ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το εξαιρετικό ράλι του παλλαδίου έχει τη δυναμική να δοκιμάσει τα επίπεδα των 3.000 δολαρίων ανά ουγγιά, σύμφωνα με τον Jeffrey Currie της Goldman Sachs Group, ο οποίος συνοδεύει αυτήν την προοπτική με μια προειδοποίηση ότι τέτοια υψηλά επίπεδα δεν θα διαρκέσουν για πολύ, καθώς τα επίπεδα-ρεκόρ θα μειώσουν τη ζήτηση.
«Η ανοδική δυναμική είναι σημαντική, καθώς η αγορά βρίσκεται τώρα σε φάση εκλογίκευσης της ζήτησης», δήλωσε ο Currie, επικεφαλής παγκόσμιας έρευνας βασικών αγαθών. Όμως, τα κέρδη δεν θα είναι «διατηρήσιμα, καθώς όταν η ζήτηση καταστραφεί, οι τιμές θα υποχωρήσουν πάλι μόνο για να προετοιμάσουν μία νέα άνοδο, όπως είδαμε τον περασμένο χρόνο», είπε.
Το πολύτιμο μέταλλο έχει πραγματοποιήσει εντυπωσιακή πορεία το 2020, στηριζόμενο σε μία αύξηση 54% το 2019, καθώς η ζήτηση ξεπερνά κατά πολύ την παραγωγή του υλικού που χρησιμοποιείται σε συσκευές που καθαρίζουν τις εκπομπές των οχημάτων. Η ταχεία ανάκαμψη σε μια σειρά από επίπεδα-ρεκόρ – έχει ήδη αυξηθεί περίπου 30% φέτος – κάνει τους επενδυτές να αναρωτιούνται αν το ράλι θα συνεχιστεί. Τα σχόλια του Currie υποδεικνύουν τόσο μεγαλύτερα περιθώρια ανόδου, όσο και μεγάλη αστάθεια.
«Αυτή η διαδικασία είναι πιθανό να συνεχιστεί έως ότου οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μεταβούν τελικά σε άλλα πολύτιμα μέταλλα, όπως η πλατίνα και το ρόδιο», είπε μέσω e-mail μετά από συνέντευξη στο Bloomberg TV στο Χονγκ Κονγκ. «Αλλά αυτό πιθανότατα θα συμβεί μόνο όταν οι ελλείψεις παλλαδίου γίνουν αρκετά σοβαρές για να δημιουργήσουν προβλήματα στην παραγωγή ενός αυτοκινήτου, το οποίο είναι ακόμα αρκετά μακριά».
Η τιμή spot του παλλαδίου κατέγραψε νέο ρεκόρ τη Δευτέρα, φτάνοντας τα 2.577,27 δολάρια ανά ουγγιά. Ανέβαινε στα 2.517,88 δολάρια την Τρίτη, 85% υψηλότερα από ό,τι πριν από 12 μήνες. Η εκτίμηση του Currie ότι μπορούν να δοκιμαστούν και τα επίπεδα των 3.000 δολαρίων – αν και προμηνύοντας μια δεδομένη πτώση – υποδεικνύει ότι το μέταλλο μπορεί να προσθέσει περισσότερα από 1.000 δολάρια από το κλείσιμο του στα τέλη του 2019.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Στέφανος Αγιάσογλου (ΟΣΥ): «Δεν αλλάζουμε απλά τον στόλο μας, αλλάζουμε τεχνολογία» – Επενδύσεις άνω των €2,5 δισ. στις αστικές συγκοινωνίες
- Eurovision: Πέρασε στο…παρά πέντε η Κλαυδία με την Αστερομάτα – Εντυπωσίασε με την μοναδική της εμφάνιση – Όσα έγιναν στον β’ ημιτελικό
- Chanel J12 Midnight Blue: Η επανεφεύρεση του χρόνου
- Ανδρέας Σιάμισιης (Helleniq Energy): Αισιοδοξία για το 2025, trading από τη Γενεύη και τι αλλάζει στη στρατηγική για το μέλλον
