• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Renault-Nissan: Κοινές επενδύσεις 26 δισ. δολαρίων στην ηλεκτροκίνηση

    • Bloomberg

    Jean-Dominique Senard, Πρόεδρος Renault


    Η Renault και η Nissan Motor ανακοίνωσαν κοινές επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση ύψους 26 δισ. δολαρίων, καθώς εντείνεται ο ανταγωνισμός στον τομέα ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

    Τα κεφάλαια θα δαπανηθούν σε διάστημα πέντε ετών σε κοινές πλατφόρμες παραγωγής, μπαταρίες καθώς και λειτουργικά συστήματα, δήλωσαν οι εταιρείες την Πέμπτη. Η Nissan θα ηγηθεί της ανάπτυξης της τεχνολογίας μπαταριών, ενώ η Renault θα λανσάρει ένα αυτοκίνητο «καθορισμένο από λογισμικό» έως το 2025.

    «Πρόκειται για τεράστιες επενδύσεις που καμία από τις τρεις εταιρείες δεν θα μπορούσε να κάνει μόνη της», δήλωσε ο πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard.

    Τα σχέδια σηματοδοτούν ένα βήμα προς τα εμπρός για την τριμερή συμμαχία, στην οποία περιλαμβάνεται επίσης η Mitsubishi Motors, που εξακολουθεί να βρίσκεται σε στάδιο αναδιάρθρωσης αφού παραλίγο να καταρρεύσει μετά την πτώση του αρχιτέκτονα και ηγέτη της συμμαχίας Carlos Ghosn.

    Αφού η Renault και η Nissan έκαναν το πρώτο βήμα στα ηλεκτρικά οχήματα με τα best-seller μοντέλα τους Zoe και Leaf, ο ανταγωνισμός εντάθηκε και τα συγκεκριμένα οχήματα έχουν ξεπεράσει πλέον τα μοντέλα της Tesla και της Volkswagen.

    Η συμμαχία θα μειώσει τα μοντέλα της σε 90 από 100 που είναι σήμερα, ενώ θα ενισχύσουν τις κοινές τους δράσεις σε περισσότερο από 80% έως το 2026. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η συμμαχία στοχεύει να έχει 35 ηλεκτρικά μοντέλα.

    Οδικός χάρτης

    Ο πιο πρόσφατος οδικός χάρτης για τη συμμαχία, που ξεκίνησε το 1999, σηματοδοτεί την εστίαση σε πρακτικούς τρόπους με τους οποίους οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να συγκεντρώσουν τους πόρους τους, παρόλο που παραμένει η ανισορροπία στη μετοχική συσχέτιση.

    Η Renault κατέχει μερίδιο 43% στη μεγαλύτερη ιαπωνική εταιρεία με δικαιώματα ψήφου, ενώ η Nissan κατέχει το 15% της Renault και δεν έχει δικαιώματα ψήφου. Αυτή αποτέλεσε μια ανεπίλυτη πηγή έντασης μεταξύ των εταίρων, αν και δήλωσαν ότι πρωταρχικός στόχος τους είναι να κάνουν τη συμμαχία να λειτουργεί καλύτερα επιχειρησιακά.

    Η Nissan τον Νοέμβριο ανακοίνωσε επενδύσεις 2 τρισεκατομμυρίων γιεν (17,5 δισεκατομμύρια δολάρια) τα επόμενα πέντε χρόνια σε ηλεκτρικά οχήματα και μπαταρίες, συμπεριλαμβανομένων 15 νέων ηλεκτρικών μοντέλων και ενός πιλοτικού εργοστασίου για μπαταρίες στερεάς κατάστασης στη Γιοκοχάμα.

    Τον Ιούνιο, η Renault κατάρτισε ένα πλάνο 10 δισ. ευρώ στα ηλεκτρικά οχήματα, για τροφοδοσία μπαταριών, κινητήρες και νέα μοντέλα. Σκοπεύει να παρουσιάσει δέκα νέα αυτοκίνητα με μπαταρία έως το 2025, συμπεριλαμβανομένης της κατηγορίας των SUV με υψηλότερο περιθώριο κέρδους.

    Η συμμαχία σκιαγράφησε για τελευταία φορά μια κοινή στρατηγική τον Μάιο του 2020, με τη μορφή ενός συστήματος «leader-follower», όπου κάθε εταιρεία θα καταλάμβανε τη θέση του οδηγού σε ορισμένες περιοχές και για ορισμένες τεχνολογίες και θα έμενε σε δεύτερη θέση σε άλλες. Αυτό το σχέδιο δεν έχει ολοκληρωθεί, καθώς η Renault επιδιώκει να χαράξει το δικό της μονοπάτι στην Κίνα.

    Διαβάστε ακόμη:

    Βουτιά 22% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη – Η χειρότερη χρονιά δεκαετιών



    ΣΧΟΛΙΑ