• Big Story

    Θ. Αγγελόπουλος: Οι μεγάλες απώλειες. Πώς έχασε 756 εκατ. δολάρια

    Θεόδωρος Αγγελόπουλος ναυτιλία

    Ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος με τη σύζυγό του, Γιάννα


    Τεράστιες απώλειες που μετριούνται σε περίπου 756 εκατ. δολάρια και γεννούν εξίσου πολλές υποχρεώσεις και ανησυχίες έχει να αντιμετωπίσει ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος, ένας από τους πιο ισχυρούς εφοπλιστές και επιχειρηματίες διεθνώς. Τα χτυπήματα για τη ναυτιλιακή εταιρεία Metrostar Management ήταν πολλά και απανωτά αφού, όπως έγινε γνωστό και την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, η εταιρεία δε διαθέτει πλέον στόλο, μετά την πώληση και των δύο τελευταίων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC σε ναυτιλιακές συμφερόντων του Αριστείδη Αλαφούζου.

    Το φιάσκο με τα πλοία-τρυπάνια

    Τα μεγάλα προβλήματα του κ. Αγγελόπουλου όμως ξεκινούν το έτος 2015, μια χρονιά που σηματοδότησε την αρχή της πτώσης της άλλοτε πανίσχυρης αυτοκρατορίας του. Τότε, ο κ. Αγγελόπουλος ήρθε αντιμέτωπος με απώλειες που έφτασαν το ιλιγγιώδες ποσό των 700 εκατ. δολαρίων καθώς η επένδυση στα δύο πλωτά γεωτρύπανα – τα Deep Sea Metro I και Deep Sea Metro II – έπεσε στο κενό, ενώ ο εφοπλιστής απέτυχε να πληρώσει τους τόκους του ομολόγου, οι οποίοι ανέρχονταν στο ποσό των 38 εκατ. δολαρίων, γεγονός που οδήγησε εν τέλει στην απώλεια των δύο πλοίων.

    γιαννα θεοδωρος αγγελοπουλος
    Ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος με τη σύζυγό του, Γιάννα

    Τον Μάιο του 2015 η γενική συνέλευση των ομολογιούχων δανειστών είχε εγκρίνει στην πλειοψηφία της (με ποσοστό 97%) τη μεταβίβαση στους δανειστές του 100% των μετοχών της εταιρείας Metro Drilling Holding Corp. (ιδιοκτήτρια εταιρεία των δύο πλοίων-τρυπανιών), με αποτέλεσμα, ο κ. Αγγελόπουλος να χάσει τα 700 εκατ. δολάρια από την επένδυσή του στην κατασκευή και τις τροποποιήσεις των πλοίων αυτών, project που είχαν αναλάβει τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI).

    Όσον αφορά το ομόλογο, αυτό ανερχόταν στο ποσό των 186 εκατ. δολαρίων και είχε συναφθεί το Φεβρουάριο του 2014 με ημερομηνία λήξης τον Φεβρουάριο του 2016, δύο χρόνια μετά. Η εταιρεία του κ. Αγγελόπουλου, Metro Exploration Holding Corpotation (θυγατρική της Metro Drilling), σύμφωνα με τους όρους του ομολογιακού δανείου, ήταν υποχρεωμένη να καταβάλλει αυξανόμενο επιτόκιο 8 ως 11,5% στους δανειστές, έτσι ώστε να πληρώσει σε διάστημα δύο ετών τόκους ύψους 38 εκατ. δολαρίων.

    Τελικά, αυτό δε συνέβη ποτέ, με αποτέλεσμα η επένδυση να χαθεί και τα πλοία-τρυπάνια να περάσουν στον έλεγχο των ομολογιούχων δανειστών, με τον κ. Αγγελόπουλο να φορτώνεται τεράστιες χρηματικές απώλειες 700 εκατ. δολαρίων, αφού, επιπλέον, δεν κατόρθωσε να πετύχει τα κατάλληλα ναυλοσύμφωνα που θα έφερναν την απόσβεση της επένδυσης, ενώ οι τιμές του πετρελαίου είχαν ξεκινήσει έκτοτε να καταγράφουν μεγάλη πτώση – κάτι που συνέβαλε κι αυτό με τη σειρά του στην αποτυχία της.

    Στη Euronav τα 4 από τα 8 VLCC της Metrostar

    Σαν να μην έφταναν αυτά, η ναυτιλιακή Metrostar είχε παραγγείλει οκτώ δεξαμενόπλοια τύπου VLCC πέρσι, έχοντας καταβάλλει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων για κάθε ένα από αυτά. Στη συνέχεια, πούλησε τα 4 από αυτά τον Ιούνιο του 2015 στη βελγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Euronav στην τιμή των 96 εκατ. δολαρίων το καθένα, με την τελευταία να απορρίπτει την option να αποκτήσει και τα υπόλοιπα 4 στα 98 εκατ. δολάρια το καθένα.

    metrostar

    Ο J. Fredriksen αποκτά 2 VLCC του Θ. Αγγελόπουλου

    Υπενθυμίζεται επίσης ότι τον Ιούνιο του 2016, η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, είχε επιβεβαιώσει την εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων VLCC από τη Metrostar έναντι 84 εκ. δολαρίων για το καθένα, των οποίων η παράδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί το Νοέμβριο του 2016. Παράλληλα, η συμφωνία της εξαγοράς συμπεριελάμβανε και μια option για την εξαγορά άλλων δύο όμοιων VLCC, τα οποία η εταιρεία του κ. Fredriksen θα παραλάμβανε τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2017 και τελικώς απέρριψε, καθώς η τιμή των 85 εκ. δολαρίων για το καθένα θεωρήθηκε πολύ υψηλή.

    Στον Α. Αλαφούζο τα 2 τελευταία πλοία της ναυτιλιακής

    Και έρχεται ο Οκτώβριος του 2016 που έφερε και την πλήρη αποχώρηση του κ. Αγγελόπουλου από την αγορά των VLCC καθώς, την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, η Metrostar πούλησε και τα δύο τελευταία νεότευκτα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC που είχαν απομείνει στο στόλο της στις ναυτιλιακές Kyklades Maritime Corporation και Glafki Maritime Companyσυμφερόντων του κ. Αλαφούζου (πατέρα του επιχειρηματία του ΣΚΑΪ, Γιάννη Αλαφούζου), στην τιμή των 83-84 εκατ. δολαρίων το καθένα, συναλλαγή που ανήλθε συνολικά σε περίπου 170 εκατ. δολάρια.

    Πράγμα που σημαίνει ότι οι απώλειες από την πώληση των δύο αυτών πλοίων για τον άλλοτε πανίσχυρο εφοπλιστή ανέρχονται στο ποσό των 22-24 εκατ. δολαρίων – περαιτέρω ζημίες που έρχονται να προστεθούν στον ήδη επιβαρυμένο όμιλο Αγγελόπουλου.

    Σημειώνεται ότι ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος δεν δραστηριοποιείται πλέον επιχειρηματικά στην Ελλάδα, ενώ κατοικεί μόνιμα με τη σύζυγό του, Γιάννα, στο Λονδίνο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Αλαφούζος – Θ. Αγγελόπουλος: Η μεγάλη συμμαχία. Τι κρύβεται πίσω από το σπουδαίο deal

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έντονο παρασκήνιο πίσω από την παραίτηση Γεωργιόπουλου από την Genco: Έφυγε ή… τον έφυγαν;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/megalos-diagonismos-tou-mononewsgr-5-doroepitages-apo-attica-sinolikis-axias-1000-evro/80036

    mononews_contest 1 year



    ΣΧΟΛΙΑ