• Big Story

    Οικονόμου, Μαρινάκης, Φράγκου: Οι κυρίαρχοι των ναυτιλιακών deals με 760 εκατ. δολ.

    Οικονόμου Μαρινάκης Φράγκου

    Από αριστερά: Γιώργος Οικονόμου, Βαγγέλης Μαρινάκης, Αγγελική Φράγκου


    Οι Έλληνες εφοπλιστές και οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προχωρήσει  στην αγορά περισσότερων από 150 πλοίων μέχρι σήμερα για το τρέχον έτος, με τους Γιώργο Οικονόμου, Βαγγέλη Μαρινάκη και Αγγελική Φράγκου να κατέχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

    Η εκτίμηση αυτή βασίζεται σε επιβεβαιωμένα και οριστικοποιημένα deals, και αφορά πλοία τα οποία έχουν παραδοθεί ή πρόκειται να παραδοθούν στους νέους ιδιοκτήτες τους.

    Περίπου 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια άλλαξαν χέρια στις συναλλαγές αυτές, δηλαδή σχεδόν το ένα τέταρτο των 10 δισ. δολαρίων που έχουν δαπανηθεί παγκοσμίως για αγοραπωλησίες, σύμφωνα με τους brokers. Οι αριθμοί αυτοί θα μπορούσαν να είναι ακόμη μεγαλύτεροι εάν στην Αθήνα, δεν υπήρχε η ομόφωνη άποψη, πως οι αξίες των μεταχειρισμένων, ειδικά στη αγορά ξηρού φορτίου, είναι σήμερα αρκετά υψηλότερες συγκριτικά τις τρέχουσες τιμές της αγοράς, σύμφωνα με στοιχεία της TradeWinds.

    «Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων εφοπλιστών παραμένει σε κατάσταση αναμονής με τους περισσότερους, να αναμένουν περαιτέρω διόρθωση στις αξίες των μεταχειρισμένων ώστε να μπορέσουν να έχουν μία πιο “καθαρή” εικόνα», τόνισε ο Ζήσης Στυλιανός, S&P broker της Ιntelligence Trade & Consultancy Maritime (ITCM) που εδρεύει στην Αθήνα.

    Σημειώνεται πως το μερίδιο των Ελλήνων εφοπλιστών στον παγκόσμιο στόλο, το οποίο στις αρχές του έτους ανερχόταν περίπου στο ένα πέμπτο του συνόλου από άποψη χωρητικότητας, αυτή τη στιγμή βρίσκεται σίγουρα σε υψηλότερο σημείο. Αυτό συμβαίνει γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές ήταν περισσότερο αφοσιωμένοι στις αγορές πλοίων από ό,τι στην πώληση αυτών.

    Μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2017 έχουν καταγραφεί 64 πωλήσεις πλοίων από Έλληνες εφοπλιστές, συνολικής αξίας περίπου 1 δισ. δολαρίων. Βέβαια υπάρχουν και brokers oι οποίοι συμπεριλαμβάνουν και συμφωνίες οι οποίες δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη ανεβάζοντάς τις με αυτόν τον τρόπο στις περίπου 100 και τη συνολική αξία στα 1,7 δισ. δολάρια.

    Ωστόσο, ανεξάρτητα από τους πραγματικούς αριθμούς, η καθαρή επίδραση που έχουν αυτές οι αγοραπωλησίες στον ελληνικών συμφερόντων στόλο είναι περιορισμένη, καθώς στο πρώτο εξάμηνο του έτους, περίπου ένα στα τρία πλοία που πωλήθηκαν από Έλληνες εφοπλιστές κατέληξε και πάλι σε ελληνικά χέρια.

    Οι εφοπλιστές Γιώργος Οικονόμου, Αγγελική Φράγκου και ο Βαγγέλης Μαρινάκης ήταν οι πιο ενεργοί παίκτες στο χώρο της ναυτιλίας.

    Όσον αφορά τον Γιώργο Οικονόμου, έχει επενδύσει 369 εκατομμύρια δολάρια περίπου, σε εννέα φορτηγά πλοία και τρία δεξαμενόπλοια τα οποία αύξησαν τη χωρητικότητα του στόλου του κατά 1,8 εκατομμύρια dwt.

    Η Αγγελική Φράγκου από τη μεριά της δεν αρκέστηκε σε ένα μόνο τύπο πλοίου αλλά «ψώνισε» σχεδόν τα πάντα! Πάντως, έδειξε μεγαλύτερη αδυναμία στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της χρεοκοπημένης γερμανικής ναυτιλιακής Rickmers, από την οποία πήρε 14 πλοία. Ο ναυτιλιακός όμιλος Navios, εξαγόρασε πέντε μεγάλα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και δύο δεξαμενόπλοια, με τη συνολική επένδυση να αγγίζει περίπου τα 240 εκατομμύρια δολάρια.

    Τέλος, η ναυτιλιακή εταιρεία του Βαγγέλη Μαρινάκη, Capital Ship Management, επωφελήθηκε από την αγορά της Νότιας Κορέας και των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν οι ντόπιοι πλοιοκτήτες, αγοράζοντας πέντε μεγάλα containerships για ένα πόσο που ξεπέρασε τα 150 εκατομμύρια δολάρια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιάννης Μυτιληναίος: Συνεχίζει τις στρατηγικές business στη ναυτιλία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δημήτρης Βερνίκος: Η Vernicos αγόρασε και το τελευταίο ρυμουλκό της Pacific Basin

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Δράγνης: Νέα παραγγελία για τάνκερ στα αναγεννημένα ναυπηγεία STX



    ΣΧΟΛΙΑ