• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Ο γκουρού πίσω από το πιο κερδοφόρο παιχνίδι για κινητά βλέπει μέλλον στα σπορ


    Πριν από πέντε χρόνια ο Koki Kimura πέτυχε μία αδιανόητη ανατροπή για να σώσει την εταιρεία του. Τώρα προσπαθεί να το ξανακάνει.

    Ο 42χρονος είναι επικεφαλής μίας τεχνολογικής εταιρείας ονόματι Mixi Inc, με μία από τις πιο ταραχώδεις επιχειρηματικές ιστορίες στην Ιαπωνία. Λειτουργούσε για χρόνια το πιο επιτυχημένο κοινωνικό δίκτυο της χώρας, μέχρι που εμφανίστηκε το Facebook. Έπειτα, ο Kimura ηγήθηκε του τομέα παιχνιδιών για να αναπτύξει το Monster Strike, που έγινε το πιο μαζικό παιχνίδι κινητού στην ιστορία. Τώρα, με τα κέρδη να έχουν μειωθεί και ένα σκάνδαλο σχετικά με εισιτήρια συναυλιών να οδηγεί στην απομάκρυνση του προηγούμενου προέδρου, η Mixi πρέπει να επαναεφεύρει ξανά τον εαυτό της.

    Ο Kimura, που εδώ και τέσσερις μήνες έχει αναλάβει το νέο του πόστο, πιστεύει ότι έχει την απάντηση: ένα νέο ψηφιακό προϊόν που συνδυάζει τη διασκέδαση της παρακολούθησης παραδοσιακών σπορ με την αλληλεπιδραστικότητα των βιντεοπαιχνιδιών. Η αποκάλυψη θα γίνει σε κάποιους μήνες, όμως ο Kimura αναφέρει ότι θα μπορούσε να είναι σαν να βλέπεις τους Lakers του LeBron James με φίλους, ενώ ταυτόχρονα θα διαγωνίζεστε για να μαντέψετε συγκεκριμένα αποτελέσματα, όπως πόσους πόντους θα πετύχει ένας παίκτης, ή πόσα φάουλ θα κάνει.

    Προετοιμάζουμε έναν νέο τρόπο να εμπλακείτε στα σπορ μαζί με τους φίλους σας”, είπε ο Kimura στη διάρκεια μίας συνέντευξης στο γραφείο του στο προάστιο Shibuya του Τόκιο, στην καρδιά της τεχνολογικής σκηνής της Ιαπωνίας.

    Προβλέπει ότι η νέα υπηρεσία θα καταλήξει να είναι πιο σημαντική για τη Mixi από τα παιχνίδια, τα οποία δημιούργησαν το 98% των λειτουργικών κερδών της κατά το προηγούμενο δημοσιονομικό έτος. Εκτιμά ότι το προϊόν, μαζί με ένα ακόμα εγχείρημα σχετιζόμενο με την υγεία, θα αποτελούν τα δύο τρίτα των εσόδων σε περίπου πέντε με δέκα χρόνια.

    Οι επενδυτές δεν τον πολυπιστεύουν. Την Πέμπτη οι μετοχές είχαν υποχωρήσει κατά 61% από το αποκορύφωμά τους τον Ιούνιο του 2017, αφαιρώντας περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια από την αξία της Mixi. Το Monster Strike, η κύρια πηγή εσόδων της, έχει δει τα κέρδη του να συρρικνώνονται για τρία διαδοχικά τρίμηνα και το σκάνδαλο με τις επαναπωλήσεις εισιτηρίων δεν έχει βοηθησει. Τον Ιούνιο ερευνητές κατέληξαν ότι η ιστοσελίδα επαναπωλούσε εισιτήρια χωρίς άδεια, κάποιες φορές σε πολύ υψηλότερες τιμές, συμπεριλαμβανομένων εισιτηρίων για τα πιο γνωστά boy bands της Ιαπωνίας. Οι αποκαλύψεις αμαύρωσαν την εικόνα της Mixi, οδηγώντας στο κλείσιμο του site και την παραίτηση του προηγούμενου προέδρου.

    Έχουν περάσει από τόσες πολλές δραματικές διοικητικές αλλαγές, που υπάρχει μια έλλειψη εμπιστοσύνης μεταξύ των επενδυτών, δήλωσε ο Takao Suzuki, αναλυτής της Daiwa Securities Group, που αξιολογεί τη μετοχή με neutral.

    Η μετοχή υποχώρησε κατά 3% την Παρασκευή στο Τόκιο.

    Η Mixi λάνσαρε ένα ιαπωνικό κοινωνικό δίκτυο σχεδόν την ίδια ακριβώς περίοδο που ο Mark Zuckerberg δημιουργούσε το δικό του στο Harvard το 2004. Η πλατφόρμα του έφτασε να χρησιμοποιείται από έναν στους δέκα Ιάπωνες προτού το Facebook τελικά την ξεπεράσει, συρρικνώνοντας την αποτίμηση της Mixi κατά 96% από την ακμή της το 2007 ως το 2013. Με τις προοπτικές να επιδεινώνονται, η εταιρεία στοιχημάτισε σε κάποια projects με μικρές πιθανότητες επιτυχίας: ένα από αυτά ήταν και το Monster Strike.

    Συνεργάστηκε με τον παραγωγό παιχνιδιών Yoshiki Okamoto για να σχεδιάσει το παιχνίδι τύπου παζλ-δράσης γύρω από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ παικτών. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στα τέλη του 2013 και έγινε αμέσως επιτυχία στην Ιαπωνία, ενώ μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει έσοδα ύψους 7,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως, σύμφωνα με τη Sensor Tower. Περισσότερα δηλαδή από οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι για κινητά στην ιστορία, ξεπερνώντας ακόμα και το Candy Crush Saga της Activision Blizzard και το Honour of Kings της Tencent Holdings, σύμφωνα με την εταιρεία.

    Είναι απίστευτα σπάνιο να το πετύχεις τόσο τέλεια με την πρώτη φορά”, δήλωσε ο Alex Malafeev, συνιδρυτής της Sensor Tower.

    Η δημοτικότητα του Monster Strike πυροδότησε μία αύξηση κερδοφορίας για τη Mixi, εκτοξεύοντας τις μετοχές της κατά σχεδόν 3.000% μέχρι το ανώτατο σημείο του περασμένου έτους. Όμως μετά από πέντε χρόνια, το παιχνίδι αρχίζει να γερνά και η εταιρεία δεν έχει καταφέρει να επαναλάβει την επιτυχία της με νεότερα παιχνίδια.

    Ο Kimura λέει ότι το νέο σχέδιο είναι να συνδυαστούν τα social media, τα παιχνίδια για κινητά και την παρακολούθηση παραδοσιακών σπορ μέσω smartphones. Οι εργασίες ξεκίνησαν πέρυσι, όταν η Mixi άρχισε να αποκτά μερίδια σε επαγγελματικές ομάδες ποδοσφαίρου και μπάσκετ στο Τόκιο. Φανατικός οπαδός των Yomiuri Giants, ο Kimura ανέφερε πως διεκδικεί μερίδια και σε επαγγελματικές ομάδες μπέιζμπολ. Αυτές οι συνεργασίες αποτελούν το θεμέλιο λίθο για το νέο προϊόν, που αναμένεται να παρουσιαστεί στο πρώτο εξάμηνο του 2019.

    Μέσα στα παιχνίδια για κινητά δημιουργήσαμε μία ατμομηχανή κερδοφορίας, φέρνοντας τους ανθρώπους να παίζουν μαζί με ενθουσιασμό. Πιστεύω πως μπορούμε να κάνουμε το ίδιο στη βιομηχανία των σπορ”, είπε ο Kimura.

    Πέρα από την υπηρεσία των σπορ, ο Kimura αναπτύσσει ένα εγχείρημα που ονομάζεται Smart Health, η οποία έχει στόχο να βοηθήσει τους ηλικιωμένους να παραμείνουν σε καλύτερη σωματική κατάσταση και κοινωνικά ενεργοί. Θα περιλαμβάνει την κατασκευή γυμναστηρίων και μίας νέας συσκευής μέτρησης σωματικών δεικτών, είπε. Ο Kimura αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, όμως ανέφερε πως η συλλογή δεδομένων για την υγεία ενός ανθρώπου και ο διαμοιρασμός τους εντός μίας κοινωνικής ομάδας την οποία εμπιστεύεται αποτελεί μέρος της υπηρεσίας.

    Η Mixi δεν εγκαταλείπει τα παιχνίδια για κινητά και έχει προϋπολογίσει 11 δισεκατομμύρια γεν (96 εκατ. δολάρια) στο τρέχον οικονομικό έτος για τη δημιουργία νέων παιχνιδιών. Όμως ο Kimura λέει ότι ο απρόβλεπτος χαρακτήρας των παιχνιδιών τον οδήγησε στο να προσπαθήσει να επενδύσει σε κάτι νέο, αυτή τη φορά στο σημείο όπου συναντιούνται τα σπορ, τα παιχνίδια και τα κοινωνικά δίκτυα.

    Δεν είναι μόνο η παρακολούθηση των σπορ”, λέει. “Είναι η προσφορά μίας υπηρεσίας που προωθεί την αλληλεπίδραση με τους φίλους σου”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αποκλειστικό: Αυτά είναι τα 3 funds που θα αγοράσουν τα δάνεια που θα ξεφορτώσουν οι τράπεζες από τα βιβλία τους

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς η Louis Vuitton, η Gucci και η Chanel έκλεψαν την παράσταση στα Best Global Brands

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Στ. Χατζηιωάννου: Βρήκε ακίνητο για να φέρει τα easyfoodstores στην Ελλάδα– Τι λέει για τη διαμάχη με το Netflix



    ΣΧΟΛΙΑ