• Business Of Fashion

    Το μεγάλο στοίχημα της H&M και η αναπάντεχη μείωση των κερδών της

    • NewsRoom


    Η σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης Η&Μ ανακοίνωσε την απροσδόκητη μείωση των προ φόρων κερδών της στο τρίμηνο Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου 2018, λόγω των επενδύσεων της σε νέους αποθηκευτικούς χώρους προκειμένου να κατακτήσει μεγαλύτερο μερίδιο της ταχέως αναπτυσσόμενης διαδικτυακής αγοράς.

    Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση οι μετοχές της εταιρείας δέχθηκαν πιέσεις μετά την ανακοίνωση της μείωση των κερδών, για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο, στα 4,4 δισ. σουηδικές κορώνες (482 εκατ. δολάρια) έναντι 4,9 δισ. κορωνών το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017. Μάλιστα, τα αποτελέσματα ήταν αρκετά χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών του Reuters που προέβλεπαν αύξηση στις 5,1 δισ. κορώνες.

    “Οι επενδύσεις της H&M ήταν μεγαλύτερες από αυτές που προσδοκούσε η αγορά και ενδέχεται να απογοητεύσουν όσους αναζητούν σημάδια εξομάλυνσης των περιθωρίων κέρδους”, δήλωσε ο αναλυτής της RBC Europe, Richard Chamberlain.

    Για το σύνολο του 2018, τα κέρδη υποχώρησαν για τρίτη συνεχόμενη χρήση, καθώς ο ανταγωνισμός από τις ομοειδείς εταιρείες Zara, Primark και ASOS και η στροφή στις online αγορές έπληξαν την πορεία των βασικών της σημείων πώλησης.

    Η H&M, η 2η αλυσίδα λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης παγκοσμίως μετά την Zara του ομίλου Inditex, έχει πραγματοποιήσει μεγάλες επενδύσεις σε logistics και στην ψηφιακή τεχνολογία και επανεξετάζει τη σύνθεση των καταστημάτων και των brands της, ενώ παράλληλα επεξεργάζεται μία νέα φιλοσοφία για τα καταστήματα της.

    Τα τριμηνιαία κέρδη επιβαρύνθηκαν από περίπου 450 εκατ. κορώνες που ήταν το κόστος για τις αναβαθμίσεις των συστημάτων logistics, καθώς η εταιρεία άνοιξε τρία νέα κέντρα ώστε να μπορεί να κάνει τις παραδόσεις πιο γρήγορα. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι κεφαλαιουχικές δαπάνες θα μειωθούν το 2019.

    Karl-Johan Persson. CEO H&M

    “Ήταν μια χρονιά προκλήσεων για τον όμιλο H&M και τη βιομηχανία, αλλά μετά από ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο, υπάρχουν ενδείξεις ότι οι προσπάθειες μετασχηματισμού της εταιρείας αρχίζουν να αποδίδουν”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Karl-Johan Persson.

    Η H&M υποστήριξε ότι οι βελτιωμένες συλλογές συνέβαλαν στις καλύτερες πωλήσεις πλήρους τιμής και στις μικρότερες μειώσεις τιμών προς τα τέλη του 2018, προβλέποντας ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν κατά 1% το πρώτο τρίμηνο, ενώ και τα αποθέματα θα περιοριστούν.

    Η εταιρεία δήλωσε ότι είχε προγραμματίσει να προσθέσει συνολικά 175 καταστήματα το 2019, με σχεδόν τα μισά από αυτά να περιλαμβάνουν τα νεότερα brands μόδας -όπως τα COS, Monki και Weekday – μέρος της προσπάθειάς της να μιμηθεί την επιτυχία της Inditex.

    Η εταιρεία πρότεινε αμετάβλητο μέρισμα 9,75 κορωνών ανά μετοχή για το 2018. Αρκετοί αναλυτές είχαν προβλέψει ότι ο όμιλος θα μειώσει το μέρισμα του για πρώτη φορά από την είσοδο της στο χρηματιστήριο, το 1974.

    “Μόνο ο χρόνος θα δείξει εάν ένα αμετάβλητο μέρισμα ήταν το αποτέλεσμα μιας άστοχης αισιοδοξίας”, έγραψε ο αναλυτής της JefferiesJames Grzinic.

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ