Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

Το i-Cockpit έγινε 10 ετών!

Το αγαπάς ή αγαπάς να το μισείς δεν μπορείς να μην παραδεχτείς πως το i – Cockpit άλλαξε τα δεδομένα της θέσης του οδηγού.

Η βασική σχεδιαστική επιλογή που χαρακτηρίζει την ιδιαίτερη θέση οδήγησης των Peugeot τα τελευταία χρόνια είναι ότι ο οδηγός καλείται να δει τον πίνακα οργάνων πάνω από τη στεφάνη του τιμονιού. Στην συντριπτική πλειοψηφία ο οδηγός βλέπει τον πίνακα οργάνων ανάμεσα στη στεφάνη του τιμονιού και στο κέντρο του. Το I cockpit παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από 10 χρόνια, με την πρώτη γενιά του Peugeot 208, η γαλλική εταιρεία παρενέβη  σε ένα από τα στοιχεία που έχουν εξελιχθεί λιγότερο στην ιστορία του αυτοκινήτου: τη θέση οδήγησης. Από τότε, έχουν παραχθεί σχεδόν 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα Peugeot με i-Cockpit το οποίο έχει επεκταθεί σε ολόκληρη τη γκάμα. Η νέα αυτή εσωτερική διάταξη έχει συμβάλει σημαντικά στην αίσθηση ασφάλειας και άνεσης οδηγών και επιβατών ενώ αποτελεί πλέον χαρακτηριστικό γνώρισμα των οχημάτων της γαλλικής μάρκας.

Βέβαια ο κάθε χρήστης το βιώνει διαφορετικά: Είναι θέμα ύψους, θέμα συνήθειας αλλά και θέμα προσέγγισης. Προσωπικά το λατρεύω στα 308, 3008, 408, 5008 με προβληματίζει λόγω ύψους (1.85cm) στα 208, 2008. Η διάταξη i-Cockpit στηρίζεται σε τρεις σχεδιαστικούς πυλώνες που παρέμειναν αναλλοίωτοι:

Η ιστορία ξεκίνησε το 2010 με την παρουσίαση του πρωτότυπου Peugeot SR1 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ένα κομψό κουπέ-καμπριολέ που έδειχνε μερικές από τις σκέψεις της μάρκας. Εκείνη την εποχή, οι ομάδες της Peugeot ήθελαν να εξελίξουν το κάθισμα του οδηγού για συμμετοχή στην οδήγηση,  καλύτερη εργονομία και ενεργητική ασφάλεια. Μια μικρή ομάδα σχεδιαστών και μηχανικών ξεκίνησε να δουλεύει προς αυτή την κατεύθυνση και αρκετά γρήγορα προέκυψε η πρόταση για ένα μικρότερο τιμόνι με την λογική ότι αυτή η καινοτομία επέτρεπε την ανάγνωση πληροφοριών στο ύψος των ματιών χωρίς παρεμβολή άλλων στοιχείων. Προστέθηκε μια οθόνη αφής, η οποία έκανε όλα τα χειριστήρια πολύ πιο απλά και προήγαγε τη συνδεσιμότητα. Αυτή ήταν η αρχή των οθονών αφής. Το 2012, το Peugeot 208 προκαλεί αίσθηση χάρη στο i-Cockpit.  Γρήγορα καθιερώθηκε ως μια καινοτομία που μεταμόρφωσε την εμπειρία του οδηγού:

Το Peugeot i-Cockpit συνεχίζει να εξελίσσεται και να εκσυγχρονίζεται. Το 2016, η δεύτερη γενιά του 3008 και του 5008 παρουσίασε μια έκδοση με ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών που μπορεί να προσαρμοστεί πλήρως και να εξατομικευτεί, ενώ κάτω από την κεντρική οθόνη αφής έχουν τοποθετηθεί διακόπτες εναλλαγής για να είναι ακόμα πιο εύκολη η πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες. Το 2019, η δεύτερη γενιά του Peugeot 208 παρουσίασε ένα τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Στα νέα 308 (2021) και 408 (2022) με την εισαγωγή του συστήματος infotainment i-Connect και ενός νέου συμπαγούς τιμονιού που μπορεί να ανιχνεύσει την παρουσία των χεριών του οδηγού κατά τη χρήση των βοηθημάτων οδήγησης η ασφάλεια έχει αυξηθεί. Την ίδια στιγμή τα πλήκτρα αφής που μπορείς να επιλέξεις αν θα ρυθμίζουν τον κλιματισμό, τις τηλεφωνικές επαφές, τον ραδιοφωνικό σταθμό ή άλλες λειτουργίες προσθέτουν στην αμεσότητα.

Το πρωτότυπο Peugeot Inception, που παρουσιάστηκε στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας στις αρχές του έτους, δείχνει την εξέλιξη που θα μπορούσε να πάρει το i-Cockpit με το Hypersquare, ένα επαναστατικό νέο χειριστήριο διεύθυνσης, που προσφέρει νέο τρόπο χειρισμού για μια νέα γενιά, μεγαλωμένη με tablets και έξυπνες συσκευές.

Διαβάστε επίσης

Γυναίκα τεχνικός αυτοκινήτου;