Φυτρώνουν σα μανιτάρια οι φορτιστές σε υπόγεια ακινήτων που έχουν ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις δεκαετιών. Προφανώς τα φορτία που μπορεί να μεταφέρει η υποδομή είναι δεδομένα, αλλά αυτό δεν το γνωρίζουν όλοι. Ταυτόχρονα υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές λειτουργίας τόσο των φορτιστών όσο και των οχημάτων που υπόκεινται σε φόρτιση. Εδώ θα πρέπει να κάνουμε έναν βασικό διαχωρισμό. Φόρτιση με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα.
Η πρώτη (ταχυφόρτιση) ενέχει πολύ περισσότερους κινδύνους, οπότε σπάνια θα βρείτε ταχυφορτιστές σε κλειστούς χώρους. Βέβαια δε θα ξεχάσω το σοκ πριν τέσσερα χρόνια όταν μας παρουσίασαν τους ταχυφορτιστές ρεύματος στο υπόγειο parking της Βουλής. Σε σχετική μου ερώτηση για τις προδιαγραφές ασφαλείας σε περίπτωση που εκδηλωθεί φωτιά σε ηλεκτρικό όχημα, δεν πήρα απάντηση, γνωρίζω όμως ότι ελήφθη μέριμνα να υπάρχει επίβλεψη του χώρου επί 24ωρου βάσεως. Η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα, ισχύος ως 22kw δεν εγκυμονεί τόσους πολλούς κινδύνους.
Αλλά παραμένει μια δύσκολα διαχειρίσιμη κατάσταση που χρειάζεται συγκεκριμένες ενέργειες και υποδομές. Πόσο μάλλον που στη χώρα μας υπάρχει νομικό κενό, καθώς δεν έχει δημιουργηθεί το νομικό πλαίσιο που περιγράφει τις προδιαγραφές ασφαλείας οι οποίες απαιτούνται για την παροχή υπηρεσιών φόρτισης σε υπόγειους χώρους είτε για εταιρική/εμπορική χρήση είτε για ιδιωτική.
Τέτοιοι χώροι δημόσια προσβάσιμοι υπάρχουν πολλοί π.χ. υπόγεια parking ενοικιαζόμενα, εμπορικών κέντρων, εταιρειών, πολυκατοικιών κ.α. Πολλοί εδώ ρωτούν πόσο πιθανό είναι να πιάσει φωτιά ένα ηλεκτρικό όχημα ενόσω φορτίζει. Δεν είναι πολύ πιθανό, αλλά δεν αποκλείεται.
Αν π.χ. χτυπήσεις στο κάτω μέρος τη μπαταρία, σε μια γωνία πεζοδρομίου, αυτό μπορεί να ξεκινήσει μια διαρροή που δύναται να οδηγήσει σε ανάφλεξη κατά τη διάρκεια της φόρτισης λόγω υπερθέρμανσης. Από την άλλη αν ο ιδιοκτήτης του ηλεκτρικού οχήματος έχει αμολήσει καλούμπα στο υπόγειο parking και προσπαθεί να φορτίσει από μια παλιά σούκο πρίζα, υπάρχει θέμα!
Οι πυρκαγιές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν κάποιες ιδιαιτερότητες σε σχέση με τις πυρκαγιές συμβατικών οχημάτων, ειδικά σε κλειστούς χώρους:
Δυσκολία κατάσβεσης: Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν στοιχεία που δημιουργούν οξυγόνο μέσω αλυσιδωτής αντίδρασης και αυτοτροφοδοτούν τη φωτιά. Αυτό καθιστά την κατάσβεση πιο δύσκολη, απαιτώντας μεγάλες ποσότητες νερού για την ψύξη της μπαταρίας.
Τοξικοί καπνοί: Η καύση των μπαταριών παράγει τοξικά αέρια όπως φθοριούχο υδρογόνο και μεθάνιο.
Υψηλές θερμοκρασίες: Οι πυρκαγιές ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να φτάσουν σε πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες σε σύγκριση με τις πυρκαγιές συμβατικών οχημάτων, αυξάνοντας τον κίνδυνο δομικών ζημιών.
Κίνδυνος αναζωπύρωσης: Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να αναζωπυρωθούν ώρες ή και ημέρες μετά την αρχική κατάσβεση. Λόγω αυτών των παραγόντων, οι πυρκαγιές ηλεκτρικών οχημάτων σε υπόγειους χώρους στάθμευσης μπορεί να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες.
Προληπτικά μέτρα:
Θερμική κάμερα στο χώρο φόρτισης: Ειδοποιεί έγκαιρα σε περίπτωση ασυνήθιστης αύξησης της θερμοκρασίας.
Συστήματα πυρόσβεσης: Η ύπαρξη και η σωστή λειτουργία ενός καλού συστήματος πυρόσβεσης είναι κρίσιμη για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πυρκαγιάς.
Εξαερισμός: Ένα αποτελεσματικό σύστημα εξαερισμού μπορεί να βοηθήσει στην απομάκρυνση των τοξικών καπνών.
Ειδικός εξοπλισμός: Οι πυροσβεστικές υπηρεσίες χρειάζονται ειδικό εξοπλισμό και εκπαίδευση για την αντιμετώπιση πυρκαγιών ηλεκτρικών οχημάτων.
Χώροι στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα: Δημιουργία ειδικών χώρων στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα σε εξωτερικούς χώρους όπου, σε περίπτωση πυρκαγιάς, ο καπνός και οι φλόγες θα διαφύγουν ευκολότερα.
Κανονισμοί ασφαλείας: Είναι σημαντικό να υπάρχουν ενημερωμένοι κανονισμοί ασφαλείας για το δίκτυο, την υποδομή φόρτισης αλλά και τους χώρους στάθμευσης.
Διαβάστε επίσης:
F1: Ο Φερστάπεν αντιμετωπίζει διαφορετικά το Νόρις από τον Πιάστρι
Σύγκρουση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, εγκλωβισμός επιβάτη
Rolls – Royce Phantom: Ένας αιώνας δύναμης και επιρροής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μυλωνάς (Εθνική): Το σχέδιο για χρηματοδότηση μεγάλων project, η διανομή του 60% των κερδών και οι ελπίδες για τα στεγαστικά
- Snappi: Είσοδος σε πάνω από τρεις ευρωπαϊκές χώρες μέχρι το 2029
- Αναστάσιος Ροζολής (ΣΕΚΠΥ): Χρειάζεται ένα σχέδιο για την ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας
- Καραβίας (Eurobank): Τα νέα δάνεια «ασπίδα» στα χαμηλά επιτόκια – Ισχυρά έσοδα και κέρδη το 2025

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Λέων Πατίτσας: Στο μικροσκόπιο των δανέζικων αρχών ο στρατηγικός εταίρος της Atlas Maritime του εφοπλιστή
Minoa Marine Limited: Βρέθηκαν 469 κιλά κοκαΐνης σε πλοίο ελληνικής διαχείρισης – Ο ρόλος του μάγειρα

Νίκος Βαρβέρης (Moda Bagno): Η εταιρεία που από την κορυφή των €105 εκατ. έπεσε στο… €1 εκατ., η ολική επαναφορά, η Μύκονος και η σκυτάλη της διαδοχής
