• Business

    Αναστάσιος Δαυίδ (Coca Cola HBC): Η «βαριά κληρονομιά», οι δύσκολες αποφάσεις και το μεγάλο στοίχημα

    Aναστάσιος Δαυίδ, Πρόεδρος της Coca Cola HBC


    Εδώ και τέσσερα χρόνια βρίσκεται στο τιμόνι του πολυεθνικού κολοσσού της Coca Cola HBC. Αντιμετώπισε με επιτυχία τις προκλήσεις που παρουσιάστηκαν και δείχνει να αποτελεί άξιο συνεχιστή του πατέρα του, έναν από τους θρύλους του ελληνικού επιχειρείν. Του Γιώργου Δαυίδ, ο οποίος μαζί με τον αδελφό του, Ανδρέα, πέτυχαν να μετατρέψουν ένα μικρό εργοστάσιο εμφιάλωσης αναψυκτικών Coca Cola στην Γκάνα σε έναν πραγματικό «επιχειρηματικό γίγαντα» με παρουσία σε 28 χώρες σε 3 ηπείρους! 

    Ο Αναστάσιος Δαυίδ αρχίζει να αφήνει «την σφραγίδα του» στο αποτύπωμα του ομίλου. Παρά την επιφυλακτικότητα που υπήρχε, όταν παρέλαβε την σκυτάλη το 2016, -εάν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις-, έχει καταφέρει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Και αυτό παρ’ ότι πριν αναλάβει την ηγεσία της Coca Cola HBC είχε διανύσει αρκετά χιλιόμετρα στην εταιρεία, όντας μέλος του διοικητικού της συμβουλίου από το 2006 και αντιπρόεδρος από το 2014.

    Εξάλλου, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που γόνοι γνωστών επιχειρηματιών, όταν βρέθηκαν στα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης δεν μπόρεσαν να ανταπεξέλθουν, με οδυνηρά πολλές φορές αποτελέσματα… Ο Αναστάσιος Δαυίδ, όπως φαίνεται, «δεν αρκείται να τρώει από τα έτοιμα», αλλά φροντίζει να μεγαλώσει την «κληρονομιά» που κλήθηκε να διαχειριστεί.  

    Κέρδη και μέσα στην πανδημία 

    Η εταιρεία παραμένει μια ασταμάτητη «μηχανή παραγωγής κερδών» παρά τις δυσκολίες που κατά καιρούς παρουσιάζονται. Ο απόφοιτος του Πανεπιστημίου Tufts δείχνει ηγετικά προσόντα και οδηγεί τον όμιλο στην επόμενη μέρα. Διαθέτει βέβαια βαθιά γνώση του συστήματος της Coca Cola. Ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στην Coca-Cola Bottling System στις ΗΠΑ και έχει εργαστεί σε διάφορες θέσεις, όπως στα τμήματα των Πωλήσεων και του Μάρκετινγκ αλλά και στον τομέα λογιστικής μεγάλων εταιρειών. 

    Ακόμη και μέσα στην πανδημία του κορονοϊού, οι επιδόσεις είναι ιδιαίτερα ισχυρές δεδομένων των συνθηκών. Η εταιρεία έχει προσαρμόσει τη στρατηγική της, δίνοντας έμφαση στην κατανάλωση εντός σπιτιού και στα ψηφιακά κανάλια πώλησης, τα οποία κερδίζουν έδαφος με γεωμετρική πρόοδο ενώ εμπλουτίζει διαρκώς το χαρτοφυλάκιό της με νέα προϊόντα (όπως με την πρόσφατη κυκλοφορία αναψυκτικών με χαμηλούς βαθμούς αλκοόλ). 

    Στην διάρκεια της σταδιοδρομίας του χρειάστηκε να λάβει και κρίσιμες αποφάσεις, κάποιες εκ των οποίων «τραυμάτισαν» το προφίλ της οικογένειας. Όπως το κλείσιμο πολλών εργοστασίων στα χρόνια της βαθιάς οικονομικής κρίσης που ακολούθησε την κατάρρευση της Lehman Brothers. 

    Οι απολύσεις και η μεταφορά έδρας στην Ελβετία 

    Ακόμη ηχούν παράφωνα και για πολλούς υποκριτικά όσα δήλωσε πριν από μερικά χρόνια στο περιθώριο εκδήλωσης για την αναβάθμιση του εργοστασίου στο Σχηματάρι σε mega-plant. Οι χιλιάδες εργαζόμενοι που απολύθηκαν σίγουρα δεν συμμερίζονται την άποψη πως η εταιρεία «ακόμη και μέσα στα χρόνια της κρίσης και των προκλήσεων για την χώρα τους πολίτες αλλά και την επιχειρηματικότητα συνεχίζει να επενδύει στην Ελλάδα» και πως «στηρίζει έμπρακτα την χώρα».

    Είχε προηγηθεί η απόφαση – σοκ για μεταφορά της έδρας του ομίλου στην Ελβετία. Μια κίνηση που «χτύπησε» άσχημα, καθώς υλοποιήθηκε την πιο «σκοτεινή ώρα» για την ελληνική οικονομία, την ώρα που έδινε μάχη να αποφύγει την πλήρη κατάρρευση. Η Ελλάδα έχανε έναν από τους πιο πολύτιμους «συμμάχους» της, στη προσπάθεια να πείσει τους ξένους εταίρους και πιστωτές πως αξίζει μια δεύτερη ευκαιρία και πως δεν είναι «μια τελειωμένη υπόθεση». 

    Αποφάσεις που μπορεί να «πλήγωσαν» κάποιους, αποδείχθηκαν ωστόσο σωτήριες για την Coca Cola HBC. Μόλις «απαλλάχθηκε από το ρίσκο της Ελλάδας», η εταιρεία βρήκε τις πιστωτικές γραμμές και την ρευστότητα που έψαχνε απεγνωσμένα και μάλιστα σε πολύ ανταγωνιστικό κόστος. 

    Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Η Coca Cola HBC υπό την καθοδήγηση του 50χρόνου σήμερα επιχειρηματία συνέχισε να εξελίσσεται, να γίνεται πιο… «πράσινη» με πρωτοβουλίες που προάγουν την προστασία του περιβάλλοντος, να εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιο με νέα προϊόντα, μπαίνοντας ακόμη και στα αλκοολούχα και να ακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις ενώ δεν σταματά να αναζητά νέες ευκαιρίες ανάπτυξης. 

    Η γεωγραφική επέκταση 

    Η γεωγραφική επέκταση φαίνεται πως αποτελεί το μεγάλο στοίχημα του δραστήριου επιχειρηματία, ο οποίος είναι παντρεμένος με την Αλεξάνδρα Τηλιγάδα και έχει μια κόρη. Η είσοδος σε νέες αγορές απασχολεί έντονα την εταιρεία εδώ και μερικά χρόνια, ωστόσο αρχίζει και εκφράζεται όλο και πιο έντονα τελευταία. Κάτι που άφησε να εννοηθεί ξεκάθαρα το διοικητικό επιτελείο της εταιρείας στην πρόσφατη τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου. 

    «Είμαστε ανοιχτοί γεωγραφική επέκταση του ομίλου όταν και εφ’ όσον η Coca Cola αποφασίσει να θέσει τέτοιο ζήτημα, είμαστε έτοιμοι και διαθέτουν την οικονομική ευρωστία», σημείωσε χαρακτηριστικά η διοίκηση σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές, στέλνοντας εμμέσως σαφές μήνυμα στα κεντρικά της The Coca-Cola Company στην Ατλάντα … 

    Αναλυτές και αγορά περιμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα επόμενα βήματα του Κύπριου επιχειρηματία, ο οποίος σε αντίθεση με τον αδελφό του Χάρη και πολύ περισσότερο τον ξάδελφό του Άλκη, παραμένει χαμηλών τόνων στην προσωπική του ζωή. Η αναφορά πως οι σχέσεις με την Coca Cola είναι καλύτερες από ποτέ, θεωρείται από πολλούς ως προπομπός… σημαντικών εξελίξεων στη σκιά της αναδιοργάνωσης που επιχειρεί η αμερικάνικη εταιρεία.

    Διαβάστε ακόμη

    Αυξάνει τα διαφημιστικά κονδύλια η Coca Cola HBC

    Coca Cola HBC: Ανέκαμψαν οι πωλήσεις στην εκτός σπιτιού κατανάλωση το γ’ τρίμηνο

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ