• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Το κατάστημα που δε σας αφήνει να πάρετε τα ρούχα στο σπίτι


    Ένα ολοκαίνουργιο κατάστημα θα ανοίξει στην περιοχή μόδας Harajuku του Τόκιο την Παρασκευή, γεμάτο με ρούχα, παπούτσια και τσάντες – και με μια πρωτοτυπία: οι αγοραστές θα φύγουν με άδεια χέρια.

    Το κατάστημα GU Style Studio, το οποίο ανοίγει από τη μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων ρούχων της Ασίας Fast Retailing Co., είναι για να δοκιμάσουν οι πελάτες ρούχα και να κάνουν online παραγγελίες για μεταγενέστερη παράδοση. Μπορούν επίσης να δοκιμάσουν επιπλέον υπηρεσίες, όπως να παίξουν με συνδυασμούς ρούχων σε ένα εικονικό μανεκέν και να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό avatar.

    Παρόλο που η έννοια των καταστημάτων επίδειξης υπάρχει εδώ και καιρό και παραμένει κάπως δημοφιλής στην Ευρώπη, τέτοια καταστήματα συνήθως προορίζονται για ηλεκτρονικά είδη, οικιακά αντικείμενα και διάφορα μαραφέτια. Σπάνια η ιδέα έχει μεταφερθεί στον τομέα των ειδών ένδυσης. Όμως, καθώς η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου απειλεί την παγκόσμια λιανική βιομηχανία, οι κατασκευαστές ενδυμάτων πειραματίζονται με νέους τρόπους πώλησης ρούχων.

    “Μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων ειδικών αλυσίδων, η Fast Retailing έχει μία από τις πιο ανεπτυγμένες ψηφιακές στρατηγικές”, δήλωσε ο Dairo Murata, αναλυτής της JP Morgan Securities. “Το κάνουν όλα εσωτερικά, και τους επιτρέπει να είναι πιο ανταγωνιστικοί”.

    Η γραμμή διαχωρισμού μεταξύ των διαδικτυακών και offline υπηρεσιών γίνεται όλο και πιο ασαφής, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο μετακινείται σε φυσικές τοποθεσίες και τα καταστήματα μετακινούνται online. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα νέες εμπειρίες αγορών, όπως η Prime Wardrobe της Amazon, η οποία στέλνει κουτιά με ρούχα στους πελάτες για να τα δοκιμάσουν, επιτρέποντάς τους να στείλουν πίσω αυτά που δεν τους αρέσουν. Η GU δεν είναι η πρώτη που ανοίγει ένα κατάστημα για δοκιμές. Η Zara της Inditex άνοιξε επίσης προσωρινά ένα κατάστημα look-and-buy στην περιοχή Roppongi του Τόκιο φέτος.

    Η GU έχει αναπτυχθεί σταθερά σε έναν βασικό πυλώνα των επιχειρήσεων της Fast Retailing, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 10% των εσόδων της τελευταίας χρήσης της. Έχει σχεδόν 400 καταστήματα σε όλη την Ασία, κυρίως στην Ιαπωνία, την Ταϊβάν και την ηπειρωτική Κίνα, και είναι γνωστό ως πιο προσιτό και πιο μοντέρνο από το μεγαλύτερο αδελφό του, την Uniqlo.

    Η μάρκα GU είναι επίσης ιστορικά πιο ανοιχτή σε πειραματισμούς με την τεχνολογία, όντας η πρώτη στο χαρτοφυλάκιο της Fast Retailing που εισήγαγε ετικέτες RFID και self-checkout. Το 2017, ένα φουτουριστικό ψηφιακό κατάστημα αναδύθηκε στην πόλη της Γιοκοχάμα με οθόνες σε καροτσάκια που συνιστούσαν διάφορους συνδυασμούς ρούχων καθώς οι άνθρωποι περπατούσαν μέσω του καταστήματος.

    Ο Murata της JP Morgan δήλωσε ότι το νέο κατάστημα της GU θα μπορούσε να αποτελέσει πρότυπο για το άνοιγμα μικρότερων καταστημάτων σε πόλεις που δεν έχουν χώρο για να αποθηκεύουν στοκ. Είπε ότι θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στην Uniqlo. Όμως ο Osamu Yunoki, διευθύνων σύμβουλος της GU, δήλωσε ότι η εταιρεία δεν έχει αποφασίσει αν θα υιοθετήσει την ιδέα για άλλα εμπορικά σήματα της Fast Retailing ή άλλα συμβατικά καταστήματα GU που φέρουν στοκ.

    Οι αγοραστές στο νέο κατάστημα GU μπορούν να σκανάρουν κώδικες QR που είναι προσαρτημένοι σε ρούχα για να εμφανίσουν συνδέσμους αγοράς στα τηλέφωνά τους, και επίσης ενθαρρύνονται να δοκιμάσουν συνδυασμούς ενδυμάτων σε ένα εικονικό μανεκέν σε ξεχωριστή εφαρμογή. Οι κάμερες που είναι τοποθετημένες στο κατάστημα μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός εικονικού avatar των αγοραστών, αν και η ομοιότητα δεν ήταν πειστική.

    Το κατάστημα είναι σε θέση να συλλέξει και να χρησιμοποιήσει δεδομένα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες ψωνίζουν, όπως τα στοιχεία που οι πελάτες σαρώνουν στο τηλέφωνό τους, ποια ρούχα δοκιμάζουν και εάν τα αγοράζουν ή όχι. Αυτό θα μπορούσε να εξυπηρετήσει μια σημαντική λειτουργία για τις προσπάθειες της Fast Retailing να αυτοματοποιήσει ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού της.

    “Αυτά τα δεδομένα από τους πελάτες μπορούν να συνδεθούν άμεσα με την ανάπτυξη προϊόντων και τα σχέδια κατασκευής”, δήλωσε ο Yunoki.

    Την ίδια στιγμή, είπε, η εταιρεία προσπαθεί να προσφέρει κάτι νέο στους αγοραστές.

    Συνδυάζουμε την εμπειρία του καταστήματος και το ηλεκτρονικό εμπόριο για να προσφέρουμε μια διασκεδαστική και άνετη εμπειρία”, δήλωσε ο Yunoki. “Το Harajuku δεν είναι μόνο για ψώνια, είναι επίσης ένας τόπος όπου δημιουργείται η μόδα. Θα θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε τις δημιουργίες των πελατών μας ως κίνητρο για την ανάπτυξη νέων τύπων μόδας”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Rebalancing στους δείκτες FTSE στα τέλη της συνεδρίασης της 21ης Δεκεμβρίου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Tελευταία MSCI Day για το Χρηματιστήριο. Έντονη μεταβλητότητα και αυξημένοι όγκοι συναλλαγών

    MH ΧΑΣΕΤΕ: Πώς το Ισλαμικό Κράτος σχεδιάζει να γίνει ξανά πλούσιο και να προκαλέσει χάος



    ΣΧΟΛΙΑ