• AUTO

    Ταξιδεύουμε με Peugeot 408!


    Ένα μοναδικό αυτοκίνητο σ’ ένα μοναδικό μέρος στην ανοιξιάτικη ορεινή Αρκαδία.

    Είχα την ευκαιρία να συμπληρώσω 1200km πίσω από το τιμόνι του επαναφορτιζόμενου Peugeot 408 απόδοσης 225PS. Η έκδοση δοκιμής μας συνδυάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 12,4 kWh. Η ηλεκτρική αυτονομία που είδαμε ήταν στα 40km και η φόρτιση σε απλή οικιακή πρίζα διαρκεί περίπου επτά ώρες. Για την μετάδοση της κίνησης χρησιμοποιείται το εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 των 8 σχέσεων, το οποίο μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Πρόκειται αναμφίβολα για το καλύτερο Peugeot που έχω οδηγήσει και ταυτόχρονα ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα που έχω δοκιμάσει τα τελευταία χρόνια. Με το 408 ταξίδεψα, έστριψα, ανηφόρισα, κατηφόρισα, φρέναρα αλλά και έπηξα στο μποτιλιάρισμα. Η πιο ευχάριστη μέρα μαζί του ξεκίνησε νωρίς το πρωί από το Λεβίδι Αρκαδίας με κατεύθυνση το πιο ψηλό χωριό της Πελοποννήσου τα Μαγούλιανα.

    Το 408 με φόντο τα Μαγούλιανα.

    Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο όχημα που διαθέτει χώρους άνεση, κράτημα, επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και δραματοποιημένη σχεδίαση. Η εντυπωσιακή κάθετη μάσκα με το 3D ανάγλυφο, τα λεπτά hight-tech φωτιστικά σώματα (με Matrix LED) και τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας, το μυώδες πλαϊνό του αμαξώματος η χαμηλή γραμμή της οροφής αλλά πολύ περισσότερο το δυναμικό πίσω μέρος που θυμίζει σκάφος κλέβει την παράσταση. Προσωπικά στέκομαι πάντα και πάνω απ’ όλα στην ανάρτηση. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε σπορ ελαστικά 245/40/20 και απείχε από το έδαφος 19cm. Έχοντας γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω στην έκδοση phev πετυχαίνει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα. Αυτό όμως είναι κάτι που το περιμένεις από την Peugeot, το έχει ξανακάνει. Εκεί που τα πράγματα λαμβάνουν μια απρόσμενα ευχάριστη τροπή είναι σε συνδυασμό με το γκάζι (225PS) και την αίσθηση που δίνει το μικρό (i cockpit) τιμόνι. Για να μην παρεξηγηθώ το 408phev  δεν έχει σπορ αίσθηση, ούτε σπορ συμπεριφορά. Είναι όμως ταχύτερο από πολλά σπορ αυτοκίνητα, χωρίς καμία θυσία σε άνεση.  Πολύ καλά σε αίσθηση και τα φρένα,  η ανάκτηση ενέργειας δεν επηρεάζει την γραμμικότητά τους.

    Στον αυτοκινητόδρομο η πολύ καλή αεροδυναμική, η άριστη ηχομόνωση και η ανάρτηση σε σπρώχνουν στην παρανομία. Αντισταθήκαμε με πόνο ψυχής. Στους επαρχιακούς δρόμους το 408 είναι απόλαυση και σε ρυθμό βόλτας και σε ρυθμό οικογενειακό και σε ρυθμό σβέλτο. Σα δεκαθλητής ένα πράγμα. Την ίδια στιγμή η κατανάλωση δεν ανεβαίνει με τίποτα πάνω από 5lt/100km. Πρέπει να τονίσω όμως πως το φόρτιζα επιμελώς τα βράδια και χρησιμοποιούσα το πρόγραμμα Hybrid. Επιλέγοντας Sport μπορείς να πραγματοποιήσεις αστραπιαία προσπεράσματα. Ότι πρέπει για τον οικογενειάρχη που έχει ως πρώτο μέλημα την ενεργητική ασφάλεια.

    Η υβριδική μηχανή είναι αρκούντως ισχυρή και η συναρμογή της με το κιβώτιο, αρμονική, περνά απαρατήρητη. Η απόκριση στο γκάζι μεταβάλλεται σημαντικά ανάλογα το τι πρόγραμμα έχεις επιλέξει. Στο Hybrid μέχρι το μέσο της διαδρομής του πεντάλ, η επιτάχυνση είναι ήπια, ορθά, καθώς ο προσανατολισμός της κατασκευής είναι στην εξοικονόμηση καυσίμου. Πράγμα που το πετυχαίνει!

    Οι χώροι στο εσωτερικό είναι απολαυστικοί όπως και η ευκολία χρήσης της κεντρικής οθόνης σε συνδυασμό με τους διακόπτες αφής κάτω από αυτή. Το σαλόνι εντυπωσιάζει και κανακεύει. Η ποιότητα των πλαστικών και η γενικότερη αίσθηση άνεσης και πολυτέλειας κλέβουν την προσοχή. Το μικρό τιμόνι εδώ μου ταιριάζει καλύτερα (με ύψος 1.85cm και βάρος 100kg στα 208, 2008 έχω πρόβλημα, στα 308, 3008 είμαι οριακά, στο 408 είναι τέλειο) καθώς μπορώ να βλέπω το avant garde σύστημα του i-Cockpit πίνακα οργάνων. Ο ψηφιακός αυτός πίνακας οργάνων είναι διαγώνιου 10 ιντσών και διαθέτει πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης ενώ στην έκδοση δοκιμής μας (GT) έχει και 3D απεικόνιση. Η λειτουργικότητα της σχεδίασης αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο από χαρακτηριστικά όπως η τοποθέτηση των αεραγωγών ψηλά έτσι ώστε να υπάρχει απρόσκοπτη παροχή αέρα στους επιβάτες. Η κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών είναι τοποθετημένη σε ιδανικό σημείο, και εφοδιάζεται με τα πλήκτρα αφής τα οποία λειτουργούν ως συντομεύσεις διευκολύνουν ακόμα περισσότερο την περιήγηση μέσα στα μενού του συστήματος πολυμέσων.

    Τα καθίσματα για τους εμπρός επιβάτες είναι ιδιαίτερα άνετα στηρίζουν άψογα το σώμα και είναι ξεκούραστα στα μεγάλα ταξίδια. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άπλετοι ιδίως οι πίσω έχουν χώρο εμπρός από τα γόνατά τους για σταυροπόδι ενώ και ο τρίτος επιβάτης δεν θα χρειαστεί να κάνει μεγάλες παραχωρήσεις. Οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους τις αναμενόμενες για ένα τέτοιο μοντέλο παροχές σε θύρες φόρτισης, θήκες για μικροαντικείμενα (συνολικά 33 λίτρα σε όλο το εσωτερικό) και παροχή του κλιματισμού. Το πορτ-μπαγκάζ στην έκδοση της δοκιμής μας, λόγω της της μπαταρίας, η χωρητικότητα πέφτει στα 471 αν και σε διθέσια διαμόρφωση φτάνει τα 1545 λίτρα.

    Το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας (με ηλεκτρική υποβοήθηση και προσαρμοσμένη εταζέρα) βοηθά στην πλήρη αξιοποίηση του χώρου φόρτωσης. Υπάρχει φωτισμός LED, πρίζα 12V, δίχτυ αποθήκευσης, άγκιστρα και ιμάντες στερέωσης. Ο οδηγός στις μανούβρες συνεπικουρείται από κάμερες και ραντάρ. Συνολικά υπάρχουν 6 κάμερες και 9 ραντάρ για συστήματα όπως το εξελιγμένο Adaptive Cruise Control, το σύστημα Night Vision, τον έλεγχο τυφλών σημείων μέχρι απόσταση 75 μέτρων, το Rear Traffic Alert, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, την αναγνώριση πινακίδων, την κάμερα 360 μοιρών και πολλά ακόμα.

    Βολική και η ασύρματη φόρτιση στην κονσόλα με διαμόρφωση που δεν ευνοεί τις μετατοπίσεις του τηλεφώνου. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα της φημισμένης εταιρίας Focal με 10 ηχεία και έναν 12καναλο ενισχυτή συνολικής ισχύος 690 W. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

    Οι διαστάσεις του αγγίζουν τα 4,7m μήκους, το τεράστιο μεταξόνιο φτάνει τα 2,787m τα φαρδιά μετατρόχια (1,6m εμπρός πίσω), προσδίδουν στο δρόμο και δίνουν την εικόνα αυτοκινήτου που κρατάει. Η απόσταση των 18,9cm από το έδαφος παραπέμπει σε SUV αλλά η αρκετά χαμηλή οροφή και έναν ξεκάθαρο σπορ προσανατολισμό.

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚA 408 Hybrid 225PS, e-EAT8GT

    Κινητήρας: 1598 κ.εκ.

    Ισχύς: 180PS/6000rpm

    Ηλεκτροκινητήρας: 110PS

    Συνδυαστική ισχύς: 225PS

    Συνδυαστική ροπή: 520nm

    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

    Επιτάχυνση 0-100: 7.8sec

    Τελική ταχύτητα: 233km/h

    Κατανάλωση δοκιμής: 5.2lt/100km

    Εκπομπές ρύπωνWLTP: 26 gr/km

    Βάρος: 1.781 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.687/1.859/1.478 mm
    Μεταξόνιο: 2.787 mm
    Χώρος αποσκευών: 471 lt

    Τιμή: Από 55.000 ευρώ

    Διαβάστε επίσης

    Mazda MX-5: Ανανέωση ενόψει καλοκαιριού!



    ΣΧΟΛΙΑ