• Business

    Ανδρέας Γραμμάτης (douleutaras.gr): Το ντεμπούτο στην Κύπρο, οι επαφές με επενδυτές και ο στόχος του IPO

    Ανδρέας Γραμμάτης, CEO & Co-founder του Douleutaras.gr


    Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το σχέδιο ανάπτυξης του Douleutaras.gr.

    Μπορεί η πανδημία να έχει παγώσει την οικονομική δραστηριότητα στους περισσότερους κλάδους, ωστόσο η ομάδα της διαδικτυακής πλατφόρμας εύρεσης επαγγελματιών συνεχίζει την προσπάθεια διεύρυνσης του αποτυπώματός της, εντός και εκτός συνόρων. 

    Πριν από λίγες εβδομάδες, μάλιστα, η εταιρεία ξεκίνησε εργασίες στην Κύπρο, κάνοντας επίσημα «ντεμπούτο» στις διεθνείς αγορές.

    «Η Κύπρος αποτελεί τον πρώτο σταθμό μας στο εξωτερικό», σημειώνει μιλώντας στο mononews.gr ο Ανδρέας Γραμμάτης, CEO & Co-founder του Douleutaras.gr. Ο κ. Γραμμάτης αναφέρει πως αν και σχετικά νωρίς για συμπεράσματα, τα πρώτα δείγματα γραφής είναι πολύ ενθαρρυντικά, με τους Kύπριους επαγγελματίες να δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον να ενταχθούν στην πλατφόρμα και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές της. 

    Η Κύπρος είναι η αρχή για τη διεθνή επέκταση της πλατφόρμας. Σύμφωνα με τον κ. Γραμμάτη, τα προσεχή χρόνια υπάρχουν προσδοκίες για είσοδο και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Η Πολωνία, λόγω της δυναμικής αλλά και της μεγάλης εξοικείωσης των καταναλωτών με το ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της douleutaras.gr, με την επέκταση να τοποθετείται στο δεύτερο ή στο τρίτο τρίμηνο του 2021. Καταλυτικό ρόλο παίζει και το γεγονός πως ο συνιδρυτής της εταιρείας είναι Πολωνός στην καταγωγή. 

    Όπως εξηγεί ο νεαρός επιχειρηματίας, η διεθνής ανάπτυξη της πλατφόρμας θα γίνει με την επωνυμία «easy hero» για διευκόλυνση των ξένων καταναλωτών και δηλώνει ιδιαίτερα αισιόδοξος για την επιτυχία του εγχειρήματος λόγω της ανταγωνιστικής πρότασης που έρχεται να κομίσει από αντίστοιχες πλατφόρμες του εξωτερικού. 

    «Το δικό μας μοντέλο χρεώσεων παρέχει μία σειρά από ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Αυτό που μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό τόσο εγχώρια όσο και στο εξωτερικό είναι ότι έχουμε στον πυρήνα μας τον επαγγελματία και την ανάπτυξή του μέσω της πλατφόρμας. Καλλιεργούμε μία σχέση με ανταποδοτικά οφέλη και για τις δύο πλευρές, αφού η πλατφόρμα κερδίζει και μεγαλώνει μόνο εφόσον κερδίσει πρώτα ο επαγγελματίας του δικτύου μας», σημειώνει χαρακτηριστικά. 

    Ανάγκη για βελτίωση των χώρων του σπιτιού 

    Η αρνητική οικονομική συγκυρία δεν φαίνεται προς το παρόν να στέκεται εμπόδιο. Αντίθετα, ο κλάδος του σπιτιού και οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες φαίνεται να ευνοούνται από την πανδημία και τις καταναλωτικές τάσεις που αναπτύσσονται. 

    «Παρατηρείται μία έντονη ανάγκη των ανθρώπων να βελτιώσουν τα σπίτια τους», σημειώνει για να προσθέσει πως «ο κόσμος λόγω της μεγάλης του παραμονής στο σπίτι παρατήρησε περισσότερο τον χώρο του και αποφάσισε να προβεί σε αλλαγές, κάτι που είδαμε από τα αιτήματα εργασιών που λάβαμε στην πλατφόρμα. Ακόμη, φάνηκε το σπίτι να αποκτά άλλη έννοια και βαρύτητα στο μυαλό του κόσμου, αποτελώντας ταυτόχρονα σημείο χαλάρωσης, εργασίας, διασκέδασης και συνάντησης». 

    Βέβαια, ο κ. Γραμμάτης σπεύδει να τονίσει ότι παραμένει ερώτημα πόσο ακριβώς θα επηρεάσει τον κλάδο η ύφεση και το πλήγμα που αυτή θα επιφέρει στην οικονομία καθώς και το δεύτερο lockdown που αποφασίσθηκε, μετά την έξαρση της πανδημίας. 

    Η ραγδαία ανάπτυξη που καταγράφει η εταιρεία, η οποία συνεργάζεται με 3.500 αξιολογημένους επαγγελματίες και έχοντας πραγματοποιήσει περισσότερες από 220.000 εργασίες έχει προσελκύσει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον, με δεδομένο πως πλέον έχει καταστεί κερδοφόρα μετά από αρκετά χρόνια. «Αρκετοί επενδυτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον κατά καιρούς για την εταιρεία. Αυτή την περίοδο, κατά την οποία σχεδιάζουμε την επέκτασή μας στο εξωτερικό, είμαστε σε συζητήσεις με κάποιους επενδυτές που θα συμβάλλουν σε αυτό το βήμα, χωρίς να μπορώ να μοιραστώ περισσότερα τη δεδομένη στιγμή».

    Ο κ. Γραμμάτης ξεκαθαρίζει πως πιθανή συνεργασία θα αφορά στην παραχώρηση μειοψηφικού ποσοστού, τονίζοντας πως η εταιρεία δεν έχει ανάγκη κεφαλαίων καθώς διαχειρίζεται με αρκετή σύνεση και αποτελεσματικότητα τη διαθέσιμη ρευστότητά της. Από την πλευρά, αποκαλύπτει πως μακροπρόθεσμο ορίζοντα υπάρχουν σκέψεις για είσοδο σε ξένο Χρηματιστήριο, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι η πλατφόρμα τύχης της ανάλογης υποδοχής και στη διεθνή αγορά. «Δεν υπάρχει κάποιο πλάνο αυτή την στιγμή, ωστόσο είναι μια πολύ ελκυστική προοπτική για το μέλλον», αναφέρει χαρακτηριστικά. 

    Νέες υπηρεσίες μακροπρόθεσμου ορίζοντα 

    Όραμα της ομάδας του Douleutaras.gr είναι «η δημιουργία ενός οικοσυστήματος από επαγγελματίες που παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις». Πριν από κάποιους μήνες ξεκίνησε τη συνεργασία και με επαγγελματίες υπηρεσιών «out-of-home», όπως φωτογράφους, εταιρείες catering και διοργάνωσης εκδηλώσεων, Djs και personal trainers. Μακροπρόθεσμα και αφού αποκατασταθεί η ομαλότητα, έχει στόχο να επεκτείνει ακόμη περισσότερο τη γκάμα υπηρεσιών που προσφέρονται μέσω της πλατφόρμας, απαντώντας αποτελεσματικά στις καθημερινές ανάγκες του καταναλωτή τόσο μέσα όσο και έξω από το σπίτι του. 

    Εργασίες αξίας 20 εκατ. ευρώ 

    Σήμερα, μέσω του Douleutaras.gr προσφέρονται περισσότερες από 90 ειδικότητες για εργασίες στο σπίτι. Προτεραιότητα είναι η καλύτερη δυνατή κάλυψη και ποιότητα υπηρεσιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που καλύπτουν 60% πληθυσμού της Ελλάδας. Εξάλλου, στις μικρότερες πόλεις είναι ακόμα μεγαλύτερη η τάση του κόσμου να απευθύνεται απευθείας στους γνωστούς του, απ’ ότι από ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Τη φετινή χρονιά, οι εργασίες που θα εκτελεστούν μέσω της πλατφόρμας εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν σε αξία τα 20 εκατομμύρια ευρώ. 

    Η συνολική αγορά υπηρεσιών για το σπίτι, στην οποία δραστηριοποιείται ο douleutaras.gr, υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται άλλες τέσσερις πλατφόρμες εύρεσης επαγγελματιών. Ωστόσο, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της θεωρείται η συνήθεια του κόσμου να προσπαθεί να βρει σωστό επαγγελματία μέσω φίλων & συγγενών. Βέβαια, το ποσοστό εργασιών που πραγματοποιείται μέσω διαδικτύου αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο

    Στην πιο πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μετά την περίοδο καραντίνας, 1 στους 3 Έλληνες χρησιμοποιούν περισσότερο το διαδίκτυο για την εύρεση επαγγελματία για το σπίτι, με 7 στους 10 να δηλώνουν ότι εμπιστεύονται το μέσο. Στην ίδια έρευνα, οι καταναλωτές ανέδειξαν το Douleutaras.gr σε «Νο 1» επιλογή ανάμεσα στις εξειδικευμένες πλατφόρμες εύρεσης επαγγελματιών.  

    Διαβάστε ακόμη:

    Αναστάσιος Δαυίδ (Coca Cola HBC): Η «βαριά κληρονομιά», οι δύσκολες αποφάσεις και το μεγάλο στοίχημα

    Μιχάλης Τσαμάζ: Τα γενέθλια των 10 χρόνων και ο νέος ΟΤΕ που επιβάλλει η τεχνολογία και η αγορά

    Τα deals του lockdown



    ΣΧΟΛΙΑ