• Big Story

    Β. Μαρινάκης: Big business με 2 νέα πλοία

    Βαγγέλης Μαρινάκης

    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής


    Με δύο παραλαβές νεότευκτων δεξαμενόπλοιων ξεκίνησε το 2017 για τη ναυτιλιακή Capital Ship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, τα οποία αποτελούσαν μέρος δύο ξεχωριστών ναυπηγικών προγραμμάτων που είχε ξεκινήσει.

    Ειδικότερα, η ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι παρέλαβε το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου και παραγώγων πετρελαίου Aristaios (χωρητικότητας 112.800-dwt και κατασκευής 2017), το οποίο κατασκευάστηκε στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daehan Shipbuilding Co., Ltd. Το Aristaios αποτελεί το πρώτο από 2 νεότευκτα αδελφά δεξαμενόπλοια με κατασκευαστικές προδιαγραφές eco-friendly – το δεύτερο αναμένεται να παραδοθεί στην Capital μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μήνα.

    Επιπλέον, η ναυτιλιακή του κ. Μαρινάκη ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε την παραλαβή του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς χημικών προϊόντων και παραγώγων πετρελαίου Amfitrion (χωρητικότητας 50.100-dwt και κατασκευής 2017), το οποίο κατασκευάστηκε – με προδιαγραφές eco-friendly – στα κινεζικά ναυπηγεία Samsung Heavy Industries (Ningbo) Co., Ltd. Το Amfitrion αποτελεί το τελευταίο από τα 8 αδελφά πλοία που περιλαμβάνονταν στο σχετικό ναυπηγικό πρόγραμμα που είχε ξεκινήσει η Capital από το 2015 και το οποίο ολοκληρώθηκε με την παραλαβή του.

    Είναι γεγονός ότι ο κ. Μαρινάκης έχει υιοθετήσει μια επιθετική επενδυτική στρατηγική κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του 2016, με πολλές εξαγορές στον κλάδο του ξηρού φορτίου.

    Μαρινάκης Capital
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “K Adventure” της Capital Ship Management είναι χωρητικότητας 179.900-dwt και κατασκευής του έτους 2011

    Όπως έγραψε σχετικά το mononews.gr στις 11 Ιανουαρίου, η Capital επιβεβαίωσε ότι τις φήμες που κυκλοφορούσαν από το Νοέμβριο του 2016 σχετικά με τις εξαγορές των τριών πλοίων της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής SK Shipping, ανακοινώνοντας την παραλαβή του πρώτου από αυτά, φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize K Adventure (χωρητικότητας 179.900-dwt και κατασκευής 2011), που μετονομάστηκε σε “Aristofanis” με την είσοδό του στο στόλο της.

    Τα υπόλοιπα είναι τα τα K Endeavour (κατασκευής 2011) και K Ambition (κατασκευής 2012) – αμφότερα χωρητικότητας 179.900-dwt – με το συνολικό τίμημα και για τα τρία να κυμαίνεται στα 67 εκατ. δολάρια – συγκεκριμένα, 44 εκατ. δολάρια για τα K Endeavour και K Adventure και 23 εκατ. δολάρια για το K Ambition.

    Αξίζει να αναφερθεί πως ο Έλληνας εφοπλιστής, κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του 2016, υπήρξε ιδιαίτερα δραστήριος στις αγοραπωλησίες πλοίων. Στο γεγονός αυτό συνέβαλε και το ότι η αγορά του ξηρού φορτίου έχει αρχίσει δειλά-δειλά να ανακάμπτει με τις αγοραστικές ευκαιρίες να πληθαίνουν – ειδικά σε ό,τι αφορά τα πλοία τύπου capesize.

    Για την ακρίβεια, η δραστηριότητά του ήταν τέτοια που αγόρασε 8 μεταχειρισμένα φορτηγά πλοία – όλα κλάσης capesize – συνολικά για το ποσό των 160 εκατ. δολαρίων, μια από τις μεγαλύτερες επενδυτικές κινήσεις από Έλληνες εφοπλιστές που καταγράφηκαν το έτος που έφυγε.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Σε ελεύθερη πτώση η μετοχή της DryShips – Φοβούνται τη μυστηριώδη Kalani οι επενδυτές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Κανονικά το τριμηνιαίο μέρισμα για τις προνομιούχες μετοχές της TEN

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πώς κινήθηκε η αγορά των τάνκερ. Ποιες κατηγορίες ξεχώρισαν



    ΣΧΟΛΙΑ