• Bons Vivants

    Prada, Gucci, LVMH: Πόλεμος για το φιλέτο στην 5η λεωφόρο

    Prada, Gucci, LVMH: Πόλεμος για το φιλέτο στην 5η λεωφόρο

    Kim Kardashian ψωνίζει με τα παιδιά της στην Fifth Avenue


    Ο πόλεμος των άστρων… Ο οίκος Tiffany’s παρουσίασε πέρσι τον Απρίλιο το ανακαινισμένο κατάστημά του στην πέμπτη λεωφόρο. Η ανάπλαση (και επέκταση) κόστισε συνολικά πεντακόσια εκατομμύρια δολάρια και η είδηση ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο. Σήμερα, φαίνεται ότι το αστρονομικό αυτό ποσό έχει ξεπεραστεί παρασάγγας.

    Οι οίκοι Prada και Gucci εισχώρησαν στην κούρσα διεκδικώντας το πιο εντυπωσιακό ακίνητο στον ακριβότερο εμπορικό δρόμο του κόσμου: Στην πέμπτη λεωφόρο, στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, δίπλα στο Σέντραλ Παρκ. Βάζουν το χέρι βαθιά στην τσέπη. Όχι μόνο για να αγοράσουν το καλύτερο φιλέτο της αγοράς αλλά και για να το ανακαινίσουν.

    Η Prada εξαγόρασε το ακίνητο το οποίο χρησιμοποιούσε επί σειρά ετών με ενοίκιο, στο νούμερο 724 της Πέμπτης Λεωφόρου. Και σαν να μην έφτανε αυτό, απέκτησε και το διπλανό κτήριο, στο νούμερο 720. Το συνολικό κόστος της εξαγοράς προσέγγισε τα 835 εκατομμύρια δολάρια. Χώρια το τι θα χρειαστεί για την τροποποίησή τους

    Στις 22 Ιανουαρίου, ο όμιλος Kering (Cartier, Gucci, Balenciaga, Alexander McQueen) αγόρασε το ακίνητο στο νούμερο 715-717 της 5ης λεωφόρου έναντι 963 εκατομμυρίων δολαρίων. ‘Εως τώρα φιλοξενούσε την μπουτίκ Dolce & Gabbana που πια μετακομίζει στη λεωφόρο Μάντισον (Madison Avenue), λίγο παρακάτω. Εκεί όπου πριν από λίγο δέσποζε ένα από τα καταστήματα του περίοπτου οίκου Hermès.

    Με μια χειραψία

    Το ντιλ του Kering θεωρείται το υψηλότερο στην ιστορία της αγοράς εμπορικών ακινήτων στην Αμερική.

    Εν τω μεταξύ ο όμιλος LVMH «κοιτάζει» το ακίνητο στο νούμερο 745, δίπλα στην μπουτίκ Louis Vuitton. Εξάλλου, και ο Tiffany’s στον ίδιο όμιλο ανήκει.

    Οι συμφωνίες Kering και Prada έκλεισαν μέσα σε μια μέρα. Πραγματοποιήθηκαν με μετρητά και μια απλή χειραψία.

    Η Πέμπτη Λεωφόρος αποτελεί το πρόσωπο του σύγχρονου καταναλωτισμού. Ο περίπατος σε αυτή τη διάσημη λωρίδα γης αποτελεί τουριστική ατραξιόν. Περπατώντας εκεί αναπνέει κανείς τον ίδιο αέρα με τους σταρ του Χόλιγουντ και τους τιτάνες του πλούτου.

    Φιλοξενεί τις εμβληματικές μπουτίκ όλων των επώνυμων οίκων μόδας (Chanel, Valentino) και τα ιστορικά πολυκαταστήματα (Saks Fifth Avenue, Bergdorf Goodman) ενώ φημίζεται για τα άπιαστα ενοίκια λιανικής, τα υψηλότερα στον κόσμο.

    Μετά την πανδημία και την άνοδο του διαδικτυακού εμπορίου, αρκετοί εκτίμησαν ότι οι τιμές των ενοικίων θα πέσουν. Διαψεύστηκαν πανηγυρικά.

    Πέρσι, οι πωλήσεις των πολυτελών οίκων μόδας σημείωσαν αύξηση και φέτος προσβλέπουν σε περαιτέρω αυξήσεις προσεγγίζοντας συνολικά τα εβδομήντα επτά δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ.

    Πώς αντιδρούν στα υψηλά ενοίκια; Θα βάλουν το χέρι στα άφθονα μετρητά που έχουν συσσωρεύσει για να αποκτήσουν ακίνητη περιουσία.

    Μία μπουτίκ στη συγκεκριμένη λεωφόρο, επισφραγίζει το κύρος κάθε εταιρείας. Άρα, οι οίκοι προθυμοποιούνται να επενδύσουν ποσά που προκαλούν ίλιγγο πιστεύοντας ότι θα αποζημιωθούν σε βάθος χρόνου από την πολλαπλάσια αίγλη που κερδίζουν με τα παλάτια τους στο Μανχάταν.

    «Έχει εξελιχθεί σε κάτι που θυμίζει εξοπλιστική κούρσα», παρατήρησε ο ο διευθυντής μελετών λιανικής αγοράς στο πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης (Columbia Business School) Μαρκ Κοέν (Mark A. Cohen).

    «Δεν τούς αρκεί πλέον μια διεύθυνση στα Ηλύσια Πεδία ή στην Πέμπτη Λεωφόρο. Πρέπει να αποκτήσουν βιτρίνα με ακτινοβολία ανάλογη του κύρους που κάθε εταιρεία επιθυμεί να προβάλλει».

    Το ότι ένα ολοένα αυξανόμενο μερίδιο του λαού προσπαθει πλέον να αποκτήσεί προϊόντα πολυτελείας, ωθεί τις διάσημες επωνυμίες να δημιουργήσουν πριβέ δωμάτια για να περιφρουρήσουν την ιδιωτικότητα στην παραδοσιακή τους πελατεία.

    Ποιος θησαύρισε;

    «Το Μανχάταν μπορεί να ψηλώνει, αλλά σίγουρα δεν πλαταίνει», παρατήρησε παιγνιωδώς ο Γουίλ Σίλβερμαν (Will Silverman) της επενδυτικής τράπεζας Eastdil Secured, σύμβουλο του δισεκατομμυριούχου επενδυτή ακινήτων Τζεφ Σάτον (Jeff Sutton), που πούλησε τόσο στην Kering όσο και στην Prada. «Ο διαθέσιμος χώρος των εμπορικών ακινήτων παραμένει πεπερασμένος».

    Ιδού λοιπόν και το πρόσωπο κλειδί που πλούτισε ακόμη περισσότερο…

    Οι ιδιοκτήτες ακινήτων συνήθως χρηματοδοτούν τα κτίριά τους χρησιμοποιώντας μείγμα ιδίων κεφαλαίων και ενυπόθηκων δανείων. Στην Αμερική τα επιτόκια στεγαστικών δανείων σε εμπορικά κτίρια κυμαίνονται γύρω στο 6 με 7%. Το κόστος των ιδίων κεφαλαίων αγγίζει ακόμη υψηλότερες τιμές.

    Για να καλύψει τα έξοδά του ένας επενδυτής ακινήτων, ίσως χρειαστεί να χρεώσει ετήσιο ενοίκιο σε ποσοστό 8% της αξίας του κτιρίου.

    Η πληρωμή ανάλογων τιμών ίσως δεν συμφέρει τις εταιρείες πολυτελείας. Δεδομένου ότι κερδίζουν τόσα πολλά χρήματα, μπορούν να εκδώσουν χρέος με απόδοση ελαφρώς υψηλότερη από αυτή του γερμανικού δημόσιου χρέους. Τα πιο πρόσφατα ομόλογα της LVMH υπερκαλύφθηκαν κατά 3,5%.

    Έτσι, οι εντυπωσιακοί χώροι λιανικής αποτελούν πολυτέλεια η οποία με άνεση υποστηρίζουν οικονομικά.

    Μετρητά να βρίσκονται.

    Το ανακαινισμένο Tiffany’s που ανήκει στον LVMH



    ΣΧΟΛΙΑ