Η AirAsia κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία για την αγορά 70 αεροσκαφών Airbus SE εκτεταμένης εμβέλειας, καθώς ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Anwar Ibrahim ολοκλήρωσε την ευρωπαϊκή του περιοδεία με μια συμφωνία που θα μπορούσε να φτάσει σε αξία τα 12,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το μνημόνιο καλύπτει 50 αεροσκάφη A321XLR με δικαιώματα προαίρεσης για άλλα 20, σύμφωνα με ανακοίνωση. Τα αεροσκάφη αυτά έχουν τη μεγαλύτερη εμβέλεια από όλα τα αεροσκάφη στενής ατράκτου και αναμένεται να αρχίσουν να φθάνουν μέχρι το 2028, δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Τόνι Φερνάντες, διευθύνων σύμβουλος της μητρικής εταιρείας της AirAsia Capital A Bhd.
«Ένα στενό αεροσκάφος προφανώς μας δίνει πολύ λιγότερο ρίσκο όσον αφορά την έναρξη νέων δρομολογίων», δήλωσε σε βιντεοκλήση. «Αυτή η παραγγελία μας επιτρέπει να έχουμε έναν στόλο στενών αεροσκαφών που μπορεί να καλύψει τον κόσμο».
Η διπλωματία των αεροσκαφών βρέθηκε στο επίκεντρο του τελευταίου σκέλους του ταξιδιού του Anwar με επισκέψεις στη Γαλλία και την Ιταλία. Η Μαλαισία σχεδιάζει να αγοράσει δύο αεροσκάφη ναυτικής περιπολίας για το Βασιλικό Ναυτικό της Μαλαισίας, 28 ελικόπτερα AW149 της Leonardo SpA και ναυτικά σκάφη από την Ιταλία για να ενισχύσει την ασφάλειά της, ανέφερε η Bernama.
Η αγοραστική έξαρση, ιδίως για εμπορικά αεροσκάφη, έρχεται καθώς τόσο η Airbus όσο και η αμερικανική ανταγωνίστριά της Boeing Co. επωφελούνται από τις εμπορικές επισκέψεις και τις διμερείς διαπραγματεύσεις για τους δασμούς.
Η συμφωνία ύψους 96 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Boeing για 210 αεροσκάφη για την Qatar Airways ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της περιοδείας του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στη Μέση Ανατολή τον Μάιο, ενώ η παραγγελία 32 αεροσκαφών 787 Dreamliners από τη μητρική εταιρεία της British Airways IAG SA αποτέλεσε το επίκεντρο μιας νέας εμπορικής συμφωνίας μεταξύ ΗΠΑ και Ηνωμένου Βασιλείου.
Η AirAsia σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τα XLR για να ανοίξει δρομολόγια στην Κίνα, την Ινδία και άλλα μέρη της Ασίας–Ειρηνικού που θα ήταν ασύμφορα για μεγαλύτερα αεροπλάνα που απαιτούν περισσότερα καύσιμα, δήλωσε ο Fernandes.
Η AirAsia σχεδιάζει να ανοίξει φέτος έναν κόμβο στον Κόλπο και να επεκτείνει το δίκτυο πτήσεων της σε ορισμένους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Η Capital A επιδιώκει επίσης μια δευτερογενή εισαγωγή στο Χονγκ Κονγκ.
Η αεροπορική εταιρεία επιδιώκει να παραγγείλει έως και 150 ακόμη αεροσκάφη για να ολοκληρώσει τη 15ετή στρατηγική της, δήλωσε ο Φερνάντες. Είπε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες με την Airbus σχετικά με την τύχη μιας προηγούμενης παραγγελίας για αεροσκάφη A330 widebodies, μια κατηγορία αεροσκαφών από την οποία θα προτιμούσε να αποχωρήσει.
Ο Ανουάρ βρίσκεται στη Γαλλία για την εναρκτήρια επίσκεψή του ως πρωθυπουργός μετά από πρόσκληση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν. Η Γαλλία είναι ένας από τους πέντε μεγαλύτερους εμπορικούς εταίρους της Μαλαισίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και βασική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων σε τομείς υψηλής τεχνολογίας και στρατηγικής σημασίας, σύμφωνα με το υπουργείο Εξωτερικών.
Το 2024, το συνολικό εμπόριο μεταξύ της Μαλαισίας και της Γαλλίας ανήλθε σε 15,95 δισεκατομμύρια ρινγκίτ (3,63 δισεκατομμύρια δολάρια). Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2025, το εμπόριο καταγράφηκε στα 6,26 δισ. ρινγκίτ
Διαβάστε επίσης:
Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας: Προσωρινός διευθύνων σύμβουλος ο Δημήτρης Απέργης
Aegean: Από Δευτέρα σε διαπραγμάτευση οι ομολογίες στο Χ.Α – Πού θα διατεθούν τα κεφάλαια
Κυριακούλης: «Πράσινο φως» από Δ.Σ. για δάνειο €6,5 εκατ. από την DE.AL Deutsche Aluminium
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τηλεφωνική συνομιλία Μερτς – Τραμπ: Συνέχιση της παράδοσης όπλων στην Ουκρανία – Στο επίκεντρο τα συστήματα Patriot
- Κυβέρνηση Ζελιάσκοφ: Επιβίωσε πρότασης μομφής, την τρίτη μετά την ανάληψη των καθηκόντων της
- Αιγάλεω: Προβλήματα στην κυκλοφορία – Σύγκρουση οχημάτων στον Κηφισό
- Ευρωαγορές: Ανησυχία ξανά για τους δασμούς των ΗΠΑ καθώς πλησιάζει η 9η Ιουλίου
