• Business

    Άννα Ζολώτα: Δραματική εξέλιξη για τη NewLead η επίσχεση του NewLead Granadino

    NewLead Holdings

    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων ασφάλτου “NewLead Granadino” της NewLead Holdings είναι χωρητικότητας 5.900-dwt και κατασκευής του έτους 2009


    Τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλιακή NewLead Holdings, της οποίας ηγείται η Άννα Ζολώτα, είχαν ως αποτέλεσμα η γαλλική τράπεζα Natixis να καταθέσει αίτηση για επίσχεση του δεξαμενόπλοιου NewLead Granadino, το οποίο βρίσκεται στο λιμάνι της Βαλτιμόρης ήδη από το Σεπτέμβριο του 2016.

    Ειδικότερα, η Natixis κατέθεσε αίτηση σε αμερικανικό δικαστήριο την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου με σκοπό να προχωρήσει στην επίσχεση του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς προϊόντων ασφάλτου NewLead Granadino (χωρητικότητας 5.900-dwt και κατασκευής 2009). Η γαλλική τράπεζα απευθύνθηκε στην αμερικανική δικαιοσύνη γιατί διεκδικεί χρηματική αποζημίωση, καθώς είχε χορηγήσει δάνειο ύψους 17,8 εκατ. δολαρίων στη ναυτιλιακή για το εν λόγω πλοίο από το 2008 – το οποίο παραμένει ληξιπρόθεσμο και ανεξόφλητο.

    Για το συγκεκριμένο δάνειο, η NewLead είχε δώσει ως εγγύηση και το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων ασφάλτου Nepheli (χωρητικότητας 3.400-dwt και κατασκευής 2009) – το οποίο έχει επίσης επισχεθεί από τη Natixis – ενώ παραμένει αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Πειραιά, εξαιτίας κι άλλων ληξιπρόθεσμων οφειλών της εταιρείας προς «τοπικό προμηθευτή» ήδη από το Νοέμβριο του 2016.

    Η Natixis είχε προειδοποιήσει 2 φορές πέρσι τη NewLead για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές της, συγκεκριμένα τους μήνες Απρίλιο και Ιούνιο, που τότε ανέρχονταν στο ποσό των 8,1 εκατ. δολαρίων.

    NewLead Holdings
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς πίσσας “NewLead Granadino” της NewLead Holdings έχει χωρητικότητα 5.900-dwt και είναι κατασκευής του 2009

    Όσον αφορά το Granadino, το πλοίο εξακολουθεί να παραμένει αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Βαλτιμόρης των ΗΠΑ στην αποβάθρα 13, μετά τη σύντομη αναχώρησή του και παραμονή του στο ντόκο στο Locust Point πέρσι το Νοέμβριο. Η Natixis είχε αναλάβει τα έξοδα επισκευής της βλάβης στο στροφαλοφόρο άξονα της κύριας ατράκτου του πλοίου όπως και την καταβολή μέρους των αμοιβών του πληρώματος σε συνεργασία με την Interorient, γεγονός που ανέβασε τις υπάρχουσες οφειλές στο ποσό των 10,5 εκατ. δολαρίων.

    Για την ώρα, τα 12 από τα συνολικά 18 μέλη του πληρώματος του Granadino έχουν επαναπατριστεί, ενώ οι υπόλοιποι 6 παραμένουν ώστε να επιβλέπουν το πλοίο, μέχρι η γαλλική τράπεζα να βρει νέο αγοραστή.

    Η NewLead βρίσκεται σε ιδιαίτερα δεινή θέση μετά τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν με τον ιδρυτή της, Μιχάλη Ζολώτα, έχοντας παύσει κάθε εμπορική δραστηριότητα στο μεταξύ. Τα υπόλοιπα πλοία του στόλου της, πρόκειται να πωληθούν σε δημοπρασία από τους πιστωτές της – όπως το φορτηγό πλοίο NewLead Victoria που έχει επισχεθεί από τη γερμανική τράπεζα Portigon για οφειλές ύψους 26 εκατ. δολαρίων – εξαιτίας των χρεών που η διοίκηση της κας Ζολώτα αδυνατεί να διαχειριστεί.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αγγ. Φράγκου: Γιατί οι αναλυτές συστήνουν “πώληση” των μετοχών της Navios Acquisition

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Παληός: «Βουλιάζει» η ναυτιλιακή του με ζημίες 149 εκατ. δολ.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα



    ΣΧΟΛΙΑ