• Business

    Οι ναυτιλιακές μετοχές -και μία ελληνική- που επιλέγουν οι αναλυτές για το 2019. Οι κλάδοι που θα ξεχωρίσουν

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Στις αγορές ξηρού φορτίου και μεταφοράς LNG εστιάζουν το ενδιαφέρον τους οι αναλυτές, εκτιμώντας ότι θα αποφέρουν τις καλύτερες αποδόσεις του ναυτιλιακού κλάδου το 2019.

    Σε ανάλυση του ο επικεφαλής ανάλυσης της DNB MarketsNicolay Dyvik αναφέρει ότι προχώρησε σε αναβάθμιση της μετοχή της Star Bulk και αποκαλύπτει τις κορυφαίες επιλογές του για το τρέχον έτος.

    Οι μετοχές της Golden Ocean του εφοπλιστή John Fredriksen και της Star Bulk του πλοιοκτήτη Πέτρου Παππά αποτελούν τα top picks της εταιρείας από τον κλάδο ξηρού φορτίου, ο οποίος σύμφωνα με τον Dyvik θα είναι φέτος ο ισχυρότερος.

    Ο Dyvik και οι συνάδελφοί του Jorgen Lian και Mats Bye αναμένουν ότι τα ναύλα στα πλοία capesize θα αυξηθούν κατά μέσο όρο 8% και θα διαμορφωθούν στα 24.000 δολάρια ημερησίως το 2019.

    Οι αριθμοί αυτοί βασίζονται στην αύξηση του στόλου κατά 0,7% και στην αύξηση της ζήτησης τόνου ανά μίλι κατά 3,9%.

    “Προβλέπουμε ότι η Κίνα θα δώσει την απάντηση της στον κλιμακούμενο εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, με δημόσιες δαπάνες για υποδομές, οι οποίες θα επηρεάσουν θετικά το ξηρό φορτίο”, ανέφεραν.

    Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers
    Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers

    Στο επίκεντρο και oι εταιρείες LNG

    Οι μετοχές της αγοράς LNG υποαπέδωσαν σε σχέση με την πορεία της spot αγοράς που σημείωσε ρεκόρ το 2018 και οι Dyvik, Lian και Bye εξηγούν ότι οι αποτιμήσεις τους σήμερα είναι “σαν να μην συνέβη τίποτε τους προηγούμενους έξι μήνες”.

    “Προβλέπουμε ότι βρισκόμαστε στην αρχή ενός πολυετούς ανοδικού κύκλου για τα πλοία LNG”, υπογραμμίζουν οι αναλυτές, επιλέγοντας τις μετοχές των Flex LNG και Golar LNG ως κορυφαίες επιλογές στο συγκεκριμένο κλάδο.

    Την ώρα που η αγορά των τάνκερ εμφανίζεται ισχυρή, υπάρχουν ανησυχίες για τα επακόλουθα από τη μείωση της παραγωγής των χωρών του ΟΠΕΚ, ενώ η DNB υποστηρίζει ότι μία δεύτερη μείωση της παραγωγής δεν μπορεί να αποκλειστεί ως ενδεχόμενο.

    “Βλέπουμε τους κανόνες του IMO για το 2020 ως ένα θετικό καταλύτη, ωστόσο με το πετρέλαιο στα 55 δολάρια ανά βαρέλι, μία δεύτερη μείωση της παραγωγής από τον ΟΠΕΚ θα αποτελέσει αρνητικό καταλύτη”, αναφέρουν οι αναλυτές.

    Οι ναυτιλιακές που δραστηριοποιούνται στο LPG επίσης αναμένεται να βιώσουν συνεχή πίεση στις τιμές των ναύλων κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. “Οι μετοχές της αγοράς LPG έχουν επηρεαστεί αρνητικά αρκετές φορές από το πρώτο τρίμηνο του 2016. Κατά τη γνώμη μας η παραμονή των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα είναι αναγκαία προκειμένου να ανακάμψουν οι συγκεκριμένες μετοχές, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2019”, εκτιμούν οι αναλυτές της.

    John Fredriksen
    John Fredriksen, εφοπλιστής Frontline και Golden Ocean

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Handelsblatt: Οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν δισεκατομμύρια στο LNG ποντάροντας σε μεγάλη άνοδο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι εφοπλιστές που προχώρησαν τις ημέρες των εορτών σε επαναγορές μετοχών

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Clarksons Platou: Νέα εποχή για τις μετοχές των ναυτιλιακών το 2019

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ