Στα 270 δισ. δολάρια ανέρχονται τα χρήματα που διέθεσαν οι μουσουλμάνοι για αγορές ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ μόδας το 2017, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έκθεσης του Global Islamic Economy 2018/19. Μάλιστα, σύμφωνα με τις προβλέψεις το 2023, το ποσό αυτό θα φτάσει στα 361 δισ. δολάρια.
Το Κέντρο Ανάπτυξης Ισλαμικής Οικονομίας του Ντουμπάι (DIEDC) δημοσίευσε τα αποτελέσματα της έκθεσης με τίτλο «Μία περίληψη της ηθικής οικονομίας». Πρόκειται για την έκτη έκδοση της συγκεκριμένης σειράς, την επιμέλεια της οποίας έχουν η Thomson Reuters σε συνεργασία με το DinarStandard και το Διεθνές Οικονομικό Κέντρο του Ντουμπάι (DIFC).
Η έκθεση αποκαλύπτει ότι, κατά κατηγορία, στα τρόφιμα και στα ποτά οι μουσουλμάνοι ξοδεύουν 1,3 τρισεκατομμύρια δολάρια, και ακολουθούν τα είδη μόδας με 170 δισ. δολ., τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και η αναψυχή με 209 δισεκατομμύρια δολάρια, τα ταξίδια με 177 δισεκατομμύρια δολάρια, τα φαρμακευτικά προϊόντα με 87 δισεκατομμύρια δολάρια και τα καλλυντικά για τα οποία δαπανούν 61 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι συγγραφείς της έκθεσης θέλησαν να αναδείξουν ότι η μόδα αποτελεί πλέον σημαντικό κομμάτι της ζωής των μουσουλμάνων, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν μοντέλα με hijabs που περπατούν στις πασαρέλες φορώντας ρούχα πολυτελών οίκων, ενώ και στα ευρωπαϊκά περιοδικά μόδας φιγουράρουν μοντέλα μουσουλμάνες.
Παράλληλα, παρατηρείται μία αξιοσημείωτη μετατόπιση και στις γραμμές των πιο σημαντικών εταιρειών λιανικής πώλησης, από τα Macy στις ΗΠΑ έως τα Marks & Spencer στο Ηνωμένο Βασίλειο και την H&M παγκοσμίως. Την ίδια ώρα, η Μαλαισιανή ηθοποιός Neelofa έγινε η πρώτη πρέσβειρα ομορφιάς με hijab της γαλλικής εταιρείας Lancôme.
Η ισλαμική οικονομία έχει υιοθετήσει με γοργούς ρυθμούς τις νέες τεχνολογίες, όπως το blockchain για τις πληρωμές. Ακόμη, η τεχνητή νοημοσύνη, η εικονική πραγματικότητα (VR) και το διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT) προσελκύουν σήμερα περισσότερες επενδύσεις από ποτέ, σύμφωνα με την έκθεση.