• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Βουτιά των μετοχών της Netflix μετά τη μείωση των συνδρομητών

    • Bloomberg


    Η Netflix Inc. προκάλεσε έντονη ανησυχία στους επενδυτές, μετά την ανακοίνωση ότι μειώθηκαν οι συνδρομητές της στις ΗΠΑ και την επιβράδυνση της ανάπτυξή της στο εξωτερικό, αυξάνοντας τους φόβους ότι χάνει δυναμική τη στιγμή που οι ανταγωνιστές της ετοιμάζονται να περάσουν στην αντεπίθεση.

    Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν κατά 11% και διαμορφώθηκαν στα 323 δολάρια στην προσυνεδρίαση στις ΗΠΑ, μόλις γνωστοποιήθηκε ότι έχασε 130.000 συνδρομητές μετά την αύξηση των τιμών.

    Η δημοφιλής πλατφόρμα συνεχούς ροής video streaming πρόσθεσε 2,7 εκατ. συνδρομητές παγκοσμίως κατά τη διάρκεια του τριμήνου που ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο, περίπου τους μισούς από τις αρχικές της προβλέψεις.

    “Η Netflix έχει έναν δύσκολο δρόμο μπροστά της, με τον ανταγωνισμό να αυξάνεται και με την απομάκρυνση δημοφιλούς περιεχομένου”, δήλωσε ο αναλυτής της EMarketer Inc., Eric Haggstrom. Αλλά η προώθηση πολλά υποσχόμενων νέων σειρών στο τρέχον τρίμηνο θα μπορούσε να βοηθήσει στην προσέλκυση πρώην συνδρομητών της, εκτίμησε.

     

    Can Netflix Rebound?

    Πρόκειται για το χειρότερο τρίμηνο της Netflix από το 2011, όταν είχε προχωρήσει στον διαχωρισμό του τμήματος DVD-by-mail από το streaming. Η κίνηση αυτή οδήγησε και σε αύξηση των τιμών της με αποτέλεσμα να χάσει πάνω από 800.000 συνδρομητές στις ΗΠΑ.

    Πάντως η εταιρεία εκτιμά ότι θα προσθέσει 7 εκατομμύρια συνδρομητές κατά το τρέχον τρίμηνο, εξέλιξη που αποδίδει κατά κύριο λόγο στην επιστροφή δημοφιλών σειρών όπως το “Stranger Things” και το “Orange Is the New Black.”

    “Η θέση μας είναι εξαιρετική”, δήλωσε ο CEO, Reed Hastings κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης την Τετάρτη. «Δημιουργούμε εκπληκτικές προδιαγραφές για περιεχόμενο. Το προϊόν μας δεν ήταν ποτέ σε καλύτερη κατάσταση», πρόσθεσε.

     Δυσβάσταχτες δαπάνες

    Προς το παρόν, η πτώση του δεύτερου τριμήνου αναζωπυρώνει την ανησυχία των επενδυτών σχετικά με τις αυξημένες δαπάνες της εταιρείας και τη χαμηλή κερδοφορία.

    Η Netflix ξόδεψε πάνω από 3 δισεκατομμύρια δολάρια για προγραμματισμό στο τρίμηνο και άλλα 600 εκατομμύρια δολάρια για την προώθηση των σειρών της. Η εταιρεία δαπάνησε 594 εκατομμύρια δολάρια περισσότερα από όσα έλαβε και θα χρειαστεί να συγκεντρώσει χρήματα για να χρηματοδοτήσει τον προγραμματισμό της.

    Οι επενδυτές έχουν “συγχωρήσει” τις δαπάνες και το χρέος -μέχρι τώρα οι πελάτες αυξήθηκαν με ρυθμούς ρεκόρ. Αλλά η απώλεια συνδρομητών στις Η.Π.Α. για πρώτη φορά από το 2011, υποδηλώνει ότι η Netflix μπορεί να αντιμετωπίζει την αντίδραση των πελατών στην αύξηση των τιμών.

    Η εταιρεία έχει προβλέψει ότι μπορεί να φτάσει μέχρι και 90 εκατομμύρια πελάτες στις Η.Π.Α., έναντι 60,1 εκατ. σήμερα.

    Friends

    Επιβράδυνση στο εξωτερικό

    Η Netflix διαθέτει ένα φθηνότερο πακέτο μόνο για κινητά στην Ινδία για να προσελκύσει πελάτες σε μια τεράστια αγορά με καταναλωτές που δίνουν μεγάλη σημασία στην τιμή.

    Οι αναλυτές αναμένουν ότι η εταιρεία θα έχει ένα τεράστια επιτυχία το δεύτερο εξάμηνο εξαιτίας του νέου προγράμματος που περιλαμβάνει μια νέα σεζόν του “The Crown” και ταινίες από τους σκηνοθέτες Martin Scorsese και Michael Bay.

    Ακόμη και μετά την επιβράδυνση του τελευταίου τριμήνου, η Netflix εξακολουθεί να πιστεύει ότι μπορεί το 2019 να είναι το καλύτερο έτος από πλευράς αύξησης των πελατών της.

    Η επιβράδυνση στους χρήστες επισκίασε τα τριμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Τα κέρδη για το δεύτερο τρίμηνο έπεσαν στα 60 σεντ ανά μετοχή, αλλά οι εκτιμήσεις των αναλυτών προέβλεπαν 56 σεντς. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26% στα 4,92 δισ. δολάρια, έναντι προβλέψεων ύψους 4,93 δισ. δολαρίων.

    Η μετοχή έχει καταγράψει κέρδη 35% φέτος και σχεδόν διπλάσια άνοδο σε σχέση με το δείκτη S&P 500.

     



    ΣΧΟΛΙΑ