• Big Story

    Θεόδωρος Αγγελόπουλος: Έκανε την έκπληξη και παρήγγειλε 2 πλοία για 83 εκατ. δολ.

    Θεόδωρος Αγγελόπουλος ναυτιλία

    Ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος με τη σύζυγό του, Γιάννα


    Σχεδόν δυο μήνες από την πρώτη και άκρως αιφινιδιαστική για την αγορά κίνησή του που αφορούσε την παραγγελία 2 tankers, ο εφοπλιστής Θεόδωρος Αγγελόπουλος προχώρησε για λογαριασμό της ναυτιλιακής του Metrostar Management, σε νέα παραγγελία άλλων 2 tankers για το συνολικό ποσό των 82,8 εκατ. δολαρίων, στις ίδιες γιάρδες όπου κατασκευάζονται τα πρώτα.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της online πλατφόρμας ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue, ο κ. Αγγελόπουλος παρήγγειλε στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daehan Shipbuilding την κατασκευή δύο ακόμη δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου aframax με χωρητικότητα 114.000-dwt το καθένα, με τις ίδιες δηλαδή προδιαγραφές που χτίζονται και τα άλλα δύο που είχε παραγγείλει τον Απρίλιο.

    Οι υπογραφές της νέας αυτής συμφωνίας «έπεσαν» στις 15 Ιουνίου, ενώ τα νεότευκτα aframaxes πρόκειται να παραδοθούν στο στόλο της Metrostar το έτος 2019, ένα χρόνο δηλαδή μετά την παραλαβή των 2 πρώτων η οποία θα ολοκληρωθεί το 2018.

    Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές λεπτομέρειες του ναυπηγικού συμβολαίου δεν γνωστοποιήθηκαν από τη ναυτιλιακή του κ. Αγγελόπουλου, η VesselsValue υποστηρίζει -σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες- ότι το συνολικό του κόστος θα ανέλθει στα 82,8 εκατ. δολάρια, δηλαδή η κατασκευή του καθενός θα στοιχίσει στον εφοπλιστή 41,4 εκατ. δολάρια.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε γράψει το mononews.gr στα τέλη του Απριλίου, ο κ. Αγγελόπουλος είχε αιφνιδιάσει την αγορά προχωρώντας στην παραγγελία του πρώτου «ζεύγους» aframaxes στις νοτιοκορεάτικες γιάρδες, έχοντας πρώτα πουλήσει στη ναυτιλιακή Olympic Shipping and Management που ανήκει στο Ίδρυμα Ωνάση τα τελευταία του tankers τύπου VLCC.

    Η κίνησή του εκείνη επρόκειτο ουσιαστικά για την πρώτη (από το έτος 2015) παραγγελία νεότευκτων που αποφάσισε η Metrostar Management και στην ουσία σηματοδότησε την «αναγέννηση» των ναυτιλιακών της δραστηριοτήτων, δεδομένου ότι, μετά την πώληση των δύο τελευταίων νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC στη ναυτιλιακή του Ιδρύματος Ωνάση, είχε μείνει χωρίς κανένα πλοίο στο στόλο της.

    Η κατασκευή των πρώτων 2 aframaxes στοίχισε 43 εκατ. δολάρια, που σημαίνει ότι το συνολικό κόστος του ναυπηγικού συμβολαίου άγγιξε τα 86 εκατ. δολάρια, μια πολύ σημαντική επένδυση, που σε συνδυασμό με τη νέα συμφωνία η οποία ανεβάζει το συνολικό κόστος στα 168,8 εκατ. δολάρια (και για τα 4 δεξαμενόπλοια), δίνει ισχυρή ώθηση στη Metrostar Management να εδραιώσει εκ νέου τη θέση της στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ι. Σαββίδης: Η κοινοπραξία με τις DIEP και CMA CGM ανακηρύχθηκε προτιμώμενος επενδυτής για ΟΛΘ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιος είναι ο δραστήριος Κινέζος εφοπλιστής που έχει τα γραφεία του στην Ελλάδα. Τι πλοία αγόρασε

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Μυτιληναίος: Ένα ακόμα νεότευκτο πλοίο προστίθεται στον στόλο της M/Maritime



    ΣΧΟΛΙΑ