Ο Λοράν Ταπί γνωρίζει καλά την έννοια της αναβίωσης και της ανανέωσης, έχοντας δει τον πατέρα του, Μπερνάρ, να κινείται με άνεση ανάμεσα στις υψηλότερες σφαίρες της γαλλικής επιχειρηματικής, αθλητικής και πολιτικής ζωής.

Σήμερα, ο 50χρονος πολυπράγμων επιχειρηματίας ακολουθεί το δικό του όραμα, με στόχο να επαναφέρει στη δόξα τη θρυλική γαλλική μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων Delage Automobiles, της οποίας ο ιδρυτής πέθανε στη φτώχεια μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ο Ταπί, με την υποστήριξη ορισμένων από τα πιο ισχυρά ονόματα της γαλλικής επιχειρηματικής σκηνής, παρέδωσε πρόσφατα το πρώτο από τα μόλις 30 hypercars D12, τα οποία κοστίζουν τουλάχιστον 2 εκατομμύρια ευρώ (2,4 εκατ. δολάρια) το καθένα και κατασκευάζονται από τη Delage κοντά σε πίστα αγώνων στο Magny-Cours της Γαλλίας. Καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται σε αυτό το ακριβό και εξειδικευμένο τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, εργάζεται επίσης για την άντληση κεφαλαίων και την ανάπτυξη ενός δεύτερου μοντέλου, προκειμένου να ανταγωνιστεί αποτελεσματικότερα κορυφαίους παίκτες της αγοράς, όπως η Bugatti και η Koenigsegg Automotive AB.

1

Ο Ταπί ποντάρει στην αυξανόμενη ζήτηση των υπερπλούσιων για αυτοκίνητα με επιδόσεις αγωνιστικού και την αποκλειστικότητα που προσφέρει η κατοχή ενός από τα ελάχιστα κομμάτια που κυκλοφορούν στην αγορά. Το D12, το οποίο διατέθηκε προς πώληση πέρυσι, προβάλλεται ως το πιο κοντινό σε μονοθέσιο Formula 1 που έχει κατασκευαστεί ποτέ και ταυτόχρονα είναι «νόμιμο για τον δρόμο». Μπορεί να επιταχύνει από το μηδέν στα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε περίπου 2,5 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, η παραγωγή και οι πωλήσεις απαιτούν χρόνο: ο Ταπί δηλώνει ότι η εταιρεία βρίσκεται «στον σωστό δρόμο» για να πουλήσει όλα τα αυτοκίνητα, αλλά μόνο έως το τέλος της δεκαετίας.

«Για κάποιους υπερπλούσιους, δεν είναι αρκετά αποκλειστικό το να κατέχεις μια Ferrari, μια Lamborghini ή μια Porsche», είπε σε συνέντευξή του. Εκείνοι θέλουν υπεραυτοκίνητα «που δεν μπορείς να αποκτήσεις με λιγότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια».

Η εταιρεία παραθέτει μια «μη εξαντλητική» λίστα περίπου δώδεκα επενδυτών, στην οποία περιλαμβάνονται ο Γάλλος μεγιστάνας της πολυτέλειας Φρανσουά Πινό και ο γιος του Φρανσουά-Ανρί Πινό, καθώς και ο τεχνολογικός δισεκατομμυριούχος Ξαβιέ Νιέλ. Ένας ακόμη είναι ο 72χρονος Ζορζ Κοέν, ο οποίος πούλησε την εταιρεία λογισμικού του στην Capgemini SE πριν από περισσότερες από δύο δεκαετίες, επένδυσε αργότερα σε ορυχεία και σήμερα κατέχει το ιδιωτικό νησί Calivigny Island στην Καραϊβική, ανοιχτά της Γρενάδας.

Στη λίστα των μετόχων περιλαμβάνεται επίσης ο Χασανέιν Χιριτζί, διευθύνων σύμβουλος του ιδιωτικού ομίλου Axian Group, με έδρα την Αφρική, οι συλλέκτες αυτοκινήτων Κριστιάν Μπουαγιέ, πρώην στέλεχος της Microsoft, και Φρεντερίκ Λερού, διαχειριστής κεφαλαίων στην Carmignac. Η Delage Automobiles αναφέρει επίσης δύο επενδυτικά ταμεία με έδρα το Ντουμπάι ως χρηματοδότες.

Το Delage D12 στο Goodwood Festival of Speed 2022 στο Ηνωμένο Βασίλειο. photo credit: Delage
Το Delage D12 στο Goodwood Festival of Speed 2022 στο Ηνωμένο Βασίλειο. photo credit: Delage

Η μετοχική δομή πέρα από αυτό παραμένει πιο αδιαφανής, όμως ο Ταπί δηλώνει ότι σκοπεύει να διατηρήσει το τρέχον πλειοψηφικό του ποσοστό μόλις ολοκληρωθεί η άντληση κεφαλαίων ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ. Παρότι έχει ανοίξει τη δραστηριότητα σε μικρότερους επενδυτές με στόχο την αναβίωση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας, σχεδιάζεται και ένας μεγαλύτερος γύρος χρηματοδότησης με τη Natixis Partners.

Η απόφαση να αναπτύξει ένα hypercar ελήφθη κατά τη διάρκεια ενός επαγγελματικού διαλείμματος στο Μαϊάμι το 2018, αφότου είχε δημιουργήσει και πουλήσει αρκετές επιχειρήσεις σε τομείς όπως τα αθλητικά στοιχήματα και η πίστη. Απέκτησε το όνομα Delage το 2019 από έναν μη κερδοσκοπικό σύλλογο φίλων συλλεκτών και παρουσίασε ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο στο Λος Άντζελες αργότερα την ίδια χρονιά.

Ο επιχειρηματίας μοιάζει έντονα με τον πατέρα του, ο οποίος πέθανε πριν από τέσσερα χρόνια και παραμένει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα πρόσωπα στη Γαλλία. Ο Μπερνάρ Ταπί υπήρξε πρόεδρος ποδοσφαιρικού συλλόγου που κατέκτησε το Κύπελλο Πρωταθλητριών, πολιτικός και ηθοποιός, ενώ πάλεψε ενάντια στην ακροδεξιά της Γαλλίας. Αφού ασχολήθηκε στη νεότητά του με την υποκριτική και τους αγώνες αυτοκινήτου, ξεκίνησε να αγοράζει επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων η Adidas και ο ποδοσφαιρικός σύλλογος Ολιμπίκ Μαρσέιγ. Υπηρέτησε ως βουλευτής και υπουργός, ωστόσο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πολιτική του καριέρα λόγω νομικών προβλημάτων και εξέτισε ποινή φυλάκισης.

Η μάρκα Delage δημιουργήθηκε το 1905 από τον ιδρυτή της, Λουί Ντελάζ, λιγότερο από μία δεκαετία αφότου ο Λουί Ρενό οδήγησε για πρώτη φορά το «voiturette» του στο Μονμάρτρη στο Παρίσι και η βιομηχανική οικογένεια Peugeot ξεκίνησε την ανάπτυξη των πρώτων της οχημάτων. Τα αυτοκίνητα της Delage κατέκτησαν διακρίσεις στις πίστες της Ινδιανάπολις, του Λε Μαν και σε αγώνες Grand Prix, αλλά και σε διαγωνισμούς κομψότητας Concours d’Elegance. Σταρ όπως η καλλιτέχνις Ζοζεφίν Μπέικερ συγκαταλέγονταν ανάμεσα στους πρώτους κατόχους των οχημάτων.

Η Μεγάλη Ύφεση ανάγκασε τον Λουί Ντελάζ να κλείσει την εταιρεία και να την πουλήσει στον ανταγωνιστή Delahaye. Ο ίδιος πέθανε το 1947 και το όνομα Delage εγκαταλείφθηκε το 1954. Σε μια ιστορική σύμπτωση, ο ιδρυτής της Bugatti, Ετόρε Μπουγκάτι, πέθανε την ίδια χρονιά, αφού η αρχική του εταιρεία είχε κλείσει λίγα χρόνια πριν από τη Delage. Η παραγωγή στη γαλλική εταιρεία παρέμεινε ανενεργή μέχρι που ο Λοράν Ταπί την ανέλαβε δεκαετίες αργότερα.

Ο Λοράν Ταπί ανέφερε ότι ορισμένοι από τους νέους επενδυτές της Delage, που συμμετέχουν στον τρίτο γύρο χρηματοδότησης που βρίσκεται σε εξέλιξη, περιλαμβάνουν και έναν αγοραστή του D12 με έδρα τις ΗΠΑ. Αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με την ταυτότητα των νέων μετόχων ή τον αριθμό των αυτοκινήτων που έχουν πωληθεί μέχρι σήμερα. Ωστόσο, το D12 διαθέτει διανομείς στη Γαλλία, τις ΗΠΑ και το Κατάρ, ενώ προωθήθηκε πρόσφατα από τον αστέρα του μπάσκετ Τόνι Πάρκερ, ο οποίος αγόρασε μια λευκή περλέ έκδοση speedster, καθώς και από τον πρώην πρωταθλητή αγώνων αυτοκινήτου Ζακ Βιλνέβ, που παρέχει συμβουλές στον σχεδιασμό.

«Η αγορά των hypercars τροφοδοτείται από τον αυξανόμενο αριθμό υπερπλούσιων», δήλωσε ο Ταπί. «Κάθε χρόνο αυτή η ομάδα μεγαλώνει και θέλει να αγοράζει αυτοκίνητα που αντικατοπτρίζουν την κοινωνική τους θέση».

Η συλλογή πολυτελών αυτοκινήτων ανήκει στα λεγόμενα «επενδυτικά πάθη» των υπερπλούσιων, μαζί με την αγορά έργων τέχνης, αμπελώνων ή αθλητικών ομάδων. Καθώς οι τάξεις τους αυξάνονται παγκοσμίως, όλο και περισσότεροι στρέφονται σε πιο εξειδικευμένες εταιρείες για μεγαλύτερη αποκλειστικότητα και αυτοκίνητα που αποπνέουν την αύρα επαγγελματιών οδηγών.

Οι πωλήσεις hypercars εκτός Μέσης Ανατολής έφτασαν πέρυσι τα 321, αριθμός που αποτελεί το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε ετών, σύμφωνα με τα δεδομένα της Jato Dynamics που συνέταξε ο αναλυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας, Φελίπε Μούνιοζ. Οι αριθμοί έχουν παραμείνει πάνω από 100 την τελευταία δεκαετία και περιλαμβάνουν μοντέλα από περίπου 10 διαφορετικούς κατασκευαστές, από τις Aston Martin και Bugatti μέχρι τις Ferrari και McLaren.

«Πρόκειται για ένα εξαιρετικά αποκλειστικό τμήμα της αγοράς, σχετικά ανθεκτικό στις παγκόσμιες οικονομικές τάσεις», είπε ο Μούνιοζ. «Δεν μπορούν όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να αντέξουν οικονομικά την πώληση αυτών των αυτοκινήτων. Απαιτούν πολλή έρευνα και ανάπτυξη και υψηλό κόστος παραγωγής, με σχετικά αβέβαιη απόδοση της επένδυσης».

 

Λοράν Ταπί
Λοράν Ταπί

Παρόλο που το D12 μοιάζει με αγωνιστικό αυτοκίνητο, η διαμόρφωση είναι πιο κοντά σε ένα διθέσιο μαχητικό αεροσκάφος, με τον οδηγό μπροστά και τον επιβάτη πίσω. Το κάθισμα και το τιμόνι διαμορφώνονται ώστε να ταιριάζουν στο σώμα του ιδιοκτήτη, ενώ το αυτοκίνητο μπορεί να μετατραπεί από coupe σε speedster ή ακόμα και σε «F1 επιλογή».

Η Delage στοχεύει επίσης να παρουσιάσει του χρόνου ένα δεύτερο, πιο ισχυρό περιορισμένης έκδοσης μοντέλο, με την ονομασία Delage Torpille 100A, κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα και λίνου, με υβριδικό κινητήρα 1.500 ίππων που μπορεί να φτάσει τα 500 χιλιόμετρα την ώρα. Τα επίπεδα παραγωγής θα είναι λίγο πάνω από τριπλάσια σε σχέση με το D12.

Η μέγιστη ταχύτητα θα ξεπερνά τα όσα υπάρχουν σήμερα για αυτοκίνητα δρόμου, χάρη σε ένα νέο ελαστικό που αναπτύσσεται με τον γαλλικό κατασκευαστή Michelin, δήλωσε ο Ταπί.

Η αναβίωση του ονόματος Delage παραπέμπει στην αναβίωση της Bugatti από τη Volkswagen AG το 1998. Η γαλλική μάρκα είναι πλέον μια κοινοπραξία μεταξύ της Porsche AG και της Rimac, και προωθεί το τελευταίο της μοντέλο, Tourbillon.

«Στόχος μου είναι να γίνω Νο. 2 πίσω από τη Bugatti» στην αγορά των hypercars, δήλωσε ο Ταπί, υποδηλώνοντας ότι η επιδίωξή του μπορεί να διαρκέσει περισσότερη από μια δεκαετία.

 

Διαβάστε επίσης :

Ευρώ: Βαδίζει προς υψηλό 4 ετών – Ορατό το επίπεδο του $1,20

Χρυσός: Νέο ρεκόρ πριν τις αποφάσεις της Fed – Οδεύει στα 3.700 δολάρια

ΗΠΑ-Κίνα: Καταλήγουν σε «συναίνεση» για το TikTok – Ετοιμάζεται τηλεφωνική επικοινωνία Τραμπ–Σι