• Business

    Λιανεμπόριο VS Προμηθευτές: Ο ακήρυχτος πόλεμος και ο παράγοντας Μασούτης


    Μπορεί δημόσια να μιλάνε για μια συνηθισμένη πρακτική, η οποία χρονολογείται από τις απαρχές του εμπορίου, ωστόσο πίσω από τις κλειστές πόρτες δεν κρύβουν την έντονη δυσαρέσκεια τους και κάποιες φορές την αγανάκτησή τους για την πίεση που ασκούν οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

    Ο λόγος για τους προμηθευτές του λιανεμπορίου, οι οποίοι νιώθουν στο πετσί τους την συγκέντρωση του κλάδου σε λίγους και ισχυρούς ομίλους και εκτιμούν πως τα πράγματα θα γίνουν ακόμη πιο ασφυκτικά το επόμενο διάστημα. Καταλυτικό ρόλο στην κλιμάκωση της πίεσης εκτιμάται πως θα παίξει η εξαγορά της Προμηθευτικής από τον Μασούτη και η κάθοδος του τελευταίου στην αγορά της Αθήνας.

    Όπως λένε στελέχη από τον χώρο των προμηθευτών, αργά ή γρήγορα οι βασικοί ανταγωνιστές του θα ζητήσουν μεγαλύτερες και καλύτερες παροχές για να ανακόψουν τη δυναμική της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας και ταυτόχρονα να θωρακίσουν την θέση τους.

    Μάλιστα, σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις δεν κρύβουν τον σκεπτικισμό τους για τις εξελίξεις, σημειώνοντας πως δεν ξέρουν που μπορεί να οδηγήσει αυτή η κατάσταση. Όπως λένε, ήδη κινούνται στα όρια των αντοχών τους και τονίζουν πως επωμίζονται το μεγαλύτερο μέρος των προσφορών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα ράφια αφού οι μεγάλες αλυσίδες δεν είναι διατεθειμένες να μειώσουν τα κέρδη τους. Υπενθυμίζουν πως η κατάρρευση του Μαρινόπουλου άφησε τεράστια φέσια κυρίως στους μικρότερους προμηθευτές, τα οποία δεν πληρώθηκαν ποτέ.

    Αυτό που κυρίως τους προβληματίζει και φοβίζει ταυτόχρονα είναι η υπερβολική αύξηση της ισχύος των μεγάλων λιανέμπορων σε σχέση με τους περισσότερους προμηθευτές, με εξαίρεση κάποιες πολυεθνικές, οι οποίες έχουν προϊόντα με πολύ ισχυρά brand names και μεγάλη πιστότητα. Ήδη, υπάρχουν περιπτώσεις που βιομηχανίες «αποκλείστηκαν» από μεγάλα δίκτυα, γιατί δεν προσφέρουν τις ανάλογες παροχές και εκπτώσεις, με δυσμενείς επιπτώσεις στα αποτελέσματά τους. Άρα κανείς, κυρίως από τους μικρότερους, δεν θέλει να τα βάλει μαζί τους.

    Υπό αυτές τις συνθήκες, δεν είναι λίγοι οι προμηθευτές που ζητούν να θεσμοθετηθεί η πληρωμή από τα σούπερ μάρκετ με ανώτερο όριο τις 30 μέρες, όπως συμβαίνει και στο εξωτερικό, προκειμένου να πάρουν βαθιά και να αποκατασταθεί η λειτουργία της αγοράς, η οποία σήμερα θεωρείται πως είναι στρεβλή. «Δεν μπορεί εμείς να πληρώνουμε για να προμηθευτούμε τις απαραίτητες πρώτες ύλες σε λιγότερα από ένα μήνα, πολλές φορές και τοις μετρητοίς εάν πρόκειται για εισαγωγή από το εξωτερικό και οι αλυσίδες να μας πληρώνουν σε τρεις και τέσσερις μήνες…», σημειώνει στέλεχος μεγάλης εταιρείας τροφίμων που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.

    Πηγή του «κακού», όπως εξηγούν παράγοντας της αγοράς δεν είναι άλλη από την παρατεταμένη κάμψη της κατανάλωσης και ο «εθισμός» των καταναλωτών στις προσφορές. Όσο δεν αλλάζει αυτή η κατάσταση, υπογραμμίζουν, τόσο θα οξύνεται το κλίμα ανάμεσα στους λιανέμπορους και τους προμηθευτές.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ο Μασούτης εξαγοράζει την αλυσίδα σουπερμάρκετ Προμηθευτική στην Αθήνα με 35 εκατ. ευρώ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ανταγωνισμός στα άκρα: Έρχονται σουπερ μάρκετ πολυτελείας (με σαμπάνιες)

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μάχη για μια θέση στο ράφι: Τι λένε οι προμηθευτές για τα σούπερ μάρκετ



    ΣΧΟΛΙΑ