• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Αναστασία Ραντζίνσκαγια: Η 6χρονη που κατέκτησε το YouTube, κερδίζοντας 18 εκατ. δολάρια μέσα σε έναν χρόνο

    Nastya


    Σε ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο τον Δεκέμβριο, η Αναστασία Ραντζίνσκαγια (Anastasia Radzinskaya), ένα 6χρονο κορίτσι που είναι γνωστό στο YouTube με το όνομα Nastya, υποδύεται έναν σκληρό αστυνομικό.

    Στην αρχή του σκετς, το ξανθό κορίτσι κοιτάζεται στον καθρέφτη και βγάζει το αστυνομικό πηλήκιο. «Θα σας δώσω ένα μάθημα, εγκληματίες», λέει, χτυπώντας ένα μπαστούνι στην παλάμη του χεριού της. Για τα επόμενα λίγα λεπτά, περιπολεί έναν δρόμο, φυσάει με τη σφυρίχτρα και επιδεικνύει το αστυνομικό σήμα της. Σε ένα σημείο, τραβάει έναν απρόσεκτο οδηγό, τον οποίο υποδύεται ο πατέρας της, Γιούρι, ο οποίος προσπαθεί να γλυτώσει δίνοντας της μία στοίβα με χαρτιά. «Δωροδοκία!», φωνάζει εκείνη: «Πήγαινε στη φυλακή, τώρα!»

    Από τον Δεκέμβριο, που το βίντεο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο κανάλι της στο YouTube “Like Nastya”, στη ρώσικη γλώσσα, έχει συγκεντρώσει πάνω από 90 εκατομμύρια προβολές. Μια άλλη εκδοχή του βίντεο, που δημοσίευσε για τους αγγλόφωνους θεατές, έκτοτε έχει σημειώσει άλλα 7 εκατομμύρια προβολές. Δύο επιπλέον εκδόσεις, στα Ινδονησιακά και στα Κορεάτικα, είχαν πάνω από 2 εκατομμύρια προβολές από τον Φεβρουάριο. Σύντομα αναμένονται και οι εκτελέσεις στα Ισπανικά και στα Αραβικά.

    Αν και η Nastya δεν είναι το πρώτο παιδί που προσελκύει το ενδιαφέρον στο διαδίκτυο, έχει πετύχει ένα παγκόσμιο ρεκόρ, σπάνιο για καλλιτέχνες της ηλικίας της. Ανάλογα με τον μήνα, το “Like Nastya” είναι το τρίτο ή το τέταρτο πιο δημοφιλές κανάλι του YouTube στον κόσμο, σύμφωνα με το SocialBlade. Το ευρύτερο δίκτυο καναλιών της Nastya, το οποίο περιλαμβάνει τις παραστάσεις της σε εννέα διαφορετικές γλώσσες, έχει περίπου 100 εκατομμύρια προβολές την ημέρα.

    Πέρυσι, χάρη στη δημοτικότητα και την παγκόσμια εμβέλεια της Nastya, οι Radzinskayas κέρδισαν περισσότερα από 18 εκατομμύρια δολάρια από το YouTube. Πρόσφατα, μετεγκαταστάθηκαν στη Νότια Φλόριντα, όπου συνεχίζουν να βγάζουν βίντεο για τους νέους οπαδούς τους σε όλο τον κόσμο.

    «Είναι η πρώτη οικογένεια που πραγματικά κατανοεί τις ευκαιρίες της παγκοσμιοποίησης», λέει ο Eyal Baumel, ο οποίος συμβουλεύει την Nastya και τους γονείς της σχετικά με τη στρατηγική τους στο YouTube, και τις διαφημιστικές πωλήσεις.

    Στο παρελθόν, οι περισσότεροι δημιουργοί του YouTube δεν ένιωθαν υποχρεωμένοι να προσαρμόσουν τα βίντεό τους για τις διεθνείς αγορές, αφού η υπηρεσία βίντεο είναι τεράστια και μπορεί να τους βοηθήσει να φτάσουν σε κάθε χώρα χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν για μεταγλώττιση. Η επιτυχία της Nastya μπορεί να αναγκάσει άλλες κορυφαίες ενέργειες του YouTube να επανεξετάσουν αυτήν τη στρατηγική. “Για κάποιες περιπτώσεις, η προσαρμογή του περιεχομένου για κάθε χώρα, μπορεί να διπλασιάσει ή να τριπλασιάσει τα έσοδα”, δήλωσε ο Baumel.

     

    Όπως και σε αρκετές άλλες περιπτώσεις στο YouTube, η άνοδος της Nastya και η περιουσία της μπορεί να φαντάζουν ακατανόητες. Οι γονείς της, ο Γιούρι και η Άννα, δεν μιλούν καλά Αγγλικά και η ιστορία που λένε για την καταγωγή τους και την ταλαντούχα κόρη τους περιβάλλεται από μυστήριο. Κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης τηλεοπτικής συνέντευξης, που πραγματοποιήθηκε μέσω μεταφραστή, οι γονείς της δήλωσαν ότι δεν ονειρεύονταν διεθνή φήμη και περιουσία όταν δημοσίευσαν το πρώτο τους βίντεο με τη Nastya στο YouTube στις 25 Ιανουαρίου 2016, δύο ημέρες πριν από τα δεύτερα γενέθλιά της. Απλώς ήθελαν να αποδείξουν ότι δεν ήταν βαριά άρρωστη.

    Εκείνη την εποχή, οι γιατροί στο Κρασνοντάρ, μια πόλη με περισσότερους από 700.000 κατοίκους στη Νότια Ρωσία όπου γεννήθηκε η Nastya, πίστευαν ότι είχε εγκεφαλική παράλυση και ίσως να μην μιλούσε ποτέ. Αλλά η διάγνωσή τους, είπε οι γονείς της, ήταν λάθος. Όταν είδαν για πρώτη φορά την κόρη τους να σημειώνει σημαντική πρόοδο στην ομιλία της, ενθουσιάστηκαν και ήθελαν να το καταγράψουν σε βίντεο. Το έστειλαν στους γιατρούς της, στους συγγενείς τους και το δημοσίευσαν στο διαδίκτυο. «Δεν περιμέναμε κανένας άλλος να το παρακολουθήσει», είπε ο Γιούρι.

    Για μήνες, δεν το παρακολούθησαν πολλοί άνθρωποι. Αλλά όπως αποδείχθηκε, η κόρη τους όχι μόνο μπορούσε να μιλήσει, αλλά είχε μια ισχυρή παρουσία στην οθόνη. Μπορούσε να συμπεριφερθεί σαν έμπειρος επαγγελματίας. Τελικά, ένα κλιπ με την Nastya να παίζει με ένα πολύχρωμο “slime” (ένα γνωστό είδος παιχνιδιού σαν λάσπη, που είναι δημοφιλές στο YouTube) το παρακολούθησαν δεκάδες χιλιάδες θεατές. «Ήταν εξωπραγματικό», είπε η Άννα. “Δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε τι συνέβαινε.”

    Καθώς το κοινό της Nastya μεγάλωνε, οι Radzinskayas υπέβαλαν αίτηση για το πρόγραμμα συνεργατών του YouTube, στο οποίο οι δημιουργοί βίντεο παίρνουν μερίδιο από τα έσοδα που προκύπτουν από τις διαφημίσεις που δημοσιεύονται αυτόματα στα κανάλια τους. Για τους πρώτους μήνες, απέτυχαν να ξεπεράσουν το ελάχιστο όριο εσόδων των 100 δολαρίων που πρέπει να ξεπεράσουν οι δημιουργοί του YouTube πριν αρχίσουν να πληρώνονται. Αλλά στη συνέχεια, στα μέσα του 2017, πήραν το πρώτο τους τσεκ. Από εκεί και πέρα τα πράγματα εξελίχθηκαν γρήγορα.

    Η Άννα, διοργανώτρια εκδηλώσεων, άρχισε να γράφει σενάρια και να συντονίζει τα προγράμματα γυρισμάτων για τα βίντεο, όπου η κόρη της έπαιζε με κούκλες, εξερευνούσε παιδικές χαρές και άνοιγε «αυγά- έκπληξη» (ένα άλλο αγαπημένο του YouTube) για να αποκαλύψει τα παιχνίδια που κρύβονται μέσα. Ο Γιούρι, ο οποίος ήταν επικεφαλής μιας κατασκευαστικής εταιρείας, εγκατέλειψε την καθημερινή του δουλειά και ουσιαστικά άρχισε να συμμετέχει στο “Like Nastya”.  Με την πάροδο του χρόνου, αυτός και η Anastasia ανέπτυξαν μια ισχυρή κωμική σχέση, στην οποία οι Radzinskayas αποδίδουν κατά κύριο λόγο τη μεγάλη δημοτικότητα τους.

    Ενώ άλλα παιδιά ηθοποιοί του YouTube τείνουν να υιοθετούν το δημοφιλές στυλ των blogs, μιλώντας απευθείας στους θεατές καθώς ξετυλίγουν παιχνίδια ή κάνουν αγορές σε ένα εμπορικό κέντρο, τα βίντεο του “Like Nastya” συνήθως περιλαμβάνουν σύντομα επεισόδια με πλοκή. Οι ιστορίες είναι αρκετά απλές για να τις παρακολουθήσει ένας 3χρονος.  Με αρκετές δόσεις ηχητικών εφέ, τεχνικές jump cut και χιούμορ είναι σαν “ζάχαρη” για το νεανικό κοινό”, δήλωσε η Heather Kirkorian, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν-Μάντισον, η οποία μελετά τη γνωστική ανάπτυξη και τα μέσα. «Είναι σαν το «Τρίο Στούτζες”, είπε. “Είναι πολύ καλό για παιδιά προσχολικής ηλικίας”.

    Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στη Νοτιοανατολική Ασία το 2017, η οικογένεια συνειδητοποίησε πόσο μακριά είχαν ταξιδέψει τα βίντεό της. Τα παιδιά τους αναγνώρισαν από το YouTube και τους σταματούσαν στο δρόμο. Στη Μαλαισία, ο Γιούρι θυμήθηκε, «Ήρθαν σε εμάς και είπαν: “Γιατί δεν μιλάτε στη γλώσσα μας; Μας αρέσει να σας βλέπουμε”.

    Οι Γιούρι και Άννα έψαξαν στο διαδίκτυο βοήθεια για να διαχειριστούν τη φήμη τους και τελικά συνεργάστηκαν με τον Baumel. Μαζί με μια ομάδα συναδέλφων Ρώσων, ο Baumel διευθύνει τη Yoola, ένα πολυκαναλικό δίκτυο του YouTube με έδρα το Λος Άντζελες, το οποίο ειδικεύεται στη μεγιστοποίηση της προσέλκυσης της προσοχής των δημιουργών του YouTube. Μέρος της ικανότητας του Baumel είναι να αναλαμβάνει ένα ανερχόμενο κανάλι στο YouTube από μια χώρα και να διαμορφώσει τα βίντεο του ώστε να προσελκύουν θεατές από όλο τον κόσμο. Το κλειδί, λέει, είναι η μεταγλώττιση των βίντεο σε πολλές γλώσσες και η επεξεργασία τους, ώστε να ταιριάζει με τις συνήθειες συγκεκριμένων χωρών.

    Μεταξύ των πελατών της Baumel είναι το SlivkiShow, ένας ρωσικός λογαριασμός του YouTube με 16 εκατομμύρια συνδρομητές, ο οποίος δημοσιεύει περίεργα πειράματα. (Τυπικός τίτλος βίντεο: “ΠΕΙΡΑΜΑ! ΤΙ θα γίνει εάν καπνίσετε 300 τσιγάρα!”). Αφού υπέγραψαν με τη Yoola οι δημιουργοί του καναλιού, ο Baumel τους έφτιαξε με ένα αγγλόφωνο κανάλι που τους πρόσθεσε ένα ακόμη εκατομμύριο συνδρομητές σε τρία χρόνια και ένα γερμανικό που πλησιάζει τα 2 εκατομμύρια.

    Για το “Like Nastya”, ο Baumel εφάρμοσε την ίδια φόρμουλα, βοηθώντας την οικογένεια να δημιουργήσει κανάλια στα αγγλικά και τα γερμανικά και να διπλασιάσει τις πωλήσεις τους εντός τεσσάρων μηνών. Οι Radzinskayas απασχολούν τώρα ένα προσωπικό περίπου 20 ατόμων, μερικά από τα οποία είναι υπεύθυνα για την εύρεση ατόμων για μετάφραση και μεταγλώττιση των βίντεο σε διάφορες γλώσσες. Οι μεταφραστές χαιρετούν από όλο τον κόσμο και πολλοί από αυτούς μιλούν στη μητρική τους γλώσσα, ώστε να μπορούν να αποδώσουν καλύτερα τον πολιτισμό και την αργκό της χώρας. Οι μεταφραστές στέλνουν τον ήχο και μια ομάδα τεχνικών στη συνέχεια το συγχρονίζει με τη δράση στην οθόνη. Μετά το κύριο ρωσικό κανάλι, τα τέσσερα μεγαλύτερα κανάλια της Nastya είναι στα Αγγλικά, Ισπανικά, Αραβικά και Πορτογαλικά.

    Η συχνή δημοσίευση έχει επίσης σημασία και σε αυτό το σημείο είναι δύσκολο να δουλεύεις με έναν ερμηνευτή που είναι ακόμα στο δημοτικό σχολείο. Η Nastya φοιτά σε ιδιωτικό σχολείο πέντε ημέρες την εβδομάδα. Μαθαίνει επίσης μανδαρινικά και ισπανικά στον ελεύθερο χρόνο της, σύμφωνα με τους γονείς της, και μαθήματα τραγουδιού, υποκριτικής και χορού. Κάθε Σαββατοκύριακο, η οικογένειά της γυρίζει δύο βίντεο. Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, γυρίζουν ένα ακόμη. «Είναι πολύ ταλαντούχα και πολύ δημιουργική”, είπε ο Γιούρι. “Από κάθε κατάσταση, από όλα, είναι σε θέση να κάνει κάτι ασυνήθιστο.”

    Οι γονείς λένε ότι δεν θα υποχρεώσουν την κόρη τους να δουλεύει περισσότερο από όσο θέλει και ότι μεγάλο μέρος των εσόδων της τοποθετούνται σε ξεχωριστό τραπεζικό λογαριασμό. «Όλα εξαρτώνται από αυτήν, αληθινά», είπε ο Γιούρι. “Αν ξυπνήσει αύριο και πει ότι δεν θέλει να το κάνει, δεν θα το κάνουμε.”

    Όπως γνωρίζει κάθε κορυφαίος performer του YouTube, δεν μπορείς να ξεκουραστείς για πολύ καιρό. Υπάρχει πάντοτε μια επόμενη, ακούραστη γενιά ανερχόμενων αστέρων, που βγάζουν βίντεο, και αγωνιούν να τους αντικαταστήσουν.  Τις τελευταίες εβδομάδες, ένα άλλο παιδί θαύμα αντικατέστησε τη Nastya σε ορισμένες βαθμολογίες δημοτικότητας του YouTube. Στην πορεία, το SocialBlade έδειξε ότι η Nastya βρέθηκε ξαφνικά πίσω από το “Kids Diana Show”. Στο κανάλι πρωταγωνιστεί ένα κορίτσι από την Ουκρανία, ηλικίας έξι ετών.



    ΣΧΟΛΙΑ