• Business

    Μιχάλης Ζολώτας: Πλοίο της NewLead παραμένει αγκυροβολημένο και το πλήρωμα απλήρωτο

    NewLead Holdings

    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς πίσσας “NewLead Granadino” της NewLead Holdings έχει χωρητικότητα 5.900-dwt και είναι κατασκευής του 2009


    Τα 18 μέλη του πληρώματος ενός δεξαμενόπλοιου μεταφοράς πίσσας της ναυτιλιακής NewLead Holdings, συμφερόντων του Μιχάλη Ζολώτα, το οποίο παραμένει αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Βαλτιμόρης των ΗΠΑ, πρόκειται να λάβουν εκ νέου τροφοδοσία και φρέσκο νερό την τρέχουσα εβδομάδα, καθώς ακόμη περιμένουν την εκτίμηση των επισκευών που απαιτούνται.

    Το πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς πίσσας Newlead Granadino (που έχει χωρητικότητα 5.900-dwt και είναι κατασκευής 2009) πρόκειται να λάβει τις νέες προμήθειες την Τρίτη 1η Νοεμβρίου, σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο καπετάνιος Γιώργος Αγαθοκλέους, της Interorient Shipmanagement, στην οποία ανήκουν κάποια από τα μέλη του πληρώματος του πλοίου – το πλήρωμα αποτελείται από έναν Ρουμάνο καπετάνιο, τον Tudor Corfus, τρεις Έλληνες και 14 Φιλιππινέζους.

    Η ναυτιλιακή είχε ανατροφοδοτήσει τελευταία φορά το NewLead Granadino στις 8 Οκτωβρίου, όμως εκείνες οι προμήθειες θα επαρκούσαν μέχρι τα τέλη του μήνα. Ο κ. Αγαθοκλέους δήλωσε ότι η Interorient είχε αναλάβει την ευθύνη για το πλήρωμα που αντιμετώπιζε σοβαρές ελλείψεις. Προσθέτει ότι παρόλα αυτά η Interorient δεν έχει λάβει κάποια απάντηση από τη NewLead αναφορικά με τον ανεφοδιασμό του πληρώματος.

    Σύμφωνα με τον κ. Αγαθοκλέους, 100 τόνοι πόσιμου νερού πρόκειται να παραδοθούν στο πλοίο την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου.

    Παράλληλα, η γαλλική τράπεζα Natixis – η οποία έχει επιτάξει το πλοίο και επιθεωρεί την όλη κατάσταση – υποστήριξε ότι συνεργάζεται με την Interorient προκειμένου να καταβάλει ένα μέρος των αμοιβών ύψους 146.000 δολαρίων που χρωστάει η NewLead στο πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου. Η τράπεζα, η οποία συνεργάζεται και με την ελληνική ναυτιλιακή κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, έχει προσλάβει και την εταιρεία Ravenship Management Services για να παράσχει περαιτέρω προμήθειες και υπηρεσίες, όπως την απομάκρυνση των αποβλήτων, όσο το NewLead Granadino παραμένει αγκυροβολημένο στη Βαλτιμόρη.

    Τι συμβαίνει με το εν λόγω δεξαμενόπλοιο

    Το NewLead Granadino κρατείται από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ στο λιμάνι της Βαλτιμόρης από τις 20 Σεπτεμβρίου του 2016, για λόγους ασφαλείας, εξαιτίας βλάβης στην κύρια άτρακτο του πλοίου, ενώ το πλήρωμα παραμένει απλήρωτο από την εταιρεία.

    Το δεξαμενόπλοιο εμφάνισε προβλήματα από τις 10 Σεπτεμβρίου και τέθηκε υπό κράτηση εξαιτίας “σοβαρών παραβιάσεων ασφαλείας”, σύμφωνα με σχετική δήλωση της αμερικανικής Ακτοφυλακής.

    Μάλιστα, στις 13 Οκτωβρίου, ένα ρυμουλκό είχε σταλεί για να οδηγήσει το πλοίο για επισκευή αλλά γύρισε πίσω χωρίς να ολοκληρώσει τη διαδικασία λόγω φόβου μη καταβολής αμοιβής από τη NewLead. Επιπλέον, ο επιθεωρητής ξηράς του NewLead Granadino παραιτήθηκε εξαιτίας του ότι έμεινε απλήρωτος, σύμφωνα με όσα υποστήριξαν μέλη του πληρώματος.

    newlead
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς πίσσας “NewLead Granadino” της NewLead Holdings

    Το πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου παραμένει απλήρωτο από τον Σεπτέμβριο, ενώ κάποια μέλη ισχυρίζονται ότι έχουν λάβει μόνο μέρος από την αμοιβή τους κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών. Μάλιστα, δύο από τα μέλη του πληρώματος βρίσκονται στη θάλασσα για παραπάνω από έναν χρόνο, γεγονός που αντιτίθεται στους κανονισμούς της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας.

    Σύμφωνα με την επιθεωρητή Barbara Shipley της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές – η οποία επισκέφθηκε το πλοίο – δήλωσε ότι προσπάθησε να έρθει σε επικοινωνία με αρμόδιους της NewLead αλλά δεν έχει λάβει απάντηση. Η Shipley δήλωσε σχετικά ότι “Τα πράγματα (για το πλήρωμα) είναι πολύ δύσκολα όσον αφορά τις πληρωμές τους. Απλά θέλουν να γυρίσουν στο σπίτι τους”.

    Ωστόσο, εκπρόσωπος της ναυτιλιακής είχε δηλώσει ότι η NewLead δεν είχε σκοπό να καθυστερήσει τις πληρωμές αλλά οι δύσκολες συνθήκες της αγοράς έχουν ασκήσει πιέσεις στις ταμειακές της ροές, με την βλάβη στην άτρακτο του δεξαμενόπλοιου να επιβαρύνει την κατάσταση ακόμη περισσότερο και να εμποδίζει την εμπορική δραστηριότητά του. Όμως, το ίδιο άτομο δήλωσε ότι η ναυτιλιακή σκοπεύει να αποζημιώσει και να επαναπατρίσει το πλήρωμα το συντομότερο δυνατόν.

    Την ίδια στιγμή, το πλήρωμα αντιμετωπίζει έλλειψη βασικών αγαθών προσωπικής υγιεινής, σύμφωνα με email που έλαβε η Shipley, καθώς κάποιοι δεν έχουν καν αφρόλουτρα και οδοντόκρεμες πλέον και αναγκάζονται να χρησιμοποιούν αλάτι για να πλένουν τα δόντια τους και μπάρες σαπουνιού για αφρόλουτρο, ενώ το Διεθνές Κέντρο Ναυτικών της Βαλτιμόρης δέχεται δωρεές για το πλήρωμα και τους παρέχει κιτ προσωπικής υγιεινής.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Β. Μαρινάκης: Αύξηση εσόδων και απόκτηση νέου πλοίου από την CPP

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αυτή είναι η νέα κοινοπραξία-μαμούθ στο χώρο της ναυτιλίας με στόλο 256 containerships

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews. Δίνουμε 5 δωροεπιταγές από τα Attica αξίας 1.000 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ