• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Tiffany & Co.: Το μυστικό εργαστήριο όπου πλάθονται τα όνειρα

    • Bloomberg


    Στο νέο εργαστήριο της Tiffany & Co. στο Μανχάταν, κοσμηματοποιοί κάθονται πίσω από ξύλινα γραφεία, κοιτώντας προσεκτικά μέσα από μεγεθυντικούς φακούς ενώ γυαλίζουν ασημένια δαχτυλίδια και στριφογυριστά κομμάτια χρυσού. Αυτό που κάνουν είναι να κατασκευάζουν πρωτότυπα μελλοντικών προϊόντων, μοναδικά στο είδος τους πειραματικά κομμάτια που μπορεί να μην καταλήξουν ποτέ σε γυάλινες προθήκες.

    Η εντολή για τα κομμάτια αυτά έρχεται απευθείας από τον CEO της Tiffany Alessandro Bogliolo: Επιταχύνετε τον ρυθμό των νέων ιδεών. Υπό τους χειρισμούς του Bogliolo, η εταιρεία, η οποία μετρά 181 χρόνια ζωής, προσπαθεί να προσελκύσει μια νεώτερη σε ηλικία πελατεία με ανανεωμένες σειρές κοσμημάτων και δυναμικότερο marketing. Και τα πρώτα αποτελέσματα είναι θετικά. Η τάση ανάκαμψης, η οποία ξεκίνησε λίγο πριν αναλάβει καθήκοντα πέρυσι, ενισχύεται. Το τελευταίο τρίμηνο, τα έσοδα της εταιρείας «έτρεξαν» με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει σημειώσει η Tiffany από το 2012 και μετά.

    Παρ’ όλα αυτά, τα στελέχη της εταιρείας ανέφεραν αρκετές φορές τη λέξη «καινούργιο» σε μια πρόσφατη ενημέρωση των αναλυτών. «Πρέπει να έχουμε καινούργιες ιδέες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και σε διαφορετικά κομμάτια της συλλογής μας», τόνισε ο Bogliolo. «Με τον όρο “καινούργιο” δεν εννοούμε μόνο εντελώς καινούργια σχέδια, αλλά και νέες παραλλαγές, χρώματα, λίθους που έρχονται να συμπληρώσουν υπάρχουσες συλλογές», διευκρινίζει.

    Το εργαστήριο Σχεδιασμού και Καινοτομίας της Tiffany

    Επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού στην Tiffany είναι ο Reed Krakoff. Ο πρώην σχεδιαστής του οίκου Coach, στον οποίο πιστώνεται και η μεγάλη αναγνωρισιμότητα που γνωρίζει πλέον ο οίκος, ήρθε στην Tiffany για να τη σώσει ουσιαστικά από το τέλμα. Μάλιστα, έχοντας αναλάβει πολύ περισσότερες αρμοδιότητες από τους προκατόχους του, ο Krakoff έχει αναλάβει όλο το δημιουργικό της εταιρείας, είτε αφορά προϊόντα είτε καταστήματα είτε τη διαφήμιση.

    Η πρώτη του σειρά κοσμημάτων, η οποία παρουσιάστηκε στο κοινό 15 μήνες αφότου ανέλαβε καθήκοντα, βγήκε στην αγορά τον Μάιο. Και η εταιρεία θεωρεί πως η συγκεκριμένη συλλογή, η οποία περιλαμβάνει λουλούδια από διαμάντια και μπλε τανζανίτη, είναι η σημαντικότερη high-end κυκλοφορία στον χώρο του κοσμήματος από το 2009.

    Επικεφαλής, πάλι, του εργαστηρίου είναι η Dana Naberezny. Και εκεί επικρατεί ένας πανικός με τις προσλήψεις. Μάλιστα, η διοίκηση της εταιρείας έχει φροντίσει να υπάρχει ένας μυστικός χώρος για να γίνονται οι επαφές με σχεδιαστές, μηχανικούς και υπεύθυνους ποιότητας που θέλουν να κάνουν… μεταγραφή από ανταγωνιστικές εταιρείες.

    Ποιος αποφασίζει, όμως, για τα σχέδια που θα βγουν στην αγορά;

    Όπως φαίνεται όλοι.

    Εκπρόσωποι από όλα τα τμήματα συναντιούνται για να συζητήσουν τα νέα πρότζεκτ. Οι εκπρόσωποι του τμήματος πωλήσεων λένε τι είδους κοσμήματα χρειάζονται και οι σχεδιαστές μοιράζονται τις ιδέες τους. Και από τη στιγμή που ξεκινά το πρότζεκτ, αρχίζει να ανεβαίνει και ο… πυρετός στο εργαστήριο. Εκεί που μαζεύονται τελικά όλοι.

    Όλα τα πρωτότυπα που βγαίνουν, όμως, από το συγκεκριμένο εργαστήριο πρέπει να προορίζονται για μαζική παραγωγή. Κάτι που είναι δύσκολο, λέει η Naberezny. Το να φτιάξεις ένα κομμάτι είναι εύκολο, το να φτιάξεις όμως δεκάδες χιλιάδες ίδια κομμάτια είναι δύσκολο.

    Τα ακριβότερα κομμάτια του οίκου κατασκευάζονται αλλού, πάνω από το κατάστημα της εταιρείας στην Πέμπτη Λεωφόρο. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι το μέλλον της Tiffany μπορεί να εξαρτάται αυτήν τη στιγμή από τη μηχανή ιδεών και δημιουργίας που έχει στηθεί στο νέο αυτό, ταπεινότερο φαινομενικά αλλά εξαιρετικά φιλόδοξο, στούντιο…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Breakfast at Tiffany’s ή… όταν η ζωή μιμείται την τέχνη



    ΣΧΟΛΙΑ