• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Θετικά νέα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες: Από την Audi μέχρι τη Renault ανοίγουν και πάλι τα εργοστάσια τους στην Ευρώπη

    • Bloomberg


    H Audi της Volkswagen AG περιλαμβάνεται στις αυτοκινητοβιομηχανίες που σταδιακά ανοίγουν και πάλι τα εργοστάσια τους στην Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι τα lockdowns λόγω της πανδημίας παραμένουν σε μεγάλο μέρος της περιοχής σε ισχύ.

    Περίπου 100 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Audi, στο Gyoer της Ουγγαρίας, ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια κινητήρων στον κόσμο, ξεκίνησαν εκ νέου την παραγωγή σε μια γραμμή συναρμολόγησης, δήλωσε η εταιρεία την Τρίτη. Μια δεύτερη γραμμή θα ακολουθήσει στο τέλος αυτής της εβδομάδας.

    Οι κατασκευαστές έχουν δεχθεί τεράστιο οικονομικό πλήγμα μετά τις αποφάσεις των κυβερνήσεων σε όλη την Ευρώπη να θέσουν αυστηρούς περιορισμούς στη δημόσια ζωή προκειμένου να καταπολεμήσουν την πανδημία. Οι επιπτώσεις για τις εταιρείες του κλάδου μπορεί να φτάσουν σε απώλειες πωλήσεων τριών εκατομμυρίων οχημάτων φέτος στην Ευρώπη,  ή 60 δισεκατομμύρια ευρώ (66 δισεκατομμύρια δολάρια) λιγότερα έσοδα, σύμφωνα με τον αναλυτή του Bloomberg Intelligence, Michael Dean.

    Μετά από εβδομάδες περιορισμών, οι κυβερνήσεις και οι εταιρείες σχεδιάζουν τη στρατηγική της άρσης τους. Παρόλα αυτά, οι όποιες προσπάθειες επανεκκίνησης της οικονομίας αναμένεται να είναι σταδιακές, ενώ μπορεί να υπάρξουν πισωγυρίσματα αν τα κρούσματα αναζωπυρωθούν.

    Στη Γερμανία, η καγκελάριος  Άνγκελα Μέρκελ θα συζητήσει τα επόμενα βήματα άρσης των περιορισμών με τους επικεφαλής των ομόσπονδων κρατών την Τετάρτη. Οι συζητήσεις πρόκειται να καθορίσουν πότε και πόσο γρήγορα οι κολοσσιαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, από την Daimler μέχρι την BMW AG, θα αρχίσουν να επαναλειτουργούν τα εργοστάσια τους στη Γερμανία, την περιοχή που αποτελεί την καρδιά του κλάδου.

    Η εκτεταμένη επανεκκίνηση του βιομηχανικού δικτύου της Ευρώπης θα αποδειχθεί περίπλοκη. Οι αλυσίδες εφοδιασμού συνδέονται στενά μεταξύ των περιφερειών, οι περιορισμοί μεταφοράς εκτιμάται ότι θα παραμείνουν σε ισχύ για κάποιο χρονικό διάστημα και ο αριθμός των κρουσμάτων εξακολουθεί να είναι σχετικά υψηλός σε ορισμένες περιοχές.

    Τα στελέχη της βιομηχανίας προειδοποίησαν για μία βιαστική επανεκκίνηση και ζήτησαν μία συντονισμένη ευρωπαϊκή προσέγγιση, παρά το γεγονός ότι τα μέτρα καταπολέμησης της κρίσης διαφέρουν από χώρα σε χώρα.

    Η Renault AE έχει ξεκινήσει μέρος των δραστηριοτήτων της στην Πορτογαλία και σχεδιάζει να ξεκινήσει μέρος της παραγωγής της στη Ρουμανία στις 21 Απριλίου, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Οι ρωσικές επιχειρήσεις άρχισαν σταδιακά να λειτουργούν τη Δευτέρα. Η μονάδα κατασκευής αυτοκινήτων της Hyundai στη Νοσόβιτσε, στην Τσεχία, ξεκίνησε την παραγωγή με δύο βάρδιες αντί για τις τρεις που ήταν παλιά, ανέφερε η CTK.

    Στην Audi, την πιο κερδοφόρα εταιρεία της Volkswagen, η παραγωγή οχημάτων στην Ουγγαρία θα μπορούσε να ξεκινήσει προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας. Η VW, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, απασχολεί περίπου 470.000 άτομα σε όλη την Ευρώπη, το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της, που ανέρχεται συνολικά σε 670.000 άτομα.

    “Η εταιρεία κάνει τα πάντα για να διασφαλίσει την υγεία των εργαζομένων”, ανέφερε η Audi σε δήλωση της.

    Η VW είχε διατηρήσει ορισμένα τμήματα σε λειτουργία στην Γερμανία κατά τη διάρκεια του αποκλεισμού, με συνολικά 1.700 υπαλλήλους σε πέντε τοποθεσίες, προκειμένου να διασφαλίσει την προμήθεια εξαρτημάτων σε εργοστάσια στην Κίνα, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη οι κινήσεις για βιομηχανική ανάκαμψη.

    Ενώ ο περιορισμός των νέων κρουσμάτων έχει ωθήσει την Αυστρία και τη Γερμανία να ξεκινήσουν την σταδιακή άρση των περιορισμών, η Γαλλία ανακοίνωσε επέκταση του lockdown, εξέλιξη που μπορεί να οδηγήσει τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της περιοχής, σε βαθύτερη ύφεση. Η Βρετανία επίσης αναμένεται να επιμηκύνει χρονικά τους περιορισμούς, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού εξωτερικών Dominic Raab στους δημοσιογράφους.

    Ακόμη και αν συνεχιστεί η παραγωγή αυτοκινήτων, δεν είναι ξεκάθαρο πότε θα ανοίξουν και πάλι οι εκθέσεις ή αν οι καταναλωτές θα θέλουν να αγοράσουν. Οι αντιπροσωπείες νιώθουν όλο και περισσότερο το βάρος της διακοπής των πωλήσεων που επιβλήθηκε τον περασμένο μήνα με το κλείσιμο των καταστημάτων, δήλωσε η γερμανική εταιρεία παροχής δεδομένων αυτοκινήτων DAT. Τα αυτοκίνητα χάνουν 28 ευρώ σε αξία κατά μέσο όρο κάθε μέρα, οπότε ένας έμπορος με απόθεμα 300 οχημάτων αντιμετωπίζει ήδη 235.200 ευρώ κόστος μέχρι σήμερα, σύμφωνα με την DAT.



    ΣΧΟΛΙΑ