• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Ο άνθρωπος που ήθελε να «ταρακουνήσει» το τραπεζικό σύστημα, αλλά τον πρόλαβε το παρελθόν

    • Bloomberg

    Ralph Hamers, CEO της ING


    Από τότε που ανέλαβε τα ηνία της ING Groep το 2013, ο CEO Ralph Hamers είχε βάλει στόχο να την μετατρέψει στην πιο ψηφιακά ανεπτυγμένη τράπεζα στην Ευρώπη. Το μότο του: Κινητοποιήσου, πριν το κάνει πρώτα ο ανταγωνισμός. Πλέον μπορεί να πει κανείς με σιγουριά ότι η αναταραχή που επικρατεί στην ING τις τελευταίες εβδομάδες δεν είναι αυτό ακριβώς που είχε στο μυαλό του ο Hamers.

    Τα τεχνολογικά προβλήματα στον βραχίονα του Βελγίου και η κατάρρευση της πολιτικής της ING κατά του ξεπλύματος χρήματος αποκάλυψαν τις αδυναμίες της 6ης μεγαλύτερης τράπεζας της Ευρώπης και προκάλεσαν την οργή τόσο των πελατών όσο και των επενδυτών. Οι τελευταίοι, δε, απογοητευμένοι από την πτώση 27% της μετοχής φέτος, αναφέρουν ότι ο Hamers πρέπει να αλλάξει τα πράγματα σύντομα.

    «Ο Hamers είναι σε πολύ δύσκολη θέση τώρα», λέει στο Bloomberg ο Jos Versteeg, αναλυτής της γερμανικής τράπεζας InsingerGilissen. «Αν γίνει και άλλο λάθος, θα είναι πολύ δύσκολο να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Αλλά ο ίδιος είναι πολύ αφοσιωμένος στην ING και δεν πιστεύω ότι το συμβούλιο θα τον θυσιάσει», εξήγησε.

    Η ING μετατράπηκε σε τραπεζικό και ασφαλιστικό γίγαντα στα 90s, όταν επεκτάθηκε σε Ασία και Αμερική αγοράζοντας τη βρετανική τράπεζα Barings. Όταν η οικονομική κρίση έφερε την κρατική διάσωση, η εταιρία διέκοψε τις ασφαλιστικές δράσεις της. Όταν επανεμφανίστηκε υπό τον Hamers, το πορτοκαλί λιοντάρι της ING δεν αντιπροσώπευε πια την «χρυσή» εποχή του ολλανδικού χρηματιστηρίου, αλλά ήταν μια τράπεζα που επικεντρώθηκε στην ψηφιοποίηση του μέλλοντος.
    Ωστόσο, τα επίμονα προβλήματα στη θυγατρική της στο Βέλγιο, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της ING, έχουν κλονίσει πια την εμπιστοσύνη στην τεχνολογική υπεροχή της. Πηγές αναφέρουν ότι οι πελάτες μπορεί να χρειαστεί να περιμένουν ώρες ή μέρες για συναλλαγές ρουτίνας, καθώς το λογισμικό και το σύστημα της τράπεζας συχνά καταρρέει.

    Τα τεχνολογικά προβλήματα έρχονται να προστεθούν σε μια ποινική έρευνα 2 ετών, σύμφωνα με την οποία η ING στην Ολλανδία επέτρεψε σε υπόπτους να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες της για ξέπλυμα χρήματος από το 2010 έως το 2016.

    Μετά από αυτό, το Άμστερνταμ, που για χρόνια διατηρούσε τους δημοτικούς λογαριασμούς στην ING, ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο ότι θα βγάλει συμβόλαιο σε δημοπρασία πριν την λήξη του τωρινού. Η κεντρική τράπεζα της Ολλανδίας ανέφερε ότι η ING χρειάζεται μια «μακρά και δυναμική διαδικασία» για να διατηρήσει τη θέση της στο οικονομικό σύστημα της χώρας.

    Υπό τη διοίκηση του Hamers, η ING έχει προσφέρει στους πελάτες της υπηρεσίες τελευταίας τεχνολογίας. Για παράδειγμα, η τράπεζα μπορεί να αξιολογήσει δάνεια έως και 100.000 ευρώ για μικρές επιχειρήσεις σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία μέσα σε 10 μόνο λεπτά, μέσω αλγορίθμων που αναλύουν όχι μόνο τα στοιχεία των δανειοληπτών, αλλά και τις αναρτήσεις τους σε Facebook και Twitter!

    Οι ειδικοί αναφέρουν ότι η ING φαίνεται να είναι ένας οργανισμός που βιάστηκε τόσο πολύ να υιοθετήσει την ψηφιοποίηση, που έδωσε μικρή προσοχή στις βασικές επιχειρηματικές πρακτικές.

    «Για πολύ καιρό, η ING ήταν μια συντηρητική τράπεζα με εξαιρετική τεχνολογία», αναφέρει στο Bloomberg ο Donald Lawrence, καθηγητής οικονομικών στο University College London. «Τώρα όμως είναι απλά άλλη μια τράπεζα που έχει χάσει τον στόχο της».



    ΣΧΟΛΙΑ