Big Story

Χάρης Μπρουμίδης: Τα σχέδια του επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας για μια νέα εποχή ανάπτυξης και επιτυχιών

Τέλος στη συνεργασία της Νova με τη Vodafone TV 

Χάρης Μπρουμίδης. CEO VODAFONE


Σε μια νέα αναπτυξιακή φάση έχει εισέλθει η Vodafone Ελλάδος, υπό την καθοδήγηση του Χάρη Μπρουμίδη, με αποτελέσματα που κινούνται σε θετικό ρυθμό και επενδυτικό πλάνο ύψους 500 εκατ. ευρώ έως το 2020.

Το επόμενο διάστημα τα στοιχήματα είναι πολλά. Η ομαλή ενσωμάτωση της Cyta που θα ενισχύσει τη συνδρομητική βάση της Vodafone στην Ελλάδα με περίπου 280.000 συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας, οι επενδύσεις στα δίκτυα νέας γενιάς, η εμπορική διάθεσή τους και το λανσάρισμα overthetopυπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης είναι ορισμένα από αυτά.

Ο Χάρης Μπρουμίδης ανέλαβε τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στη Vodafone Ελλάδας τον Απρίλιο του 2016, έχοντας προηγουμένως εργαστεί σε υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις στον όμιλο Vodafone. Στο δυναμικό της Vodafone στην Ελλάδα αρχικά εντάχθηκε το 2002 ως Marketing Director και στη συνέχεια ανέλαβε τη θέση του Enterprise Business Unit Director, έως το 2008 που ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος στη Vodafone Αλβανίας. Το 2012 μετακινήθηκε στον όμιλο Vodafone αναλαμβάνοντας τη θέση του Commercial Director για την Ευρώπη και στη συνέχεια το ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου στην Vodafone Γκάνας από όπου και επέστρεψε για να αναλάβει το τιμόνι της θυγατρικής του ομίλου στην Ελλάδα.

Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας, Χάρης Μπρουμίδης

Ο Χάρης Μπρουμίδης έβαλε τη σφραγίδα του για το πως θα πορευτεί σχεδόν αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του. Ξάφνιασε, όταν το 2016 μίλησε για παύση της αποκλειστικότητας στο premiumτηλεοπτικό περιεχόμενο. Τον Σεπτέμβριο του 2017 ανακοινώθηκε η εμπορική συμφωνία μεταξύ της Vodafone και της Wind με την Forthnet για τη δυνατότητα οι δύο εταιρείες να δίνουν μέσω των δικών τους τηλεοπτικών πλατφορμών το τηλεοπτικό περιεχόμενο της Nova.

Η εμπορική συμφωνία για τη διανομή των καναλιών Novasports ήταν επαναστατική για τα ελληνικά δεδομένα, «ξεκλείδωσε» μία ολόκληρη αγορά και επιτρέπει στη Vodafone να παρέχει περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές. Όπως εκτιμάται το μοντέλο αυτό αλλάζει σταδιακά τη λειτουργία της αγοράς και πιθανότατα θα δούμε και άλλες συμφωνίες.

Το Vodafone TV διαθέτει σήμερα ένα μεγάλο On Demand κατάλογο στην Ελλάδα, ενώ η πρόοδος της ευρυζωνικότητας και η υλοποίηση των δικτύων νέας γενιάς θα έχουν καταλυτική επίδραση στην περαιτέρω εξάπλωση της συνδρομητικής IPTV. Το επόμενο διάστημα (αν όχι το καλοκαίρι αρχές Φθινοπώρου) η Vodafone θα εγκαινιάσει μία νέα τηλεοπτική πλατφόρμα, η οποία θα δώσει καινούριες δυνατότητες στο Vodafone TV. Θα έχει χαρακτήρα over-the-top (OTT), θα παρέχει τηλεοπτικές υπηρεσίες ανεξαρτήτως δικτύων και συσκευών και θα προσφέρει ευελιξία, σύγχρονες τεχνολογίες και πλούσιο περιεχόμενο.

Με τη συμμετοχή της στις επενδύσεις στα δίκτυα νέας γενιάς της ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) η VodafoneΕλλάδος γίνεται για πρώτη φορά ιδιοκτήτης βασικών υποδομών σταθερής τηλεφωνίας, που θα τις διαθέτει στους υπολοίπους παρόχους, με συνθήκες όπως αυτές βάσει των οποίων ο ΟΤΕ παρέχει το δίκτυό του όλα τα προηγούμενα χρόνια με αποτέλεσμα να αναπτυχθεί ο ανταγωνισμός.

Τον Ιούλιο η περιοχή του Βύρωνα θα γίνει μια από τις πρώτες που θα διαθέτει σε αρκετά σημεία της δίκτυο οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH) από τη Vodafone όπου θα δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες, η πρόσβαση και ανάπτυξη δικτύων οπτικών ινών, καθώς και η κάθετη υλοποίηση στα κτήρια, μέχρι το σπίτι του τελικού χρήστη. Με τις υποδομές της η Vodafone έχει αρχικά παρουσία σε Φρεαττύδα, Νέο Κόσμο, Παγκράτι και Γηροκομείο και σε άλλες περιοχές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Βόλου, της Κοζάνης, των Ιωαννίνων και της Βέροιας.

Χάρης Μπρουμίδης
Χάρης Μπρουμίδης . CEO Vodafone

Με πρωτοβουλία του Χάρη Μπρουμίδη το επενδυτικό πλάνο που εγκρίθηκε από την ΕΕΤΤ υπάχθηκε από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ) στο καθεστώς «Επιτάχυνσης και διαφάνειας υλοποίησης Στρατηγικών Επενδύσεων» (fast track), γεγονός που επιβεβαιώνει τη στρατηγική σημασία που έχουν τα δίκτυα νέας γενιάς – και οι αντίστοιχες επενδύσεις – για τη χώρα.

Από την πρώτη στιγμή της διαβούλευσης του κανονισμού για το Vectoring, η διοίκηση της Vodafone υποστήριξε την ανάγκη αυτός να προβλέπει όχι μόνο την ανάπτυξη Fttc/Vectoring, αλλά να επιτρέπει, με τεχνολογική ουδετερότητα, σε κάθε πάροχο να αναπτύξει ελεύθερα τις τεχνολογίες δικτύων νέας γενιάς που επιθυμεί. Η Vodafone εξαρχής μίλησε για την ανάγκη ανάπτυξης δικτύων FTTH που ανταποκρίνονται πραγματικά στις ανάγκες του μέλλοντος και ανοίγουν νέους δρόμους για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, προς μια κοινωνία υπερυψηλών ταχυτήτων (Gigabit society). Όπως λέγουν χαρακτηριστικά στο κτήριο της οδού Εθνικής Αντιστάσεως στο Χαλάνδρι, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, «οι μετέπειτα ανακοινώσεις του ΟΤΕ για εκτεταμένο δίκτυο FTTH δικαίωσαν τις επιλογές της Vodafone».

Η διοίκηση της Vodafone έχοντας αρωγό ένα ισχυρό νομικό – κανονιστικό τμήμα παρεμβαίνει συχνά πυκνά υπέρ ενός νομοθετικού πλαισίου που θα στηρίζει έμπρακτα τις επενδύσεις και τον ανταγωνισμό. Η εκτίμησή της είναι ότι οι πολίτες και οι επιχειρήσεις της χώρας θα αγκαλιάσουν τις υπηρεσίες νέας γενιάς. Όπως σημειώνει, ενδεχομένως να απαιτηθεί λίγος καιρός προκειμένου αυτό να γίνει πραγματικότητα, ωστόσο τα δίκτυα νέας γενιάς αποτελούν μία στρατηγική επένδυση η οποία θα αποδώσει. Χρειάστηκαν άλλωστε αρκετά χρόνια ώστε η διείσδυση της ευρυζωνικότητας να φτάσει σε ικανοποιητικό βαθμό στην Ελλάδα.

Το ατού της Vodafone, η άντληση εμπειριών από τις υπόλοιπες εταιρείες του ομίλου, όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία αλλά και άλλες αγορές, της δείχνει ότι τα δίκτυα νέας γενιάς και οι δυνατότητες που προσφέρουν, σύντομα βρίσκουν την αποδοχή των πολιτών.

vodafone

Όλα τα παραπάνω συνεπικουρούνται από τη βελτίωση των μεγεθών της. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τελευταία ανακοίνωση του Vodafone Group γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην αύξηση των εσόδων από υπηρεσίες της θυγατρικής στην Ελλάδα, όπως και στην επικείμενη ολοκλήρωση της εξαγοράς της Cyta Ελλάδος έναντι τιμήματος 118 εκατ. ευρώ, με την επισήμανση ότι θα ενισχύσει περαιτέρω τη δυναμική της σύγκλισης των υπηρεσιών. Τα συνολικά έσοδα της Vodafone Ελλάδος στην πιο πρόσφατη οικονομική της χρήση αυξήθηκαν 2,7%, τα έσοδα από υπηρεσίες 3,3%, τα προσαρμοσμένα EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) 10% και τα λειτουργικά κέρδη 28%. Στο τέλος Μαρτίου 2018 η Vodafone Ελλάδος είχε 5,328 εκατ. πελάτες κινητής τηλεφωνίας εκ των οποίων το 30,2% είχε συμβόλαιο και 661 χιλ. πελάτες σταθερής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Παράταση στη συγχώνευση Vodafone-Cyta: Επιπλέον ερωτήματα θέτει η ΕΕΤΤ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σε θετική τροχιά τα οικονομικά μεγέθη της Vodafone Ελλάδος

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι φέρνει για τη Vodafone η ολοκλήρωση της εξαγοράς της Cyta Hellas



ΣΧΟΛΙΑ