• Big Story

    Έλληνες εφοπλιστές: Τίναξαν τη μπάνκα στον αέρα με 333 εκατ. δολ. για αγορές πλοίων

    εφοπλιστές

    Από αριστερά: Λου Κολλάκης (Chartworld Shipping), Βίκτωρ Ρέστης (EST) και Γιώργος Καραγεωργίου (Olympic Shipping and Management)


    Το 2017 βρήκε τους Έλληνες εφοπλιστές πολύ δραστήριους στον τομέα των αγοραπωλησιών, καθώς ήδη από τον Ιανουάριο μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της αγοράς απέκτησαν πλοία συνολικής αξίας περίπου 333 εκατ. δολαρίων.

    Βίκτωρ Ρέστης
    Βίκτωρ Ρέστης, επικεφαλής Enterprises Shipping & Trading (EST)

    Βίκτωρ Ρέστης – Enterprises Shipping and Trading (EST)

    Όπως είχε γράψει το mononews.gr στις 26 Ιανουαρίου, ο Βίκτωρ Ρέστης στα πλαίσια της ανανέωσης του στόλου της Enterprises Shipping and Trading (EST), προχώρησε στην εξαγορά των 4 τελευταίων δεξαμενόπλοιων της ιστορικής India Steamship, μίας από τις παλαιότερες ναυτιλιακές εταιρείας της Ινδίας. Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή απέκτησε τα τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 – τα Ratna ShaliniRatna Shradha, Ratna Shruti, Ratna Namrata – έναντι συνολικού τιμήματος ύψους 90 εκατ. δολαρίων.

    Γιώργος Καραγεωργίου
    Γιώργος Καραγεωργίου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Olympic Shipping and Management

    Olympic Shipping and Management – Ίδρυμα Ωνάση

    Η ιστορική ναυτιλιακή Olympic Shipping and Management, που ανήκει στο Ίδρυμα Ωνάση, υπό την ηγεσία του νέου της προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Γιώργου Καραγεωργίου, κατάφερε να αποκτήσει τα 2 τελευταία νεότευκτα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC (αμφότερα χωρητικότητας  308.000-dwt) από το ναυπηγικό πρόγραμμα των 8 που είχε παραγγείλει η Metrostar Management του Θεόδωρου Αγγελόπουλου στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries. Τα πλοία θα ονομαστούν Crude Med και Crude Progress, ενώ η παράδοσή τους είναι προγραμματισμένη για τον Απρίλιο και τον Ιούνιο του 2017. Η  ναυτιλιακή κατέβαλε στη Metrostar το ποσό των 162 εκατ. δολαρίων συνολικά και για τα 2 πλοία.

    Λου Κολλάκης
    Λου Κολλάκης, εφοπλιστής Chartworld Shipping Corporation

    Λου Κολλάκης – Chartworld Shipping

    Ο Λου Κολλάκης, απέκτησε 2 πλοία της χρεοκοπημένης νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hanjin Shipping, το Hanjin Odessa (χωρητικότητας 114.650-dwt και κατασκευής 2012) για το ποσό των 13 εκατ. δολαρίων που το μετονόμασε σε Star Zulu, αλλά και το capesize Hanjin Fos (χωρητικότητας 179.300-dwt και κατασκευής 2010), το οποίο παράλληλα ήταν και το τελευταίο τέτοιου τύπου που ανήκε στην άλλοτε πανίσχυρη νοτιοκορεάτικη εταιρεία. Το τίμημα για το Hanjin Fos ανήλθε στα 21,8 εκατ. δολάρια.

    Βασίλης Λαλιώτης
    Βασίλης Λαλιώτης, εφοπλιστής Sea World Tankers

    Βασίλης Λαλιώτης – Sea World Tankers

    Ο Βασίλης Λαλιώτης απέκτησε δύο τάνκερ τύπου MR κατασκευής 2004 από την ιταλική d’Amico International Shipping για λογαριασμό της ναυτιλιακής του εταιρείας Sea World Tankers, έναντι 13,5 εκατ. δολαρίων το καθένα.

    Ο λόγος για τα High Endurance και High Endeavour (αμφότερα χωρητικότητας 46.992-dwt), τα οποία ωστόσο δεν θα παραλάβει η Sea World Tankers, αλλά θα συνεχίσει να τα λειτουργεί η d’Amico, καθώς συμφωνήθηκε να ναυλωθούν από την ιταλική εταιρεία για τα επόμενα τέσσερα χρόνια σε «ελκυστική τιμή».

    Ηλίας Γκότσης – Eurotankers

    Ο Ηλίας Γκότσης, επικεφαλής της Eurotankers, προχώρησε στην εξαγορά του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς πετρελαίου τύπου aframax Shin Ei (χωρητικότητας 106.361-dwt και κατασκευής 2002), το οποίο ανήκε στην ιαπωνικών συμφερόντων ναυτιλιακή JX Ocean. Η επικρατέστερη τιμή γύρω από την οποία κινήθηκε η συναλλαγή μεταξύ των δύο εταιρειών τοποθετείται στα 10,75-10,8 εκατ. δολάρια.

    Ηλίας Γκότσης Eurotankers Inc.
    Ο Ηλίας Γκότσης, επικεφαλής της Eurotankers Inc. με τη Δωροθέα Ιωάννου του American Club-Piraeus

    Ντίνος Οικονόμου – Omicron Ship Management

    Ο χαμηλών τόνων εφοπλιστής Ντίνος Οικονόμου, για λογαριασμό της ναυτιλιακής του Omicron Ship Managementπροχώρησε στην εξαγορά του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax Medi Venezia (χωρητικότητας 76.602-dwt και κατασκευής 2005) το οποίο και έχει διαθέσει προς πώληση η ιταλικών συμφερόντων ναυτιλιακή d’Amico Dry. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς στην Ιταλία, η συναλλαγή ανήλθε στα 8 εκατ. δολάρια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ν. Τσάκος: Μυστικές επαφές με funds για τον ισχυρό εφοπλιστή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός-Δ. Κοπελούζος: Χρυσό deal για το φυσικό αέριο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Η Ειρήνη Νταϊφά στο Mononews: «Ευελπιστώ να είμαι πάντα στο πλευρό των νέων»



    ΣΧΟΛΙΑ