• Big Story

    Πώς θα αλλάξει ο χάρτης των tankers από τη μεγάλη συμφωνία Fredriksen-Γεωργιόπουλου. Αποκαλυπτικά στοιχεία από την VesselsValue

    Πήτερ Γεωργιόπουλος

    Πήτερ Γεωργιόπουλος, εφοπλιστής Gener8 Maritime


    Σαρωτικές αλλαγές προμηνύονται στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων σε περίπτωση που γίνει πραγματικότητα το σενάριο που θέλει τις ναυτιλιακές Gener8 Maritime, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Πήτερ Γεωργιόπουλου και Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, να συγχωνεύονται δημιουργώντας έναν ναυτιλιακό γίγαντα στις μεταφορές υγρού φορτίου.

    Η πλατφόρμα δεδομένων VesselsValue, η οποία προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων εδώ και 5 χρόνια, εγκαινιάζει τη συνεργασία της με το mononews.gr, παρέχοντας στοιχεία που θα ρίξουν φως στο πώς αναμένεται να διαμορφωθεί ο παγκόσμιος χάρτης των δεξαμενόπλοιων κατόπιν της ενδεχόμενης συγχώνευσης Gener8 και Frontline, καθώς και στοιχεία που θα διευκρινίσουν τις μεταβολές της αξίας και του μεγέθους των στόλων τους.

    Στην ανάλυση που ακολουθεί, παρουσιάζονται τα δεδομένα της αγοράς που ισχύουν μέχρι τώρα και στη συνέχεια, το πώς θα διαμορφωθεί το τοπίο όταν ολοκληρωθεί η δημιουργία της νέας εταιρείας.

    Τι ισχύει στην αγορά μέχρι τώρα

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραχώρησε η πλατφόρμα δεδομένων VesselsValue στο mononews.gr, το Δεκέμβριο του 2016, η κατάταξη των 20 μεγαλύτερων ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές υγρού φορτίου σε διεθνές επίπεδο δείχνει τη Gener8 στη 10η θέση , με βάση την αξία του στόλου της – ο οποίος αποτελείται από 43 δεξαμενόπλοια – που ανέρχεται στα 2,126 δισ. δολάρια.

    Από την άλλη, η νορβηγική Frontline διαθέτει έναν στόλο επίσης 43 δεξαμενόπλοιων ενώ, με βάση την αξία του που ανέρχεται στα 1,947 δισ. δολάρια, τοποθετείται στην 13η θέση.

    Ακολουθεί αναλυτικά η κατάταξη της VesselsValue:

    vessel tankers

    Επιπλέον, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα που παρουσιάζει τις 20 μεγαλύτερες ναυτιλιακές διεθνώς που διαθέτουν δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC, η ναυτιλιακή του κ. Γεωργιόπουλου βρίσκεται στην 4η θέση με βάση την αξία του στόλου της, που αποτελείται από 26 δεξαμενόπλοια τύπου VLCC και ανέρχεται στα 1,791 δισ. δολάρια, ενώ η Frontline, που διαθέτει 9 VLCCs και η αξία τους ανέρχεται στα 533 εκατ. δολάρια, τοποθετείται στη 16η θέση.

    Ακολουθεί η κατάταξη της VesselsValue με βάση τον στόλο VLCC:

    vlcc-vesselsvalue

    Τι θα ισχύσει στην αγορά μετά την συγχώνευση Gener8 – Frontline

    Ωστόσο, στην περίπτωση που η Gener8 τελικώς απορροφηθεί από τη Frontline, τα δεδομένα στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων αλλάζουν σημαντικά καθώς, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της VesselsValue, η νέα εταιρεία που θα δημιουργήσουν οι δύο μεγάλες ναυτιλιακές θα βρίσκεται στη δεύτερη θέση σε παγκόσμιο επίπεδο, πίσω μόνο από τον κινεζικό κολοσσό COSCO Shipping Energy Transportation.

    Ειδικότερα, ο ισχυρός στόλος που θα δημιουργηθεί θα αποτελείται από 86 δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 17,544 εκατ.-dwt και συνολικής αξίας 4,073 δισ. δολαρίων. Σημειώνεται μάλιστα ότι, με βάση την αξία του στόλου, η νέα ναυτιλιακή θα βρίσκεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως, με την COSCO να την ακολουθεί.

    Δείτε αναλυτικά την κατάταξη της VesselsValue μετά την συγχώνευση Gener8-Frontline:

    vesselsvalue-frontline-gener8

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Γεωργιόπουλος – J.Fredriksen: Ετοιμάζουν τη ναυτιλιακή συνεργασία του αιώνα;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Άρειος Πάγος: Αποφάσισε την έκδοση του εφοπλιστή Μιχάλη Ζολώτα στην Κύπρο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: «Χρυσή» επένδυση στη ναυτιλία – Οι Έλληνες επένδυσαν 2,2 δισ. ευρώ για 198 πλοία



    ΣΧΟΛΙΑ