Οδηγώντας το, ξανάνιωσα, θυμήθηκα παλιές συζητήσεις για το Q car αλλά και τι πραγματικά χρειάζεται ο θιασώτης της σπορ οδήγησης στην Ελλάδα. Με τρόπο μοναδικό το Yaris GR απαντά και στα δυο ερωτήματα δίνοντας άλλη διάσταση. Όσον αφορά στο θέμα του «question car», αυτού που σε κάνει να αναρωτιέσαι «τι είναι τούτο» το Yaris δεν προκαλεί και δεν φαίνεται: Αντικομφορμιστικό, μικρό και διακριτικό δε θα σε βγάλει ποτέ στον προβολέα: «Ρε φίλε ένα 1600σαρι Yaris έχω».
Όσον αφορά στις τεχνικές προδιαγραφές 1300kg, 280PS, κίνηση και αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων, που ονομάζεται “GAZOO Racing Direct Automatic Transmission” (GR-DAT). Πρόκειται για ένα κιβώτιο που ζήτησε ο Άκιο Τογιόντα από τους μηχανικούς του, ειδικά, για το Yaris GR. Το έφτιαξαν στέλνοντας πίσω στα σχεδιαστήρια, τον ανταγωνισμό.
Εξελιγμένο από την Toyota Gazoo Racing για σπορ οδήγηση, σφυρυλατήθηκε στις ειδικές διαδρομές και χρησιμοποιεί διάφορους αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων καμερών, για να βοηθήσει στην επιλογή της κατάλληλης ταχύτητας με βάση τις συνθήκες οδήγησης. Προσφέρει χειροκίνητο έλεγχο μέσω χειριστηρίων στο τιμόνι (paddles) ή του λεβιέ ταχυτήτων (ώθηση για κατέβασμα, τράβηγμα για ανέβασμα) που έχει τη σωστή φορά. «Τι κάνεις μ’ αυτό το λεβιέ; Γιατί τον χτυπάς έτσι;» η εύλογη ερώτηση της γυναίκας μου, που δεν γνωρίζει τη λογική του σειριακού κιβωτίου σε αγωνιστικό όχημα.
Η κλιμάκωση είναι σφιχτή για να αξιοποιεί στο έπακρο την αυξημένη ροπή του βελτιωμένου κινητήρα του GR Yaris (280PS, 400 Nm). Οι αλλαγές ταχυτήτων είναι αστραπιαίες, χωρίς διακοπές στην παροχή ισχύος, χωρίς να αφήσεις γκάζι. Σα να οδηγείς Ferrari ή παπάκι. Το αυτόματο κιβώτιο που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής μας, δίνει άλλη διάσταση στο Yaris GR.

Η διαδρομή από Μαίναλο μέχρι Ταίναρο στοιχειώνει τα όνειρά μου. Στον εθνικό δρόμο με ειλημμένη απόφαση ζωής ότι κινούμαι πάντα σύννομα, το Yaris GR δε διαφέρει από το υβριδικό σας Yaris. Βέβαια το κομμάτι του Μορέα ως την Σπάρτη, έχει μερικές γρήγορες πατημένες καμπές όπου δεν βρίσκεται μπροστά σου, ούτε πουλί πετούμενο. Εκεί μπορείς να πάρεις μια πρώτη γεύση από το πόσο καλοζυγισμένο είναι το GR. Κοφτερό, ευθύβολο, κρατά την πορεία του, χωρίς να σε αγχώνει.
Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο, το τοπίο αλλάζει. Δρόμοι έρημοι, παλιοί γεμάτοι στροφές, ελιές και ξωκλήσια. Στα χωριά περνάμε σύννομα, στις ευθείες αργά, στις στροφές παίζουμε επίθεση. Αν προσπαθήσεις να το γυρίσεις δυστροπεί και μουριάζει.
To Yaris GR δεν είναι παιχνίδι, είναι φτιαγμένο για πόλεμο. Με αναλογία PS/kg στο 4.5, κατανομή βάρους στο 59/41 και σύστημα τετρακίνησης GR-FOUR all-wheel-drive που μοιράζει τη ροπή 60/40 εκτός κι αν επιλέξεις “Track Mode”. Τότε η κατανομή γίνεται 30/70 με έμφαση στην πίσω κίνηση.
Γυρνάει και το απολαμβάνεις ελέγχοντας το πόσο γλιστράει. Με τη σωστή αναλογία γκάζι, τιμόνι γράφει απίστευτα εύκολα, ανήθικες τροχιές. Αρκεί να μην το βιάσεις γιατί τότε υποστρέφει έντονα. Ο ρυθμός μπορεί να γίνει αντικοινωνικός και αν το μυαλό δεν απαντά, καλύτερα να μην το επιχειρήσετε. Ακροβατώντας ανάμεσα στο αυτόφωρο και την καταστροφή, μένουμε δεξιά πριν το Γύθειο με κατεύθυνση για Αρεόπολη.

Τα φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη, το Yaris GR είναι πρωταθλητής, αλλά πρέπει να έχεις στο μυαλό σου πάντα ότι βρίσκεσαι σε δημόσιο δρόμο, ανοιχτό στην κυκλοφορία. Αέναη η αναζήτηση του ανθρώπου για το χαμένο χρόνο, για το ελιξίριο νεότητας, την αθανασία. Το Yaris GR απαντά 3 σε 1, καθόλου νοικοκυρεμένα.
Πρόκειται για ξεσηκώστρα στο φυσικό της περιβάλλον. Δρόμοι έρημοι, στενοί, στριφτεροί, τοπίο άνυδρο, άγριο, γεμάτο βράχια, πύργους και φραγκοσυκιές. Η μέση ωριαία ταχύτητα που μπορείς να διατηρήσεις είναι εξωπραγματική. Το τιμόνι κοφτερό, τα φρένα αποτελεσματικά, παρότι δε συνειδητοποιείς την ταχύτητα και απαιτείς παράλογα πράγματα, από 4 δίσκους (356mm εμπρός, 297mm πίσω).
Η ανάρτηση (γόνατα Mac Pherson εμπρός, διπλά ψαλίδια πίσω) δεν κοπανά αναίτια, δεν επιτρέπει κλίσεις, φλυαρίες και μετατοπίσεις στις αλλαγές πορείας. Μέχρι το Γερολιμένα ο δρόμος είναι γραφικός και σε καλή κατάσταση. Η παλιά πειρατική κρυψώνα είναι πλέον ένα γραφικό λιμανάκι στην καρδιά της Λακωνικής Μάνης. Απέχει 25km από την Αρεόπολη, είναι αραιοκατοικημένος από τα λίγα μέρη στην Πελοπόννησο που σε βάζει σε σκέψεις: «Ωραία να είχα ένα μικρό πέτρινο σπίτι εδώ». Τα μισά σπίτια είναι γκρεμισμένα όντας μισιακά και τα άλλα μισά χωρισμένα με μίσος και οργή. Άνθρωποι που δε σεβάστηκαν τον κόπο τους και τον άφησαν στην τύχη.
Το Yaris GR είναι αθλητής υψηλού επιπέδου. Στην προσωπική μου λίστα (σε μια άλλη ζωή) τοποθετείται στην κορυφή, πάνω από την Α35AΜG, πάνω ακόμη και από τη Giulia. Δε χρειάζονται πάνω από 250 – 300 PS στους ελληνικούς δρόμους για να ευχαριστηθείς, αρκούν, μαζί με μια 4κίνηση φτιαγμένη για να στρίβει, ιδανική κατανομή βάρους, ένα καλό σειριακό αυτόματο κιβώτιο και γρήγορο μυαλό. Το Yaris έχει ένα ακόμη πολύ δυνατό σημείο: Δεν τραβά την προσοχή των άσχετων ενώ έχει το σεβασμό των μυημένων. Όπως και το δικό μου.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 3κύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος, 1.618cc
Ισχύς: 280 PS/6.500rpm
Pοπή: 390 nm/3.250 – 4.600rpm
Kιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Κίνηση: στους 4 τροχούς
Ελαστικά: Μichelin pilot sport 4s 225/40zr18
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.995×1.805×1.455 mm
Mεταξόνιο: 2.560mm
Bάρος: 1.300kg
Xώρος αποσκευών: 174lt
Επιτάχυνση 0 – 100 km/h: 5,2sec
Tελική ταχύτητα: 230km/h
Kατανάλωση (δοκιμής): 12,5 lt/100km
Ρύποι: 215 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 402 ευρώ
Tιμή: 70.310 ευρώ

Διαβάστε επίσης:
Φωτιά ηλεκτρικού οχήματος σε υπόγειο χώρο

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Minoa Marine Limited: Βρέθηκαν 469 κιλά κοκαΐνης σε πλοίο ελληνικής διαχείρισης – Ο ρόλος του μάγειρα
ONEX: Τελετή για το 700ο πλοίο που θα επισκευαστεί στα Ναυπηγεία Ελευσίνας – Είναι πλοίο της Μελίνας Τραυλού
