• Ενέργεια

    Αναστάσιος Παπαναγιώτου (WATT+VOLT): «Έτσι θα πενταπλασιάσουμε τους πελάτες μας σε 4 χρόνια»

    Αναστάσιος Παπαναγιώτου, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος WATT+VOLT


    Στον κλάδο ενέργειας η WATT+VOLT είναι μια διαφορετική εταιρεία. Ξεκίνησε στην Ελλάδα της κρίσης το 2011, χωρίς να ανήκει σε κάποιο όμιλο, και από τότε αυξάνει αλματωδώς τα μεγέθη της. Σήμερα έχει σχεδόν 100.000 πελάτες και 150 εκατ. τζίρο, επεκτείνεται με θυγατρικές στα Βαλκάνια για να δώσει έμφαση στο trading ενέργειας διεθνώς, στοχεύει στα 50 σημεία στη λιανική το 2019 και λέει «όχι» στις προτάσεις συγχωνεύσεων και εξαγορών. Με το βλέμμα στην καινοτομία, τις πρωτοποριακές υπηρεσίες και την ποιότητα στην εξυπηρέτηση, έχει πολλά ακόμη να προσφέρει και όλα τα κάνει με το δικό της τρόπο, μια σφραγίδα που μέχρι σήμερα της έφερε μόνο επιτυχίες.

    Ήδη κατέχει την τέταρτη θέση σε μια δύσκολη αγορά, ανταγωνιζόμενη κολοσσούς με τεράστια κεφάλαια και ξεχωρίζει.

    Ο ιδρυτής της και επικεφαλής της εταιρείας, Αναστάσιος Παπαναγιώτου με σπουδές στο εξωτερικό (Alliance Manchester Business School, LSE, Queen Mary) μιλάει στο mononews.gr, αποκαλύπτει το μυστικό της επιτυχίας και βάζει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά για τα επόμενα χρόνια.

    Η εταιρεία έχει μια συνεχή ανάπτυξη. Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το 2019 και ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σας;

    To 2018 η εταιρεία μας πλησίασε τους 100.000 πελάτες από 48.000 το 2017 ενώ ο στόχος μας για το 2019 είναι οι 160.000 πελάτες. Από αυτούς το 60-65% αφορά οικιακό πελατολόγιο, αντανακλώντας το προφίλ της αγοράς.

    Αν μιλήσουμε σε μεγέθη, το 2018 η εταιρεία σημείωσε γύρω στα 150 εκατ. ευρώ τζίρο (από 100 εκατ. ευρώ το 2017) ενώ τα τελευταία χρόνια η κερδοφορία μας βαίνει αυξητική. Έχουμε θέσει ως στόχο μέχρι τα τέλη του 2021 τους 350.000 πελάτες και τριπλάσιο τζίρο από σήμερα ενώ φιλοδοξούμε να φτάσουμε τους 500.000 πελάτες μέσα στην επόμενη τετραετία.

    Η επιτυχία μας αυτή αποτελεί προϊόν μιας συνολικής, εντατικής προσπάθειας που γίνεται καθημερινά από νέους ανθρώπους που δουλεύουν μαζί με πίστη και όραμα και κοινές αξίες όπως η ομαδικότητα, η διαφάνεια, η καινοτομία και ο σεβασμός στον πελάτη. Για παράδειγμα, έχουμε δικό μας, εσωτερικό τμήμα εξυπηρέτησης πελατών ενώ στο Contact Center της εταιρείας απασχολούμε 100 άτομα. Η στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας μας είναι πελατοκεντρική για αυτό και επενδύουμε καθημερινά στη σχέση μας με τους καταναλωτές.

    Η αγορά είναι σε μια φάση συγκέντρωσης και συμπράξεων; Έχετε γίνει στόχος συγχωνεύσεων και εξαγορών; Εσείς ενδιαφέρεστε να αναπτυχθείτε εξαγοράζοντας άλλους;

    Θα ήταν παράλογο μια εταιρεία με τα χαρακτηριστικά της WATT+VOLT να μην έχει δεχθεί κρούσεις από τον ανταγωνισμό. Εμείς όμως θέλουμε να συνεχίσουμε μόνοι μας. Θέλουμε να κάνουμε πολλά πράγματα και θεωρούμε ότι έχουμε ακόμα μέλλον για αυτό. Έχουμε άλλη οπτική γωνία και αυτά που έχουμε σχεδιάσει θέλουμε να τα πραγματοποιήσουμε. Είναι νωρίς για να πούμε από τώρα πολλά, αλλά η καινοτομία και οι υπηρεσίες που συνδέονται με αυτήν είναι ένας τομέας που θα αναπτύξουμε περαιτέρω.

    Στρατηγικές συνεργασίες υπάρχουν πολλές στον κλάδο και θα ακολουθήσουν και άλλες. Εμείς όμως, έχουμε αποφασίσει αυτόνομη ανάπτυξη και στη λιανική. Σήμερα έχουμε ήδη 25 καταστήματα ενώ, άμεσα, ολοκληρώνονται 5 ακόμη και μέχρι το τέλος του χρόνου θα είναι 50.

    Δεν ενδιαφερόμαστε να εξαγοράσουμε άλλη εταιρεία του κλάδου. Τα μερίδια της αγοράς είναι τόσο μικρά που η διαδικασία για να ολοκληρωθεί ένα τέτοιο εγχείρημα θα είχε πολύ μεγαλύτερο κόστος για εμάς καθώς ήδη αυξάνουμε κατά 5.000 κάθε μήνα το πελατολόγιό μας. Θεωρούμε πως εξαγορές και συγχωνεύσεις θα έχουν μεγαλύτερη αξία όταν τα μερίδια αυξηθούν. Μια τέτοια κίνηση έχει αξία όταν μία εταιρεία έχει το 10% της αγοράς και η άλλη το 15%.

    Πόσες εταιρείες χωρούν στον κλάδο;

    Ήδη έχουν ξεκινήσει διάφορες συμπράξεις και συνεργασίες και δεν αποκλείεται να συμβούν και άλλες, αλλά δεν συμμερίζομαι την άποψη ότι η αγορά χωράει μόνο 3-4 μεγάλους παίκτες. Δεν είναι μονόδρομος. Στη Γερμανία με οκταπλάσιο πληθυσμό από εμάς, υπάρχουν πάνω από 100 εταιρείες και στην Αγγλία, που έχει εξαπλάσιο πληθυσμό από εμάς, υπάρχουν 40 εταιρείες. Σε πολλές χώρες δηλαδή υπάρχουν αναλογικά περισσότερες εταιρείες από ότι στην Ελλάδα. Άρα, γιατί να μην υπάρχουν στην Ελλάδα 9 εταιρείες, ή να μην υπάρξουν τοπικές εταιρείες ή εταιρείες με συγκεκριμένη στόχευση πελατολογίου; Σημασία έχει το concept και η στρατηγική της κάθε εταιρείας να είναι ιδιαίτερο, να έχει κάτι να πει αν μη τι άλλο σε κάποια κατηγορία πελατών.

    Σε μερίδια αγοράς, η WATT+VOLT στη χαμηλή τάση κατέχει το 2,50% της ελληνικής αγοράς με μικρή διαφορά από τους τρεις καθετοποιημένους παρόχους. Το ίδιο βέβαια δεν συναντάται στην Μέση Τάση όπου η διαφορά είναι μεγαλύτερη. ‘Όμως η αγορά της Μέσης Τάσης δέχεται μεγάλες πιέσεις που την έχουν οδηγήσει σε μηδενικά περιθώρια κέρδους. Εμείς σίγουρα δεν επιλέγουμε να στοχεύουμε σε αυτό το τμήμα της αγοράς υπό αυτές τις συνθήκες. Δεν θέλουμε να θυσιάσουμε την υγιή μας ανάπτυξη για γρήγορους τζίρους.

    Η WATT+VOLT δίνει έμφαση στην καινοτομία και έχετε εισάγει σειρά συσκευών. Σχεδιάζετε περισσότερα;

    Η σχέση με την καινοτομία είναι ένα χαρακτηριστικό της εταιρείας WATT+VOLT, που έχει προχωρήσει σε τεχνολογικές λύσεις για το έξυπνο σπίτι με τη σειρά smartwatt, που ήδη μετράει τις περισσότερες έξυπνες συσκευές στην Ελληνική αγορά ενώ παράλληλα ετοιμαζόμαστε να λανσάρουμε και άλλες.

    Οι συσκευές αυτές δίνουν τη δυνατότητα στον καταναλωτή να ελέγξει την οικιακή του κατανάλωση και ανταποκρίνονται στις ανάγκες εξοικονόμησης ενέργειας, ευκολίας και ασφάλειας. Τοποθετώντας ο πελάτης, για παράδειγμα, τον αισθητήρα υγρασίας και διαρροής στο εξοχικό του, μπορεί να ενημερωθεί στο κινητό του για αύξηση υγρασίας η διαρροής νερού. Άλλες συσκευές είναι ο αισθητήρας κίνησης, η έξυπνη πρίζα και οι έξυπνες λάμπες που διαχειρίζονται από το κινητό, ή το έξυπνο ρελέ με το οποίο μπορείς να ρυθμίζεις πότε θα ανοίγει και θα κλείνει το θερμοσίφωνο. Μπορείς ακόμη να συνδέσεις έναν αισθητήρα κίνησης στο γκαράζ με μια έξυπνη πρίζα, ώστε αν για παράδειγμα η μια συσκευή εντοπίσει κάποια κίνηση στο μπαλκόνι η άλλη να ανοίξει το στερεοφωνικό.

    Η αντίστοιχη υπηρεσία για τους εταιρικούς καταναλωτές ονομάζεται smarteverything και συμπεριλαμβάνει λύσεις με έξυπνους μετρητές νερού αερίου, φωτισμού, και σαφώς ρεύματος που του δίνουν τη δυνατότητα να ελέγχει κανείς τις καταναλώσεις στο χώρο εργασίας και να μειώνει το λειτουργικό κόστος. Στην WATT+VOLT έχουμε τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης προϊόντων και συνεργαζόμαστε με ηγέτιδες εταιρείες στο χώρο. Όλα αυτά τα προσφέρουμε στους πελάτες μας από το δίκτυό μας.

    Ποια είναι η δραστηριότητά σας στο εξωτερικό και στο trading;

    Η εταιρεία έχει άδεια εμπορίας και προμήθειας. Πραγματοποιούμε εισαγωγές ενέργειας και την εγχύουμε στο ελληνικό σύστημα. Είναι σημαντικό να εξασφαλίζουμε οικονομικά συμβόλαια, για να κρατάμε το κόστος μας σε χαμηλά επίπεδα. Εξασφαλίζουμε έτσι ένα περιθώριο κέρδους, μέσω της χονδρεμπορικής αγοράς ενώ ταυτόχρονα επωφελούμαστε από την επιρροή των εισαγωγών στη μείωση της Οριακής Τιμής Συστήματος, όπως και όλη η αγορά άλλωστε.

    Η  εταιρεία έχει διευρύνει την παρουσία της μέσω των θυγατρικών στα Βαλκάνια αλλά και μέσω της συμμετοχής της στο European Energy Exchange, στο Χρηματιστηρίου Ενέργειας της Ιταλίας (Gestore del Mercato Elettrico), στο Joint Allocation Office (JAO) και στο Συντονιστικού Γραφείου Δημοπρασιών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (SEE CAO).

    Τι περιμένετε από τη λειτουργία και του ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας;

    Το Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας θα δώσει την ευκαιρία στη χώρα μας να αποτελέσει σημείο αναφοράς της ευρύτερης περιοχής. Θα βελτιώσει τη λειτουργία της αγοράς, προσδίδοντας διαφάνεια, ρευστότητα και επάρκεια με φυσικό επακόλουθο τη μείωση του κόστους προς όφελος της οικονομίας και του Έλληνα καταναλωτή.

    Σε ένα Χρηματιστήριο Ενέργειας, η λιανική, η χονδρική και το trading αποτελούν πλέον συμπληρωματικές και αλληλεξαρτώμενες δραστηριότητες που εξασφαλίζουν την καλή πορεία μιας εταιρείας.

    Θα μας δώσει την δυνατότητα να κάνουμε καλύτερη διαχείριση των χαρτοφυλακίων των πελατών μας, η δραστηριότητα θα γίνει μεν πιο πολύπλοκη, αλλά παράλληλα πιο ευέλικτη και πιο αποδοτική, αφού θα μπορούμε να βελτιστοποιούμε το χαρτοφυλάκιό μας σε ωριαία βάση και σε βάθος χρόνου με τη χρήση προθεσμιακών προϊόντων.

    Πώς πάει η εμπορία φυσικού αερίου που ξεκινήσατε πρόσφατα και πώς βλέπετε την ηλεκτροκίνηση;

    Από τον Σεπτέμβριο του 2018, δραστηριοποιούμαστε και στην λιανική του φυσικού αερίου. Προμηθευόμαστε αέριο από τη ΔΕΠΑ και από άλλους εμπόρους και το διανέμουμε στη λιανική. Τα πρώτα δείγματα είναι αναπάντεχα θετικά, η προσέλευση νέων πελατών είναι ανάλογη με το ηλεκτρικό ρεύμα. Από τη μέρα που ξεκινήσαμε μέχρι σήμερα έχουμε φτάσει σχεδόν τους 2.000 πελάτες.

    Δυστυχώς στην ηλεκτροκίνηση η χώρα μας κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη. Περιμένουμε να οριστικοποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο καθώς και τα κίνητρα της πολιτείας για να αν θα έχει ενδιαφέρον.

    Πώς βλέπετε να προχωράει η απελευθέρωση στην ενέργεια και πώς σας επηρεάζει η πώληση των λιγνιτικών της ΔΕΗ;

    Η απελευθέρωση της αγοράς προχωράει, η ΔΕΗ χάνει περί τους 30.000 πελάτες το μήνα και εμείς παίρνουμε το 15-20% αυτών. H πιθανολογούμενη μείωση της έκπτωσης συνέπειας της ΔΕΗ σίγουρα θα εντείνει τον ρυθμό της απελευθέρωσης. Έχουν γίνει μεγάλα βήματα και σημαντικές αλλαγές και, ακόμη κι αν υπολείπονται πολλά να γίνουν, είμαστε σε καλό δρόμο.

    ‘Ήδη από την απελευθέρωση της αγοράς έχει μειωθεί σημαντικά το κόστος για τον Έλληνα καταναλωτή, σε μια περίοδο που το χονδρικό κόστος ενέργειας αυξάνει, ενώ παράλληλα ανέβηκε και το επίπεδο εξυπηρέτησης του.

    Υπάρχουν πλέον αρμόδιοι να μιλήσουν για το θέμα την πώλησης των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ. Από την δική μου μεριά, ελπίζω οι όποιες εξελίξεις στο θέμα αυτό να είναι προς όφελος της αγοράς και της χώρας.



    ΣΧΟΛΙΑ