• Business

    Alert για νέες επενδύσεις από το family office της Μαριάννας Λάτση- Η ισχυρή θέση στη ναυτιλία και που έχει επενδύσει μέχρι τώρα

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Έφη Καραγεώργου, Αντώνης Τσιμπλάκης

    Μαριάννα Λάτση


    Iσχυρό επιχειρηματικό portfolio, με διευρυμένες δραστηριότητες διαθέτει το family office  της Μαριάννας Λάτση, το οποίο εμπλουτίστηκε χθες με το «κτίσιμο» θέσης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έναντι 88 εκατομμυρίων ευρώ.

    Το χαρτοφυλάκιο εκφράζει τη συμμετοχή όχι μόνο της κας Μαριάννας Λάτση  αλλά και των τριών παιδιών της, του Πάρι Κασιδόκωστα- Λάτση, της Εριέττας Κούρκουλου- Λάτση και του Φίλιππου Κούρκουλου- Λάτση.

    Αν και το βαρύ πυροβολικό του χαρτοφυλακίου είναι η ναυτιλία -με στόλο 29 πλοίων (18 είναι product tankers και 11 gas carriers) και έχει   υπό παραγγελία τέσσερα δεξαμενόπλοια 300.000 τόνων μεταφοράς αργού- τα τελευταία χρόνια το portfolio εμπλουτίστηκε και με νέες επενδύσεις σε τομείς όπως των ηλεκτρονικών πληρωμών και  ψηφιακής τραπεζικής, υπηρεσίες παροχής ασφαλείας και κυβερνοασφάλειας,  ψυχαγωγίας.

    Από χθες η Latsco Hellenic Holdings S.àr.l, κατέχει και το 7,6% της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Μία τοποθέτηση που ανοίγει το επενδυτικό προφίλ της  οικογένειας της Μαριάννας Λάτση σε εξαιρετικά δυναμικούς τομείς, όπως είναι τα έργα υποδομών (αυτοκινητόδρομοι, λιμάνια, αεροδρόμια, διαχείριση απορριμμάτων), ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Τομείς στους οποίους θα κατευθυνθεί και το μεγαλύτερο μέρος των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, δηλαδή τα 13δις ευρώ που προορίζονται για ιδιωτικές επενδύσεις.

    -Ήταν στρατηγική επιλογή  της κας Λάτση η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της Lastco, σε τομείς που δεν είχε παρουσία. Μία οριζόντια διεύρυνση  σε κλάδους  που θα «παίξουν» δυνατά τα επόμενα χρόνια λόγω και  του Ταμείου Ανάκαμψης, αναφέρει στο mononews.gr  πηγή του family office της κας Λάτση.

    Μάλιστα  προαναγγέλλει και νέες τοποθετήσεις σε νευραλγικούς τομείς, σημειώνοντας πως: «Η είσοδος στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήταν μία επενδυτική ευκαιρία. Στο μέλλον θα υπάρξουν και άλλες επενδυτικές ευκαιρίες».

    Σύμφωνα με την ίδια πηγή: Όταν το περασμένο καλοκαίρι η κα Λάτση αποχώρησε από την LAMDA πολλοί έσπευσαν να προεξοφλήσουν ότι η κα Μαριάννα Λάτση θα «φύγει» από την  Ελλάδα και θα επενδύσει στο εξωτερικό.

    Σήμερα αποδεικνύεται ότι αυτό δεν ισχύει, η κα Λάτση είναι μία ισχυρή επιχειρηματίας, που εμπιστεύεται την προοπτική της πατρίδα της και επενδύει στην Ελλάδα.

    Η είσοδος στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ήταν «ευκαιρία καθώς φεύγουν οι Ολλανδοί. Ναι η στιγμή ήταν κατάλληλη για την είσοδο της Latsco Hellenic Holdings, σε τομείς που προσελκύουν μείζον επενδυτικό ενδιαφέρον», συνεχίζει η πηγή.

    Η επιλογή για τη συγκεκριμένη επένδυση μόνο τυχαία δεν έγινε. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι σήμερα ένας από τους δυναμικότερα αναπτυσσόμενους ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιείται:

    -Στους αυτοκινητοδρόμους καθώς  συμμετέχει στις εθνικές οδούς Θερμοπυλών- Θεσσαλονίκης, στην Ολυμπία Οδό, και Αντίρριο- Ιωάννινα. Επίσης συμμετέχει και στον εν εξελίξει  διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού .

    -Συμμετέχει στους διαγωνισμούς για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της  Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

    -Στο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

    -Στις μονάδες διαχείρισης στερεών αποβλήτων σε Πελοπόννησο και Γιάννενα.

    -Συμμετέχει ακόμα στο διαγωνισμό για τη μίσθωση μεταλλευτικών εργοστασίων και μεταλλείων του Ελληνικού Δημοσίου (τα οποία είναι μισθωμένα στη ΛΑΡΚΟ). Κι από κοινού με τον ΔΕΣΦΑ στον διαγωνισμό για την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στη Νότια Καβάλα

    -Επίσης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέχει το 38% της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, η οποία έχει εγκατεστημένα αιολικά πάρκα σε Ελλάδα και ΗΠΑ συνολικής ισχύος 1,4 giga watt και υπό εκτέλεση έργα για άλλα 400 mega watt στην Ελλάδα για αιολικά πάρκα.

    Η Latsco έχει επίσης ποσοστό 13% στη VivaWallet (ηλεκτρονικές πληρωμές, ψηφιακή τράπεζα). Κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο (70%) στην ESA security solutions, εταιρεία που  κατέχει ηγετική θέση στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων ασφαλείας σε όλη την Ελλάδα. Αλλά και στον τομέα της ψυχαγωγίας με την δισκογραφική εταιρεία Panik Records και την εταιρεία κινηματογραφικών παραγωγών, που δραστηριοποιείται διεθνώς και  ανεξάρτητους παραγωγούς ταινιών.

    Επίσης η κα Μαριάννα Λάτση μαζί με τα αδέλφια της τον κ. Σπύρο Λάτση και την κα Μαργαρίτα Λάτση κατέχουν το 46% των ΕΛΠΕ και αυτή είναι σήμερα η μοναδική από κοινού,  επενδυτική συμμετοχή των τριών αδελφών

    Οι επενδυτικοί σύμβουλοι και οι οικονομολόγοι του family office, δηλαδή της  μονάδας διαχείρισης οικογενειακής περιουσίας, βρίσκονται στο «κυνήγι» και νέων  επενδυτικών ευκαιριών. Να σημειωθεί ότι στο family office  της Μαριάννας Λάτση είναι ενταγμένο όλο το προσωπικό, από τους οικονομικούς συμβούλους μέχρι τα pool boy.

    Ιστορία στη ναυτιλία και δυναμική παρουσία

    Με 70 χρόνια ιστορίας, η Latsco Shipping που ιδρύθηκε από τον θρύλο του ελληνικού εφοπλισμού κάπτεν Γιάννη Λάτση, τα τελευταία χρόνια με τον εγγονό του Πάρι Κασιδόκωστα Λάτση στο «πηδάλιο» πραγματοποιεί επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων, για να επεκτείνει την δραστηριοποίησή της σε όλους τους κορυφαίους τομείς της ναυτιλίας.

    Η ναυτιλιακή εταιρεία που ιδρύθηκε πριν από 70 χρόνια, με την ονομασία  “Petrola International S.A.”, διαχειρίστηκε μέσα στα χρόνια περισσότερα από 100 πλοία, ακόμα και τα σπάνια  «Ultra Large Crude Carriers (ULCCs)», τα οποία έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν περισσότερους από 400.000 τόνους αργού, αλλά και πλοία ξηρού χύδην φορτίου.

    Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, επικεφαλής Latsco Shipping Ltd. ναυτιλία
    Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, επικεφαλής Latsco Shipping Ltd.

    Σήμερα η Latsco Shipping διαχειρίζεται ένα στόλο από 29 πλοία, εκ των οποίων 18 είναι product tankers και 11 gas carriers, ενώ έχει υπό παραγγελία και τέσσερα δεξαμενόπλοια 300.000 τόνων μεταφοράς αργού.

    Επίσης η οικογένεια έχει πραγματοποιήσει άνοιγμα και στην αγορά των LNG carriers (πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου). Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για δύο πλοία τα οποία κατασκευάζονται επίσης στα ναυπηγεία της Hyundai στη Νότια Κορέα. Τα πλοία χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων θα παραδοθούν μέσα στο 2021 και την διαχείρισή τους θα αναλάβει η Latsco LNG Marine Management.

    «Είμαστε ένας όμιλος που επιδεικνύει ιδιαίτερη ευαισθησία στο περιβάλλον και στη ναυτιλία, εστιάζει στη μεταφορά “καθαρών” ενεργειακών προϊόντων. Πιστεύω ότι είναι χρέος της δικιάς μας γενιάς να προωθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη αυτών των προϊόντων και, στον τομέα αυτό, η Latsco θα πρωταγωνιστήσει», έχει δηλώσει ο κ. Πάρις Κασιδόκωστας.

    Ο γιος της κας. Μαριάννας Λάτση το 2017 είχε ανακοινώσει επίσης  τη σύσταση του ομίλου Marla Shipmanagement, στην ομπρέλα του οποίου βρίσκονται η Marla Bulkers, με στόλο τεσσάρων φορτηγών πλοίων τύπου Supramax, τα πλοία που αποκτήθηκαν με την κοινοπραξία Ivy Shipping και η Maria Tankers, με τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου Aframax.

    Διαβάστε επίσης:

    Μαριάννα Λάτση: Γιατί επένδυσα 88 εκατ. ευρώ στη ΓΕΚ Τέρνα

    ΓΕΚ Τέρνα: Στην Μαριάννα Λάτση το 7,59% έναντι 88 εκατ. ευρώ

    Οι «χρυσές» υπεραξίες των 152,7 εκατ. για Reggeborgh, τα μετρητά της Μαριάννας Λάτση και η ΓΕΚ Τέρνα



    ΣΧΟΛΙΑ