• Big Story

    Alert από JP Morgan για τις νέες παραγγελίες τάνκερ-θηρίων – Ο ρόλος του Γιάννη Αγγελικούση

    Γιάννης Αγγελικούσης

    Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής Maran Gas


    Η JP Morgan κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τον όγκο του βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC (Very Large Crude Carriers) που έχει αυξηθεί κατά πολύ από τις αρχές του έτους, ξεπερνώντας τις αντίστοιχες παραγγελίες που καταγράφηκαν ολόκληρο το 2016.

    Ειδικότερα, από τη στιγμή που οριστικοποιήθηκαν οι παραγγελίες τόσο του Γιάννη Αγγελικούση -ο οποίος παρρήγγειλε τρία VLCC για την εταιρεία του Maran Tankers– όσο και της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hyundai Merchant Marine (HMM) -που παρήγγειλε 5- ο αριθμός των νέων παραγγελιών που έχουν προστεθεί ανέρχεται στα 18.

    Και είμαστε ακόμη στο μήνα Απρίλιο.

    Η ένσταση της JP Morgan γίνεται ακόμη πιο κατανοητή όταν ο αναλυτής Noah Parquette αντιπαραβάλλει τις φετινές 18 παραγγελίες με τις περσινές 14 -μιλάμε για ολόκληρο το 2016- και ο οποίος πιστεύει ότι η αγορά οδεύει να πιάσει το ρεκόρ του 2015, όταν είχαν κατασκευαστεί 69 νεότευκτα VLCC.

    Σε report που δημοσίευσε τη Δευτέρα (10 Απριλίου) o Parquette σημείωσε χαρακτηριστικά τα εξής: «Εξακολουθούμε να παρατηρούμε σημαντική αύξηση στις παραγγελίες VLCC, γεγονός που συνοδεύεται από μεγάλο ρίσκο, όταν οι χαμηλές τιμές του αργού σε συνδυασμό με το κλίμα αισιοδοξίας που έχει καταβάλει τους πλοιοκτήτες, αποτελούν κατά κανόνα ανησυχητικά σημάδια. Και το επιχείρημα ότι η “έλλειψη διαθέσιμων κεφαλαίων” θα αποτρέψει την έξαρση νέων παραγγελιών δε βρίσκει εφαρμογή στον συγκεκριμένο τομέα. Αυτό που πραγματικά συμβαίνει εδώ είναι ότι, ενώ όντως υπάρχει έλλειψη (δημοσίων) κεφαλαίων και οι τράπεζες δεν ανοίγουν πια τόσο εύκολα τις “κάνουλες”, τα κέρδη που έχουν συσσωρεύσει τα τελευταία 2 χρόνια οι πλοιοκτήτες επαρκούν για να πραγματοποιήσουν τις νέες επενδύσεις».

    Ενδεικτικό -και παράλληλα λόγος ικανός για να ενισχύσει τους φόβους της JP Morgan- είναι το γεγονός ότι το συνολικό βιβλίο παραγγελιών περιλαμβάνει 93 VLCC, αριθμός που ανεβαίνει στα 98 μαζί με αυτά που παρήγγειλε η HMM.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Μετά τον Γιάννη Αγγελικούση, και η Hyundai Merchant Marine “ψηφίζει” ναυπηγεία DSME

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Λέων Πατίτσας: Επιτέλους αγόρασε φορτηγό πλοίο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Οικονόμου: Η σημερινή κυβέρνηση στηρίζει την ελληνική ναυτιλία περισσότερο από κάθε άλλη



    ΣΧΟΛΙΑ