• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Η επέλαση των drones στα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου

    • Bloomberg


    Ομάδες με drones πρόκειται να ξεκινήσουν την αστυνόμευση μερικών εκ των πιο πολυσύχναστων λιμανιών. Ο λόγος; Οι παραβάτες των περιβαλλοντικών διατάξεων.

    Μπορεί να ακούγεται -και κυρίως να φαίνεται-  σαν σκηνή από την ταινία της Marvel, Avengers, ωστόσο για αρκετά λιμάνια ανά τον κόσμο, τα drones ανιχνευτές, αποτελούν τον καλύτερο τρόπο για την επιβολή των κανονισμών που έχουν στόχο να μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση που δημιουργούν τα πλοία.

    Οι ρυθμιστικές αρχές στηρίζουν τους κανόνες που αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών οξειδίων του θείου από τη ναυτιλία, των ρύπων που ευθύνονται  για την όξινη βροχή και την πρόκληση ασθενειών όπως το άσθμα. Επειδή οι κανονισμοί, οι οποίοι ξεκινούν την 1η Ιανουαρίου 2020, θα απαιτούν από τα περισσότερα πλοία παγκοσμίως να χρησιμοποιούν πιο ακριβά καύσιμα, υπάρχει η ανησυχία ότι ορισμένοι ιδιοκτήτες μπορεί να επιχειρήσουν να ξεγελάσουν τις αρμόδιες αρχές προκειμένου να μειώσουν το μεγάλο κόστος τους. Και εκεί έρχονται τα drones.

    Οι καλύτεροι ανιχνευτές

    Στην Ολλανδία, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, βρίσκονται σε εξέλιξη οι προετοιμασίες για τη χρήση ενός μεγάλου, μη επανδρωμένου ιπτάμενου οχήματος, ικανού να ταξιδεύει πάνω από 10 μίλια από την ακτή για τον εντοπισμό εκπομπών από τα πλοία. Οι τοπικές αρχές το ονομάζουν “super drone”.

    Στο Χονγκ Κονγκ, όπου οι παραβάτες αντιμετωπίζουν μεγάλα πρόστιμα και έως και έξι μήνες φυλάκιση, παρόμοιες – αν και μικρότερες – μηχανές βρίσκονται υπό δοκιμή, για τον ίδιο σκοπό. Οι ναυτιλιακές αρχές στη Δανία και τη Νορβηγία έχουν ήδη αρχίσει να χρησιμοποιούν την τεχνολογία. Οι αρχές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα drones για να φιλτράρουν αποτελεσματικά τα δεκάδες χιλιάδες πλοία που εισέρχονται και εξέρχονται από τα λιμάνια τους. Γνωρίζοντας εκ των προτέρων εάν ένα πλοίο καίει μη συμμορφούμενα καύσιμα σημαίνει ότι μπορούν στη συνέχεια να προχωρήσουν σε επί τόπου έλεγχο.

    Στο Χονγκ Κονγκ και το Σενζέν – όπου εκατοντάδες πλοία επιλέγονται, επί του παρόντος τυχαία, για επιτόπιους ελέγχους – οι αρχές συνεργάζονται με ακαδημαϊκούς για τη χρήση αεροσκαφών, δήλωσε ο καθηγητής Zhi Ning από το Πανεπιστήμιο Επιστημών και Τεχνολογίας του Χονγκ Κονγκ. Τα μη επανδρωμένα οχήματα θα πετούν ανάμεσα σε μάζες καυσαερίου που δημιουργούνται από πλοία, συλλέγοντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο τα οποία στη συνέχεια θα χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του ποσοστού θείου στο καύσιμο του πλοίου.

    Γρήγορος έλεγχος

    “Χρειάζονται μόνο δύο με τρία λεπτά για να ολοκληρώσουμε μια σάρωση του νέφους ενός πλοίου”, δήλωσε ο Zhi Ning από το Πανεπιστήμιο Επιστημών και Τεχνολογίας του Hong Kong.

    “Ελπίζουμε να έχουμε αυτή την κοινή προσπάθεια μεταξύ Χονγκ Κονγκ και Σενζέν. Άλλωστε, η ρύπανση της ατμόσφαιρας δεν έχει όρια – απλώς ρέει τριγύρω “. Στις Κάτω Χώρες, όπου το όριο θειικού καυσίμου έχει ήδη οριστεί στο 0,1%, υπάρχουν σχέδια για την έναρξη χρήσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών πουθα κάνουν έλεγχο στις εκπομπές, κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

    “Η ναυτιλιακή βιομηχανία εκτιμάται ότι θα συμμορφωθεί με τους κανονισμούς εκπομπών του IMO, ιδιαίτερα οι μεγάλες εταιρείες που δεν θα ήθελαν να θέσουν σε κίνδυνο τη φήμη τους, κάνοντας παράβαση”, σύμφωνα με τον Richard Chatterton, αναλυτή της Bloomberg NEF στη Σιγκαπούρη.

    Διεθνή ύδατα

    Αν και η χρήση drones θα μπορούσε να βοηθήσει στον εντοπισμό παραβατών κοντά στις παράκτιες περιοχές, δεν είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσει να συλληφθούν στα διεθνή ύδατα, συχνά εκατοντάδες μίλια μακριά από την ξηρά – ειδικά εάν τα πλοία που υποτίθεται ότι χρησιμοποιούν scrubbers για την εξάλειψη των εκπομπών θείου, επιλέγουν να τα θέτουν εκτός λειτουργίας.

    Η πτήση των drones στα διεθνή ύδατα είναι πολυδάπανη, αναφέρουν οι ειδικοί. Κάθε κράτος έχει την ευθύνη για την εφαρμογή των κανονισμών για τη ρύπανση. Πέρυσι οι ναυτικές αρχές της Νορβηγίας ανακάλυψαν τουλάχιστον πέντε παραβιάσεις των κανονισμών για το θείο και άρχισαν να χρησιμοποιούν drones. Η Δανία ξεκίνησε επίσης τη χρήση, για τον ίδιο σκοπό τον Απρίλιο.

    Στη Σιγκαπούρη, το μεγαλύτερο λιμάνι ανεφοδιασμού καυσίμων στον κόσμο, οι παραβάτες κινδυνεύουν με ποινή φυλάκισης μέχρι και δύο χρόνια.

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ