• Big Story

    Τραγωδία στην Αίγινα: 7 ερωτήματα ζητούν απαντήσεις

    αίγινα


    Αμέτρητα «γιατί» πλανώνται πάνω από τη ναυτική τραγωδία στην Αίγινα, με τέσσερις ζωές να χάνονται άδικα (μεταξύ των θυμάτων και ένα κοριτσάκι πέντε ετών) από τη σύγκρουση ταχύπλοου σκάφους με τουριστικό σκάφος (λάντζα) που μετέφερε παραθεριστές στο νησί Μονή, ανοιχτά της Αίγινας.

    image

    Είναι ασφαλές πλέον να πούμε, με βάση τα όσα αναφέρουν αυτόπτες μάρτυρες και όσα προκύπτουν από το ρεπορτάζ, ότι για τη ναυτική τραγωδία στην Αίγινα την ευθύνη φέρει ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου σκάφους, ο οποίος παραδέχθηκε σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ότι «αφαιρέθηκε» και δεν είχε δει το τουριστικό σκάφος, και όταν τελικά το είδε δεν πρόλαβε να αντιδράσει. Έτσι, το ταχύπλοο πέρασε στην κυριολεξία πάνω από την λάντζα, κόβοντάς την στη μέση και ρίχνοντας τους επιβάτες στη θάλασσα.

    αίγινα

    αίγινα

    Η υπόθεση έχει βέβαια πολλά «σκοτεινά» σημεία, στα οποία αναμένεται να ρίξει φως η έρευνα του Λιμενικού για τα αίτια του δυστυχήματος, όμως για την ώρα υπάρχουν δέκα ερωτήματα τα οποία αναζητούν εναγωνίως απάντηση:

    1. Για πόση ώρα μπορεί να «αφαιρέθηκε» ο χειριστής του ταχύπλοου ώστε να μην είδε ότι το σκάφος του βρισκόταν σε πορεία σύγκρουσης με τη λάντζα; Όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν καλά τη θάλασσα, είναι πολύ σπάνιο φαινόμενο οι συγκρούσεις πλοίων, ακριβώς επειδή οι χειριστές έχουν μπροστά τους ένα μεγάλο πεδίο ορατότητας ώστε να μπορούν να προβλέψουν τον κάθε κίνδυνο. Πώς γίνεται ο 77χρονος κυβερνήτης του ταχύπλοου να μην είδε το τουριστικό σκάφος;
    2. Με πόση ταχύτητα έτρεχε το ταχύπλοο; Ο χειριστής του σκάφους υποστηρίζει ότι δεν έτρεχε υπερβολικά, όμως αυτόπτες μάρτυρες τον διαψεύδουν, υποστηρίζοντας πως το ταχύπλοο είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα μέσα σε έναν στενό δίαυλο – κάτι που ενδεχομένως να εξηγεί και τη σφοδρότητα της σύγκρουσης.
    3. Είναι ασφαλές ένας 77χρονος (και μάλιστα με σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως αναφέρουν γνωστοί του) να οδηγεί ένα ταχύπλοο σκάφος; Με ποια διαδικασία είχε θεωρηθεί το 2014 το δίπλωμά του για το σκάφος και πώς κρίθηκε ικανός να το χειριστεί;
    4. Είναι αλήθεια ότι, παρά τα σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζε ο 77χρονος, εξακολουθούσε να οδηγεί τόσο το ταχύπλοο σκάφος, όσο και τη μοτοσικλέτα του, από την οποία είχε πέσει αρκετές φορές;
    5. Γιατί ο 77χρονος δε συνελήφθη επιτόπου στο ταχύπλοο μετά το δυστύχημα, αλλά αργότερα σε συγγενικό του σπίτι στην Αίγινα, ενώ αντίθετα τα άλλα τρία άτομα που επέβαιναν στο ταχύπλοο (ένας άνδρας και δύο γυναίκες) προσήχθησαν από την πρώτη στιγμή;
    6. Γιατί το Λιμενικό δεν δίνει στη δημοσιότητα τα στοιχεία του χειριστή του ταχύπλοου και των άλλων επιβαινόντων σε αυτό;
    7. Μήπως τελικά έχει βάση το σενάριο που θέλει τον 77χρονο να «θυσιάζεται» ως αποδιοπομπαίος τράγος για το δυστύχημα, ενώ ο πραγματικός χειριστής του σκάφους ήταν άλλος, επειδή λόγω της ηλικίας του και των προβλημάτων της υγείας του θα τύχει ευνοϊκής ποινικής μεταχείρισης; Το σενάριο αυτό ενισχύεται από το γεγονός ότι ο 77χρονος συνελήφθη σε συγγενικό του σπίτι, αφού είχε γίνει γνωστό ότι αναζητείται ο ιδιοκτήτης του σκάφους (αλλά όχι απαραιτήτως και χειριστής του την ώρα της τραγωδίας)…

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/thdritsas-gia-tin-tragodia-stin-egina-sinechizoume-tis-erevnes-aferethike-o-77chronos-chiristis/67785



    ΣΧΟΛΙΑ