• Business Of Fashion

    Primark: Δυναμική ανάκαμψη μετά το άνοιγμα των καταστημάτων

    • Bloomberg


    Οι πωλήσεις της αλυσίδας λιανικής Primark ανέκαμψαν πιο γρήγορα από το αναμενόμενο από τη στιγμή που άνοιξαν και πάλι τα καταστήματα της, αποφέροντας σημαντικό όφελος στην αλυσίδα λιανικής πώλησης ενδυμάτων που επλήγη σκληρά από την κρίση της πανδημίας καθώς δεν δραστηριοποιείται στις διαδικτυακές πωλήσεις.

    Οι συγκρίσιμες πωλήσεις της αλυσίδας, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, μειώθηκαν κατά 12% από τότε που τα καταστήματά της άρχισαν να ανοίγουν ξανά σε άλλες αγορές στις 4 Μαΐου, δήλωσε την Πέμπτη η ιδιοκτήτρια εταιρεία Associated British Foods Plc. Οι αγοραστές σχημάτισαν ουρές έξω από τα καταστήματα της Primark στη Βρετανία όταν άνοιξαν ξανά τον περασμένο μήνα, μετριάζοντας την απώλεια της επιχείρησης.

    Η μετοχή της σημείωσε το πρωί άνοδο μέχρι και 8,4% στην αγορά του Λονδίνου. Από τις αρχές του έτους έχει υποχωρήσει κατά 19%.

    Η Primark άνοιξε ξανά τα καταστήματα γρηγορότερα από το αναμενόμενο, με 367 να λειτουργούν και μόνο οκτώ να παραμένουν κλειστά, τόνισε ο οικονομικός διευθυντής της AB Foods, John Bason, σε τηλεφωνική κλήση.

    «Νομίζω ότι αυτό το αποτέλεσμα θα εκπλήξει ευχάριστα μερικούς ανθρώπους», είπε. «Ανοίγουμε ακόμη νέα καταστήματα. Ανοίξαμε πέντε αυτό το τρίμηνο και θα ανοίξουμε άλλα πέντε κατά το υπόλοιπο του έτους, συμπεριλαμβανομένων δύο στις ΗΠΑ”.

    Η AB Foods αναμένει ακόμη ότι τα κέρδη της Primark θα μειωθούν περίπου στα δύο τρίτα κατά το τρέχον έτος, λόγω του lockdown. Ο όμιλος του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι η αλυσίδα μόδας με τις χαμηλές τιμές, εκτιμάται ότι θα αποφέρει προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη έως 350 εκατομμύρια λίρες (437 εκατομμύρια δολάρια) κατά την τρέχουσα χρήση, σε σύγκριση με 913 εκατομμύρια λίρες πέρυσι.

    Επειδή η Primark δεν δραστηριοποιείται στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου, χτυπήθηκε πιο σκληρά από τους ανταγωνιστές της κατά τη διάρκεια του lockdown, με τα έσοδα της να υποχωρούν κατά 75% στο τρίτο τρίμηνο της χρήσης. Η αλυσίδα έχασε ρευστά 800 εκατομμυρίων λιρών.

    Ο όμιλος τόνισε ότι οι πωλήσεις σε άλλα τμήματα του, όπως η ζάχαρη, η γεωργία, τα παντοπωλεία και τα συστατικά τροφίμων, αντιστάθμισαν μέρος των επιπτώσεων στην επιχείρησης ένδυσης.



    ΣΧΟΛΙΑ