ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στον πλήρη έλεγχο του Ομίλου Φάις πέρασε η ιστορική εταιρεία υποδημάτων Καλογήρου, καθώς την 7η Μαΐου 2025 ολοκληρώθηκε η εξαγορά του 17,42% των μετοχών που κατείχαν μειοψηφούντες μέτοχοι –μεταξύ των οποίων η Eurobank, η Do Value, η Bluehouse Capital και η οικογένεια Λεμονή– έναντι συνολικού τιμήματος 4,67 εκατ. ευρώ.
Με τη συναλλαγή αυτή, η εισηγμένη, με επικεφαλής τον Σάμι Φάις, κατέχει πλέον το 100% της Καλογήρου Α.Ε., ολοκληρώνοντας μια πολυετή διαδρομή επαναφοράς του brand από την πτώχευση στην ανάκαμψη.
Η υπεραινωβία ιστορία του brand
Η Καλογήρου, με ρίζες που φτάνουν στον 19ο αιώνα, υπήρξε επί δεκαετίες συνώνυμο της πολυτέλειας στο υποδήματα και αποτέλεσε για χρόνια πόλο έλξης διεθνών luxury brands. Η ιστορία ξεκινά γύρω στο 1890, όταν ο Κομνηνός Καλογήρου ανοίγει το πρώτο κατάστημα υποδημάτων στην καρδιά της Αθήνας. Η επιτυχία είναι τόσο μεγάλη, που σύντομα ανοίγει εργοστάσιο ενώ το brand «Καλογήρου» γίνεται ταυτόσημη με το στυλ και την ποιότητα.
Το όραμα συνεχίζεται στα χέρια της οικογένειας Λεμονή. Ερχονται στην Ελλάδα τα πρώτα ξένα luxury brands, ενώ μέσα στη δεκαετία του ’80 και του ’90 τα καταστήματα «Καλογήρου» απλώνονται σε κάθε εμπορικό σημείο της πόλης.
Ωστόσο, η οικονομική κρίση ανέκοψε την αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας. Η Καλογήρου υπερχρεώθηκε, αδυνατώντας να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, και το 2017 οδηγήθηκε σε συμφωνία εξυγίανσης. Υπό την πίεση των πιστωτριών τραπεζών, η οικογένεια Λεμονή αναγκάστηκε να περιορίσει δραστικά το δίκτυο καταστημάτων, κλείνοντας μεταξύ άλλων τα σημεία στο Golden Hall και στο The Mall Athens.
Σε αυτό το κρίσιμο σημείο, ο Όμιλος Φάις –μέσω της VF Brands– απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας, με την οικογένεια Λεμονή και τα Αττικά Πολυκαταστήματα να διατηρούν μειοψηφικά ποσοστά. Τον Μάιο του 2018, το Πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιά ενέκρινε το σχέδιο εξυγίανσης, δίνοντας το πράσινο φως στην προσπάθεια ανασυγκρότησης.
Η δεύτερη ευκαιρία για την εταιρεία
Ξεκινά έτσι μια δεύτερη ζωή για το brand, με σταδιακή επαναλειτουργία καταστημάτων και επαναφορά της Καλογήρου στον χάρτη της πολυτελούς λιανικής. Η επόμενη φάση περιλάμβανε σημαντικές στρατηγικές συνεργασίες και ενίσχυση της παρουσίας του brand. Το 2019, η Καλογήρου Α.Ε. ανέλαβε την αντιπροσωπεία του brand DKNY σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία, προχωρώντας σε άνοιγμα μονοθεματικού καταστήματος στο Golden Hall και δύο shop-in-shops στα Attica. Παράλληλα, εγκαινίασε συνεργασία με το brand PHILIPP PLEIN, ανοίγοντας μια πολυτελή boutique στο κέντρο της Αθήνας.
Το brand Καλογήρου έχει επανέλθει δυναμικά στον χάρτη του luxury retail, με άξονες την ανακαίνιση καταστημάτων, την ενίσχυση του e-shop και τις συνεργασίες με διεθνείς οίκους υψηλής αισθητικής, όπως Jimmy Choo, Ferragamo, Hogan και Tod’s. Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει ένα εντυπωσιακό χαρτοφυλάκιο που ξεπερνά τα 100 σήματα, καλύπτοντας υποδήματα, ρούχα και αξεσουάρ από κορυφαίους σχεδιαστές και brands όπως Prada, Off-White, Amina Muaddi, Dolce & Gabbana και Michael Kors. Τα πολυθεματικά καταστήματα KALOGIROU και HARALAS φιλοξενούν αυτή την ποικιλία, ενώ η στρατηγική ανάπτυξης shop-in-shop στα πολυκαταστήματα Attica και Notos ενισχύει περαιτέρω τη διείσδυση της εταιρείας στην premium αγορά.
Επαναφορά στη «χρυσή» εποχή
Η εξαγορά του 100% της Καλογήρου έρχεται ως φυσική κατάληξη μιας επιτυχημένης στρατηγικής επανεκκίνησης. Ο Όμιλος Φάις ενσωματώνει πλήρως την εταιρεία στο χαρτοφυλάκιό του, συνδυάζοντας την πλούσια ελληνική κληρονομιά του brand με σύγχρονες πρακτικές λιανικής υψηλής αισθητικής και διεθνών standards. Η κίνηση ενισχύει τη θέση του ομίλου στον χώρο του luxury fashion retail και αναδεικνύει τη σταθερή του στόχευση σε επώνυμα σήματα με προστιθέμενη αξία.
Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της Fais Group, με στόχο τη σταθεροποίηση και ενίσχυση της λειτουργικής της βάσης, η Καλογήρου Α.Ε. πέτυχε αναχρηματοδότηση του τραπεζικού της δανεισμού με τη στήριξη της Alpha Bank, μετατρέποντας τον βραχυπρόθεσμο δανεισμό σε μακροπρόθεσμο, με ευνοϊκότερους όρους επιτοκίων λόγω της βελτιωμένης πιστοληπτικής αξιολόγησης της εταιρείας.
Οι προοπτικές για το 2025 διαγράφονται θετικές, καθώς η εταιρεία συνεχίζει την υλοποίηση του στρατηγικού της σχεδίου, επενδύοντας στην ανανέωση των καταστημάτων “KALOGIROU” και στην ανάπτυξη του δικτύου “HARALAS”. Το καλοκαίρι του 2024 ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του καταστήματος στον Πειραιά, ενώ εντός του ίδιου έτους λειτούργησαν νέα σημεία σε Λάρισα και στο εμπορικό κέντρο River West. Επιπλέον, εντός του 2025 προγραμματίζεται το άνοιγμα νέου καταστήματος στη Μύκονο.
Όπως επισημαίνεται από τη διοίκηση του ομίλου στις οικονομικές καταστάσεις του 2024 οι παραπάνω κινήσεις, σε συνδυασμό με τη διαρκή αναζήτηση συνεργασιών με κορυφαίους διεθνείς οίκους και την ενίσχυση των online πωλήσεων, αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω τον κύκλο εργασιών και την κερδοφορία της εταιρείας.
Διαβάστε επίσης
Σπύρος Θεοδωρόπουλος (ΣΕΒ): Πώς θα αυξηθούν οι μισθοί στην Ελλάδα
Pirelli: Εξαγωγικό ρεκόρ και «bonus» μισού εκατομμυρίου από το ελληνικό Δημόσιο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
