Το Συνέδριο Ναυτιλιακής Κύπρου 2025 ολοκληρώθηκε μετά από τρεις ημέρες δυναμικής συζήτησης με κεντρικό θέμα «Ξεκλειδώνοντας το Μέλλον της Ναυτιλίας».

Η ατζέντα της τελευταίας ημέρας επικεντρώθηκε στο μέλλον της θαλάσσιας ασφάλειας, τη μετάβαση προς την ανθεκτικότητα στην κλιματική αλλαγή και τις τεχνολογίες και τις συνεργασίες που θα καθορίσουν την επόμενη δεκαετία της παγκόσμιας ναυτιλίας.

1

Η ημέρα ξεκίνησε με ομιλία του Κώστα Καδή, Ευρωπαίου Επιτρόπου Αλιείας και Ωκεανών, ο οποίος περιέγραψε τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να υποστηρίξει την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας.

Τόνισε την ηγετική θέση της Κύπρου ως κόμβου ναυτιλιακών υπηρεσιών και τη στενή ευθυγράμμιση της με το όραμα της ΕΕ για βιώσιμη διακυβέρνηση των ωκεανών στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συμφώνου Ωκεανών.

Ο Επίτροπος Καδής ανακοίνωσε επίσης μια σειρά από επερχόμενες πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένης μιας Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Βιομηχανικής Στρατηγικής, μιας Λιμενικής Στρατηγικής της ΕΕ και μιας Στρατηγικής για τις Παράκτιες και Νησιωτικές Κοινότητες, καθεμία από τις οποίες στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, στον εκσυγχρονισμό των υποδομών και στην επιτάχυνση των επενδύσεων σε ανανεώσιμα καύσιμα και τεχνολογία.

Σε μια συζήτηση με επικεφαλής τον Δρ. Phillip Belcher, Διευθυντή Ναυτιλίας στην INTERTANKO, η ομάδα συζήτησης με θέμα «Από τις Εκπομπές στην Προσαρμογή: Είναι η Ναυτιλιακή Βιομηχανία Έτοιμη για την Ανθεκτικότητα στην Κλιματική Αλλαγή;», συμμετείχαν η κα Manuela Tomassini, Επικεφαλής Βιωσιμότητας και Τεχνικής Βοήθειας στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ναυτιλιακής Ασφάλειας (EMSA), ο κ. Jan Othman, Αντιπρόεδρος Ενεργειακών Συστημάτων στην Wärtsilä και ο κ. Gavin Allwright, Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ένωσης Αιολικών Πλοίων, για να συζητήσουν πώς ο ναυτιλιακός τομέας μπορεί να «ισορροπήσει τους στόχους απαλλαγής από τον άνθρακα με την πρακτική προσαρμογή».

Maritime Cyprus

Οι συμμετέχοντες τόνισαν την ανάγκη για παγκόσμια «συνέπεια, τεχνολογικά ουδέτερη ρύθμιση και επενδύσεις στην εκπαίδευση των ναυτικών καθώς ο κλάδος μεταβαίνει σε νέα καύσιμα και συστήματα πρόωσης.

Η συζήτηση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συνεργασία, η ευελιξία και η καινοτομία σε όλα τα επίπεδα της ναυτιλιακής κοινότητας θα είναι απαραίτητες για να διασφαλιστεί ότι η ναυτιλία θα παραμείνει βιώσιμη και ανθεκτική απέναντι στις περιβαλλοντικές κανονιστικές αλλαγές.

Σε μια άλλη συνεδρία, ο κ. Sean Moloney, Διευθύνων Σύμβουλος της Elaborate Communications, διηύθυνε μια συζήτηση με θέμα «Η προστασία των πλοιοκτητών σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον», στην οποία συμμετείχαν ο κ. Mark O’Neil, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Columbia Shipmanagement, ο κ. Dieter Rohdenburg, Διευθύνων Σύμβουλος της InterMaritime Shipmanagement Ltd, ο κ. Jan Meyering, Συνδιευθύνων Σύμβουλος της Marlow Navigation Co. Ltd. και ο κ. Sebastian von Hardenberg, Διευθύνων Σύμβουλος της Bernhard Schulte Shipmanagement, για να συζητήσουν πώς οι πλοιοκτήτες μπορούν να «πλοηγηθούν στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, την ψηφιοποίηση και τις εξελισσόμενες γεωπολιτικές πιέσεις. Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι η στενότερη ενσωμάτωση μεταξύ πλοιοκτητών και διαχειριστών είναι ζωτικής σημασίας καθώς αυξάνονται οι απαιτήσεις συμμόρφωσης, δεδομένων και ασφάλειας.

Τόνισαν επίσης ότι το μέλλον της διαχείρισης πλοίων θα εξαρτηθεί από λειτουργικά μοντέλα που βασίζονται σε συνεργασίες, τις επενδύσεις σε ανθρώπους και την προσαρμοστικότητα στις νέες τεχνολογίες. Η συζήτηση υπογράμμισε επίσης τη συνεχιζόμενη σημασία της ευημερίας, της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής εξέλιξης των ναυτικών, με τους συμμετέχοντες να ζητούν από τον κλάδο να παρουσιάσει τη ναυτιλία ως ένα σύγχρονο, ελκυστικό και ασφαλές επάγγελμα.

Διαβάστε επίσης:

Συγκροτήθηκε η εκτελεστική επιτροπή της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών

12+1 νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου

Οι κρίσιμες αποφάσεις στον ΙΜΟ για την απανθρακοποίηση θα ληφθούν στο τετραήμερο 14 -18 Οκτωβρίου