Business

Αλεξάνδρα Σδούκου: Πώς θα φτάσουμε στους 90.000 δημόσιους φορτιστές- Συζητάμε τη μείωση του ΦΠΑ στη φόρτιση

Αλεξάνδρα Σδούκου


Η μείωση των τιμών στη φόρτιση είναι μια από τις προτεραιότητες του ΥΠΕΝ σύμφωνα με όσα είπε χθες στο συνέδριο ηλεκτροκίνησης Ecomobility, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου.

“Είναι ανάγκη να εξορθολογιστούν και να μειωθούν οι τιμές χρέωσης της δημόσιας φόρτισης” σημείωσε η κυρία Σδούκου, αναφέροντας ότι για το θέμα αυτό πραγματοποιούνται συζητήσεις με το υπουργείο Οικονομικών για να μειωθεί ο ΦΠΑ από το 24% στο 6%. Επίσης, το θέμα των τιμών θα παρακολουθεί και η ΡΑΕ.

Όπως είπε σήμερα οι τιμές ανέρχονται σε 0,45-0,50 ευρώ/KW και 0,60/KW στην ταχυφόρτιση κάτι που δημιουργεί κίνδυνο να αποθαρρυνθούν όσοι καταναλωτές δε διαθέτουν δυνατότητα φόρτιση στο σπίτι ή στην εργασία τους.

Τόνισε επίσης, την ανάγκη να αναπτυχθεί ένα ισορροπημένο σε όλη τη χώρα δίκτυο δημόσιων φορτιστών. Όπως είπε μέχρι το 2025 με βάση την πορεία ανάπτυξης της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρειάζονται 12.000 δημόσιοι φορτιστές που θα πρέπει να φτάσουν τους 90.000 μέχρι το 2030, από τους οποίους οι 10.000 θα είναι ταχυφορτιστές ή υπερταχυφορτιστές.

Τα κεφάλαια που απαιτούνται για την ανάπτυξή τους υπολογίζονται σε 500 εκατ. ευρώ. Σημείωσε, ότι το πρόγραμμα “Φορτίζω Παντού” από το ταμείο Ανάκαμψης ένα κονδύλι 80 εκατ. ευρώ προορίζεται για επιδότηση της αγοράς, εγκατάστασης και σύνδεσης φορτιστών στο δίκτυο.

Διαγωνισμοί από 330 Δήμους για την ανάπτυξη δικτύων φορτιστών

Επίσης, 330 Δήμοι, τόνισε η κυρία Σδούκου, ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση για την εκπόνηση των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) στο πλαίσιο του προγράμματος προϋπολογισμού 5,42 εκατ. ευρώ για το 2020-2021 του Πράσινου Ταμείου, για τα σχέδια που θα προβλέπουν τα σημεία φόρτισης και τις θέσεις στάθμευσης των ηλεκτρικών οχημάτων. Τα ΣΦΗΟ θα αποτελούν ουσιαστικά τον Οδικό Χάρτη χωροθέτησης των δημοσίως προσβάσιμων θέσεων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που αποτελεί και το προαπαιτούμενο για την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών στην Ελλάδα.

Οι 330 Δήμοι που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα του Πράσινου ταμείου έχουν καταθέσει σχέδια για την τοποθέτηση 11.000 δημόσιων φορτιστών από τους οποίους οι 2.200 έχουν ήδη χωροθετηθεί. Το ΥΠΕΝ προχωρά στη σύνταξη Πρότυπου Τεύχους Προδιαγραφών που πρέπει να πληρούν οι ενδιαφερόμενοι Φορείς Εκπροσώπησης  Φόρτισης Υποδομών Οχημάτων, που θα θελήσουν να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς των Δήμων.

Σύμφωνα με τη μελέτη που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με αγγλικό οργανισμό,  αναλύονται τα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς και προκύπτει ότι αν και η αναλογία φορτιστών σε σχέση με τα κυκλοφορούντα ηλεκτρικά οχήματα είναι στα ίδια και ίσως και σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα ευρωπαϊκά (αντιστοιχεί ένας δημοσίως προσβάσιμος φορτιστής σε έξι ηλεκτρικά οχήματα ενώ ο ευρωπαϊκός στόχος είναι ένα ανά 10), μόνο το 6% είναι σε δημόσιους χώρους.

Επίσης, διαπιστώθηκε ότι οι φορτιστές είναι συγκεντρωμένοι σε μεγάλα αστικά κέντρα και η πλειοψηφία τους βρίσκεται σε ιδιωτικούς χώρους με δημόσια πρόσβαση. Όσον αφορά στους αυτοκινητόδρομους, καταγράφεται ικανοποιητική κάλυψη με 40 ταχυφορτιστές να έχουν εγκατασταθεί στα ΣΕΑ των εθνικών οδών αλλά όπως σημείωσε η κ. Σδούκου, στο μέλλον θα απαιτηθούν πολύ περισσότερες και υψηλότερης ισχύος υποδομές (άνω των 150 κιλοβάτ).

Οι τρεις τομές του νέου Κλιματικού Νόμου

Εκτός από το νέο Κινούμαι Ηλεκτρικά, για το οποίο η ΚΥΑ θα δημοσιευτεί την επόμενη εβδομάδα και θα περιλαμβάνει σημαντικά νέα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σημαντική ώθηση στην ηλεκτροκίνηση θα φέρει και ο πρώτος Κλιματικός Νόμος που θα ψηφιστεί στον επόμενο μήνα.

Ειδικότερα, οι τρεις τομές που θα εισάγει, σύμφωνα με την κυρία Σδούκου είναι:

  1. Από 1/1/2025 τα ταξί σε Αττική και Θεσσαλονίκη θα είναι μόνο ηλεκτρικά και το 1/3 των οχημάτων προς μίσθωση
  2. Από 1/1/2023 το 1/4 των νέων εταιρικών οχημάτων θα πρέπει να είναι υβριδικά ή ηλεκτρικά
  3. Από 1/1/2030 θα επιτρέπεται η πώληση επιβατικών αυτοκινήτων μόνο μηδενικών εκπομπών.



ΣΧΟΛΙΑ