Big Story

VesselsValue: Πρώτοι οι Έλληνες εφοπλιστές με παραγγελίες πλοίων αξίας 1,88 δισ. δολ. το 2017

  • Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
VesselsValue εφοπλιστές

Από αριστερά: Λου Κολλάκης (Chartworld Shipping), Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός (Enesel SA), Βαγγέλης Μαρινάκης (Capital Maritime and Trading)


Οι Έλληνες εφοπλιστές ηγούνται διεθνώς της «κούρσας» στις παραγγελίες νεότευκτων από την αρχή του 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε η online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue. Με βάση αυτά, ένα ποσοστό της τάξεως του 30% του συνολικού όγκου του βιβλίου παραγγελιών φέτος αντιστοιχεί σε ελληνικών συμφερόντων εταιρείες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη VesselsValue, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν τοποθετήσει 35 παραγγελίες για την κατασκευή νεότευκτων φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αλλά και δεξαμενόπλοιων από την αρχή της χρονιάς, με το συνολικό κόστος να αγγίζει τα 1,887 δισ. δολάρια.

Ο παρακάτω πίνακας αποτυπώνει τα στοιχεία αυτά, με την Ελλάδα να κατατάσσεται στην πρώτη θέση και να ακολουθούν οι ΗΠΑ με 14 παραγγελίες και η Σιγκαπούρη με 10:

VesselsValueΑναλυτικότερα, όπως φαίνεται από τα στοιχεία του επόμενου πίνακα, ο Έλληνας εφοπλιστής που έχει κάνει τις περισσότερες παραγγελίες νεότευκτων δεν είναι άλλος από τον Λου Κολλάκη, ο οποίος για λογαριασμό της ναυτιλιακής Chartworld Shipping -της οποίας και ηγείται- έχει παραγγείλει από την αρχή του 2017 την κατασκευή 14 συνολικά πλοίων, από τα οποία τα 12 είναι bulkers και τα 2 είναι tankers. Η VesselsValue προσδιορίζει την αξία των νεότευκτων συνολικά στο εντυπωσιακό ποσό 417 εκατ. δολαρίων.

VesselsValueΌπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα, τον κ. Κολλάκη ακολουθούν οι Αντώνης και Φίλιππος Λαιμός με τη ναυτιλιακή Enesel SA, που προχώρησαν σε 4 παραγγελίες tankers αξίας 312 εκατ. δολαρίων, ο Γιώργος Οικονόμου με την TMS Tankers που έχει παραγγείλει κι εκείνος την κατασκευή 4 tankers αξίας 312 εκατ. δολαρίων, αλλά και ο Βαγγέλης Μαρινάκης με την Capital Maritime and Trading που έχει παραγγείλει 4 tankers αξίας 323 εκατ. δολαρίων.

Η λίστα συνεχίζει με τη Maran Tankers του Γιάννη Αγγελικούση που έχει παραγγείλει 3 tankers αξίας 243 εκατ. δολαρίων, τη Neda Maritime της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου που έχει προχωρήσει σε 2 παραγγελίες tankers αξίας 161 εκατ. δολαρίων, τη Metrostar Management του Θεόδωρου Αγγελόπουλου που έχει παραγγείλει 2 tankers αξίας 79 εκατ. δολαρίων, αλλά και την M-Maritime του Γιάννη Μυτιληναίου που έχει παραγγείλει την κατασκευή 2 bulkers αξίας 41 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με τη VesselsValue, πολλοί παράγοντες της ναυτιλίας διεθνώς έχουν εγείρει τις ανησυχίες τους για το γεγονός ότι υπάρχει μια ανισορροπία ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση και στον αριθμό των πλοίων που ήδη είναι στο νερό και τον όγκο των διαθέσιμων φορτίων.

Μάλιστα, η κατάσταση αυτή δεν αναμένεται να βελτιωθεί στο προσεχές μέλλον καθώς αναμένεται μέσα στο έτος να παραδοθεί τονάζ συνολικής χωρητικότητας 66 εκατ.-dwt (ή αλλιώς 860 πλοία) που αντιστοιχεί τόσο σε φορτηγά πλοία όσο και δεξαμενόπλοια σε παγκόσμιο επίπεδο, το οποίο αποτελεί το 47% του συνολικού όγκου του βιβλίου παραγγελιών του 2017, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:

VesselsValue

Όπως υποστηρίζει η VesselsValue, οι ιδιώτες επενδυτές πλέον ενδιαφέρονται να τοποθετήσουν τα κεφάλαιά τους σε τονάζ που έχει ήδη παραδοθεί και βρίσκεται στο νερό, έτσι ώστε να κάνουν όσο το δυνατόν πιο άμεση απόσβεση. Αυτό έχει οδηγήσει στο να παρατηρηθεί έλλειψη κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση των νεότευκτων που -με τη σειρά του- οδήγησε στο να μην υπάρχουν αρκετές παραγγελίες στα ναυπηγεία.

Έτσι, οι Έλληνες εφοπλιστές -που διαθέτουν εκ των πραγμάτων μεγάλη ρευστότητα- προχώρησαν σε πολλές τοποθετήσεις στις γιάρδες, εξασφαλίζοντας μάλιστα ανταγωνιστικές τιμές.

Σημειώνεται ότι όσο προχωράμε στο 2017, η διαθεσιμότητα στα ναυπηγεία θα μειώνεται. Ωστόσο, η ζήτηση για αγορές από τους ιδιώτες επενδυτές θα διατηρηθεί και αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους που οι τιμές των νεότευκτων αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε μηνών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VesselsValue.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η DryShips απέκτησε νεότευκτο τάνκερ από τον Γιώργο Οικονόμου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Η Dorian LPG έφερε κέρδη-έκπληξη στη Seacor Holdings