• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Ryanair: Σχέδια ανάπτυξης την ώρα που οι ανταγωνίστριες εταιρείες συρρικνώνονται

    • Bloomberg
    Ο Μάικλ Ο'Λίρι, CEO της Ryanair

    Ο Μάικλ Ο’Λίρι, CEO της Ryanair


    Η Ryanair Holdings σχεδιάζει να δώσει έμφαση στην ανάπτυξη μετά την κρίση της πανδημίας, προχωρώντας σε διαπραγματεύσεις με τα αεροδρόμια και ποντάροντας στην επιστροφή των αεροσκαφών της Boeing, 737 Max, στην ενεργό δράση.

    Η μεγαλύτερη χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με αεροδρόμια στη Γερμανία, την Αυστρία, την Ιταλία και την Πορτογαλία τα οποία αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα από τη δραματική μείωση των αεροπορικών ταξιδιών λόγω της πανδημίας, δήλωσε ο CEO της εταιρείας Michael O’Leary σε συνέντευξή του την Τρίτη. Οι διαπραγματεύσεις περιλαμβάνουν “επέκταση της αυξανόμενης κυκλοφορίας της αεροπορικής στα αεροδρόμια τους κατά τους επόμενους 18 μήνες”, δήλωσε.

    “Αυτός είναι ο βασικός λόγος που θέλουμε να προχωρήσουμε μπροστά και να παραλάβουμε τα Max”, επισήμανε ο  O’Leary. “Είναι ξεκάθαρο ότι θα υπάρξει τεράστια μείωση της κυκλοφορίας το 2020, αλλά πιστεύουμε ότι μέσα στο 2021, θα υπάρξουν πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης εκεί όπου τα αεροδρόμια θα προσφέρουν σημαντικά κίνητρα”.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος σχεδιάζει τη μακροπρόθεσμη ανάκαμψη της Ryanair καθώς η αεροπορική ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τους ανταγωνιστές που ενισχύονται από κρατική βοήθεια. Η Ryanair, η οποία έλαβε δάνειο 600 εκατομμυρίων λιρών (740 εκατομμύρια δολάρια) που δόθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο σε εταιρείες που έχουν πληγεί από τον ιό, έχει εκφράσει τη διαφωνία της για τα πιο ισχυρά, ειδικά προσαρμοσμένα, πακέτα βοήθειας που δίνονται σε αερομεταφορείς όπως η Air France-KLM και η Alitalia. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι το πακέτο διάσωσης της γερμανικής Lufthansa AG ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ (9,8 δισεκατομμύρια δολάρια), που ανακοινώθηκε τη Δευτέρα.

    Η διάσωση της Lufthansa θα ενθαρρύνει τον αερομεταφορέα να πραγματοποιήσει πωλήσεις κάτω του κόστους και θα δυσκολέψει τον ανταγωνισμό για τις αεροπορικές εταιρείες που δεν λαμβάνουν  κρατική ενίσχυση, δήλωσε ο O’Leary. Η Ryanair, με περίπου 4,1 δισεκατομμύρια ευρώ σε μετρητά, θα στηριχτεί στο Max προκειμένου να αυξήσει τη χωρητικότητα της όταν τα αεροπορικά ταξίδια ανακάμψουν. Οι μετοχές της έχουν μειωθεί κατά 19% φέτος, καθιστώντας την τρίτη καλύτερη σε απόδοση εταιρεία στον πολύπαθο δείκτη Bloomberg World Airlines Index.

    Η επιστροφή του αεροσκάφους Max

    Ο O’Leary εξέφρασε την πεποίθηση ότι το αεροπλάνο της Boeing με τις μεγαλύτερες πωλήσεις θα επανέλθει στη Βόρεια Αμερική έως τα τέλη Σεπτεμβρίου ή στις αρχές Οκτωβρίου. Η Ryanair αναμένει τα αεροσκάφη της τύπου Max  “αυτά τα Χριστούγεννα “, είπε ο O’Leary στο Bloomberg Television.

    «Η Ryanair είναι μια από τις λίγες αεροπορικές εταιρείες που πραγματικά θέλει να παραλάβει αυτά τα αεροσκάφη”, τόνισε.

    Η αεροπορική με έδρα το Δουβλίνο έχει παραγγείλει 135 αεροσκάφη Max με option για επιπλέον 75. Ο O’Leary είπε τον Φεβρουάριο ότι σταθμίζει το ενδεχόμενο αγοράς περισσότερων αεροσκαφών. Τα Max βρίσκονται στο έδαφος για περισσότερο από ένα χρόνο μετά από δύο θανατηφόρα ατυχήματα και η Boeing αναμένει τώρα ότι το μοντέλο θα επιστρέψει στην ενεργό δράση το τρίτο τρίμηνο του 2020.

    Η Ryanair είναι επίσης έτοιμη να συνεχίσει να λειτουργεί τα αεροσκάφη Airbus SE A320 με την θυγατρική της Laudamotion, δήλωσε ο O’Leary. Την περασμένη εβδομάδα, η Lauda είπε ότι θα κλείσει τη βάση της στη Βιέννη, αφού δεν κατέληξε σε συμφωνία με συνδικάτα. Τα αεροσκάφη της Lauda, A320 είναι μισθωμένα από τέσσερα έως πέντε χρόνια και ο O’Leary απείλησε να μετατοπίσει τον στόλο στην Boeing όταν λήξει η σύμβαση, εκτός εάν η Airbus προσφέρει μια ανταγωνιστική συμφωνία.

    Όχι στις εξαγορές

    Πριν από την κρίση, ο CEO της Ryanair είχε πει ότι θα σκεφτόταν να αγοράσει περισσότερα αεροσκάφη Airbus να πετύχαινε τη σωστή τιμή. Τότε ήταν που η κατασκευάστρια εταιρεία με έδρα την Τουλούζη, στη Γαλλία, σημείωνε ρεκόρ παραγγελιών και δεν είχε λόγο να προχωρήσει σε εκπτώσεις.

    Η Ryanair, η οποία πραγματοποιεί λιγότερο από το 1% του προγραμματισμού της, σκοπεύει να επανέλθει τον Ιούλιο με σχεδόν 1.000 πτήσεις την ημέρα. Ενώ ο αερομεταφορέας βλέπει πολλούς ανταγωνιστές που βρίσκονται σε κίνδυνο, ο O’Leary λέει ότι ορκίστηκε να μην προχωρήσει σε εξαγορές μετά την εμπειρία του με τη Lauda.

    “Δεν θα ήθελα ποτέ να επαναλάβω την εμπειρία ή το χρόνο που χάσαμε προσπαθώντας να αναδιαρθρώσουμε την Laudamotion“, δήλωσε ο O’Leary. “Η Laudamotion θα είναι η τελευταία αεροπορική εταιρεία που θα αποκτήσουμε ποτέ.”



    ΣΧΟΛΙΑ