• Business

    Απροσδόκητη αύξηση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ – “Μαύρο χρήμα” ενισχύει την κατανάλωση

    σουπερμαρκετ


    Απροσδόκητη άνοδο σημείωσε η κατανάλωση στο λιανεμπόριο κατά τον Νοέμβριο, εκπλήσσοντας ευχάριστα την αγορά. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ τον περασμένο μήνα αυξήθηκαν κατά 9% (!), ύστερα από πολλούς μήνες στασιμότητας.  Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η καλή πορεία θα συνεχισθεί και τον Δεκέμβριο, όπου παραδοσιακά οι πωλήσεις αυξάνονται λόγω και των εορτών και τονίζουν ότι η φετινή χρονιά για το λιανεμπόριο τροφίμων αναμένεται να κλείσει με άνοδο της τάξης του 1,5%. Ανάλογη είναι η εκτίμησή τους και για τη νέα χρονιά, εκτός και αν συμβεί κάτι συνταρακτικό που θα ανατρέψει πλήρως τα δεδομένα στην αγορά. Στελέχη επιχειρήσεων σε μια προσπάθεια να ερμηνεύσουν το φαινόμενο συνοψίζουν στους παρακάτω λόγους την εντυπωσιακή για τα δεδομένα της εποχή ανάκαμψη της ζήτησης:

    1. Η καλή πορεία του τουρισμού: Η άνοδος του τουριστικού ρεύματος κατά την καλοκαιρινή περίοδο προς τα δημοφιλή θέρετρα της χώρας τόνωσε τη ζήτηση
    1. Το κλείσιμο της αξιολόγησης: Η απομάκρυνση των σεναρίων περί Grexit συνέβαλαν καταλυτικά στην βελτίωση της ψυχολογίας των καταναλωτών, οι οποίοι παρότι παραμένουν επιφυλακτικοί εντούτοις μπορούν πλέον και ξοδεύουν χωρίς φόβο για το μέλλον της οικονομίας
    1. Η επιστράτευση αποταμιεύσεων: Η αλλαγή του κλίματος οδήγησε αρκετούς καταναλωτές να “αξιοποιήσουν” τα χρήματα που κράταγαν φυλαγμένα κάτω από το στρώμα τους, -τα οποία τις περισσότερες φορές είναι μαύρα- για να κάνουν καλύτερη την καθημερινότητά τους. Με άλλα λόγια ξόδεψαν περισσότερα για να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους.

    Η βελτίωση της καταναλωτικής ψυχολογίας θεωρείται κρίσιμης σημασίας για την αναθέρμανση της αγοράς, η οποία υπέφερε τα προηγούμενα χρόνια από έλλειψη ενδιαφέροντος.

    Η άλλη όψη

    Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν λιανέμποροι που κρατάνε μικρό καλάθι και δηλώνουν επιφυλακτικοί για την πορεία της κατανάλωσης, λόγω της δραματικής συρρίκνωσης της αγοραστικής δύναμης αλλά και την ασθενικούς ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας.

    Φαίνεται πως έχουμε πιάσει τον πάτο, του βαρελιού… Όμως κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος πως θα αντιδράσουν οι καταναλωτές, οι οποίοι στην πλειονότητά τους παραμένουν διστακτικοί”, σημειώνει ιδιοκτήτης μεγάλης αλυσίδας τροφίμων.

    Όπως λέει ο ίδιος, η έμφαση για ακόμη μια φορά το βάρος θα πέσει στις προσφορές και στη συγκράτηση των τιμών, καθώς τα νοικοκυριά δεν αντέχουν να σηκώσουν την οποιαδήποτε νέα επιβάρυνση, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να υπάρξουν νέες κινήσεις συγκέντρωσης του κλάδου με δεδομένη τη μείωση του τζίρου των σούπερ μάρκετ κατά 25% από την έναρξη της κρίσης μέχρι και σήμερα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Creta Farms: Επενδύσεις 7,2 εκατ. ευρώ σε R&D το 2016-2017

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η καρδιά των Χριστουγέννων χτυπάει και φέτος στα Public και στο public.gr!



    ΣΧΟΛΙΑ