• Business

    Αντώνης Στελλιάτος: Ανύπαρκτοι έλεγχοι και μειωμένος τζίρος κατά 40%! Τι άλλο να πάθει το ελληνικό yachting ;

    Αντώνης Στελλιάτος. Πρόεδρος ΕΠΕΣΤ

    Αντώνης Στελλιάτος. Πρόεδρος ΕΠΕΣΤ


    Αλλάζουν σιγά-σιγά χρώματα τα ελληνικά πελάγη και απο γαλανόλευκα κινδυνεύουν να βυθιστούν στο κόκκινο, αφού σε ολοένα και περισσότερα τουριστικά σκάφη, που “αρμενίζουν” ανενόχλητα στις ελληνικές θάλασσες πλέον, δεν κυματίζει η γαλανόλευκη ελληνική σημαία αλλά η κόκκινη! “Αφύλακτη” η χώρα μας στην διείσδυση τουριστικών σκαφών υπό ξένη σημαία, καθώς το λιμενικό σώμα έχει εστιάσει την προσοχή του στην είσοδο των λαθρομεταναστών και με ανύπαρκτο το ηλεκτρονικό μητρώο καταγραφής τουριστικών σκαφών, αποτελούν έναν θανατηφόρο συνδυασμό για το ελληνικό yachting. Αποτέλεσμα η χώρα μας να μην εισπράττει εκατομμύρια και να μην ενισχύεται η ελληνική οικονομία.

    Την υφιστάμενη κατάσταση που κυριαρχεί στον χώρο των τουριστικών σκαφών περιγράφει στο mononews.gr με τα πιο μελανά χρώματα, ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) κ.Αντώνης Στελλιάτος, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι “η εκάστοτε Κυβέρνηση πρέπει να κατανοήσει τη διαφορετικότητα του “σκαφάτου” ιδιώτη που κάνει διακοπές το Σαββατοκύριακο και του επαγγελματικού yachting”.

    Αμεση στήριξη του κλάδου ζητά από την Κυβέρνηση ο κ.Στελλιάτος, αφού το ελληνικό yachting απασχολεί 3.200 Ελληνες ναυτικούς ναυτολογημένους στο ΝΑΤ, δίνει ζωή στα απομακρυσμένα ελληνικά νησιά, συμμετέχει με 3,8% στο 18% που συνεισφέρει ο τουρισμός στο ΑΕΠ της χώρας ενώ το 90% των εργασιών στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος λειτουργεί με το 90% των επαγγελματικών σκαφών. Βασικό αίτημα του προέδρου της ΕΠΕΣΤ, αποτελεί η εφαρμογή του νόμου 4256/2014 για το Ηλεκτρονικό Μητρώο Σκαφών, προκειμένου να σταματήσει το φαινόμενο των “μαύρων ναύλων” απο ξένα σκάφη που έρχονται στην Ελλάδα χωρίς να πληρώνουν απολύτως τίποτα και χωρίς να μπορεί να διαπιστώσει κανείς εάν τηρούν ή όχι τους νόμους.

     

    Stelliatos (3)
    Αντώνης Στελλιάτος. Πρόεδρος ΕΠΕΣΤ

    “Ο νόμος Βαρβιτσιώτη του 2014 στηρίχθηκε στο Ηλεκτρονικό Μητρώο” υποστηρίζει ο κ.Στελλιάτος “μεγάλη η σημασία του! Διότι όποιο σκάφος με οποιαδήποτε σημαία πλέει στα ελληνικά χωρικά ύδατα θα έπρεπε να ανακοινώνεται στο Ηλεκτρονικό Μητρώο που θα καταγραφόταν στο υπουργείο Ναυτιλίας. Τι σκάφος είναι, -ιδιωτικό, επαγγελματικό-, τι μεταφέρει, -ιδιώτες, ναυλωτές-, τι σημαία είναι και πόσο χρονικό διάστημα θα παραμείνει στην Ελλάδα. Ηλεκτρονικό Μητρώο δεν υπάρχει μέχρι σήμερα με αποτέλεσμα να μην εισπράττει η χώρα μας ΦΠΑ ναύλωσης, φόρους, δεν πραγματοποιούνται ναυλοσύμφωνα, δεν πληρώνουν ΝΑΤ, δεν έχουν οργανικές συνθέσεις πληρωμάτων, όπως προβλέπει το υπουργείο Ναυτιλίας, τα υπό ελληνική σημαία επαγγελματικά μένουν δεμένα και η ανεργία των Ελλήνων ναυτικών θα συνεχίσει να μεγαλώνει. Εάν κάποιος έβλεπε τι σκάφη κυκλοφορούν στα ελληνικά πελάγη το καλοκαίρι, θα αισθανόταν μεγάλη θλίψη. Ολες οι σημαίες κυμάτιζαν και ειδικά η κόκκινη σε ολόκληρο το Αιγαίο. Σπάνια η γαλανόλευκη! Νομίζω” τονίζει ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ “ότι οι γείτονες δεν είναι αφελείς. Η Κροατία εισπράττει από όποιο σκάφος εισέρχεται στα κροατικά χωρικά ύδατα, είτε ιδιωτικό είτε επαγγελματικό, για μια εβδομάδα παραμονής 700 ευρώ!!! Και προμηθεύει το σκάφος με ειδικό σήμα. Άρα είναι επιτακτική η ανάγκη εφαρμογής του Ηλεκτρονικού Μητρώου“.

    Οι επιπτώσεις που είχε στο ελληνικό yachting η επιβολή ΦΠΑ, εν μέσω του περυσινού καλοκαιριού, σε αντίθεση με ό,τι ίσχυσε για τα ξενοδοχεία αποτελούν για τον πρόεδρο της ΕΠΕΣΤ την “αιχμή του δόρατος” για την ανταγωνιστικότητα του επαγγελματικού σκάφους.

    “Η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, στο πλαίσιο της ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, συμφώνησε στην αύξηση του ΦΠΑ στα ναυλοσύμφωνα. Όμως γιατί στα ξενοδοχεία 13% από την 1η Οκτωβρίου και στα επαγγελματικά σκάφη 23% από τις 20 Ιουλίου; Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση ναυλώσεων διότι οι συμφωνίες υπογράφονται μήνες πριν, ίσως και χρόνο.

    stelliatos 2

    Στην Ιταλία” υπογραμμίζει ο κ.Στελλίατος “ο αντίστοιχος ΦΠΑ είναι 6%, στην Κροατία 6,5% και στην Τουρκία μηδενικός! Σύμφωνα με στοιχεία της ICOMIA, στις ελληνικές θάλασσες υπάρχουν 3.860 ελληνικά ιστιοπλοϊκά σκάφη έναντι 9.945 Τουρκικών σκαφών και 13.418 ταχύπλοα ένανι 31.335 της γειτονικής. Στην Ελλάδα υπάρχουν 22 μαρίνες με 8.100 θέσεις ελλιμενισμού, όταν στην Τουρκία οι αντίστοιχοι αριθμοί φθάνουν στις 67 μαρίνες με 30.000 διαθέσιμες θέσεις ελλιμενισμού.

    Το περασμένο καλοκαίρι, με την εφαρμογή του νέου αυξημένου ΦΠΑ στην “καρδιά” της τουριστικής περιόδου ακυρώθηκαν αρκετά ναυλοσύμφωνα, ενώ η πολιτική και οικονομική αβεβαιότητα λειτούργησαν ως τροχοπέδη στις ναυλώσεις επαγγελματικών σκαφών με συνέπεια μείωση τζίρου κατά 25%. Φέτος” τονίζει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ “έχει προστεθεί και το μείζον ζήτημα του προσφυγικού με αποτέλεσμα, μόνο στην περιοχή του Β.Αιγαίου και των Δωδεκανήσων να παρατηρείται μείωση 70% στις ναυλώσεις ιστιοπλοϊκών σκαφών και catamaran. Ενώ είχαν τις βάσεις τους στα νησιά του Αιγαίου, “σαλπάρησαν” για Κροατία, Τουρκία και Μαυροβούνιο. Ετσι, ο τζίρος για το 2016 υπολογίζεται ότι θα μειωθεί ακόμα περισσότερο και θα φθάσει το 40% εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα ενίσχυσης του κλάδου. Προκειμένου να αντιληφθούμε το μέγεθος της κρίσης, αν κάποιος ναυλώσει σκάφος 12 μέτρων για να πάει στην Τουρκία θέλει 1.000 ευρώ. Αντιθέτως, εάν ναυλώσει ένα σκάφος 25 μέτρων απο την Τουρκία για να έρθει στην Ελλάδα θέλει 150 ευρώ! Αρα, ο τουρίστας αντί να ναυλώσει το σκάφος απο την Κώ, το ναυλώνει απο το Μπόντρουμ και έρχεται στα Δωδεκάνησα. Αποτέλεσμα είναι το ελληνικό κράτος να χάνει εκατομμύρια Το μόνο που ζητάμε είναι να είμαστε ανταγωνιστικοί.”



    ΣΧΟΛΙΑ