• AUTO

    Σπορ ηλεκτρικό SUV από τη Volkswagen

    Σπορ ηλεκτρικό SUV από τη Volkswagen

    SUV από τη Volkswagen


    Το ID.4 GTX είναι το πρώτο μοντέλο της γκάμας GTX, των ηλεκτρικών μοντέλων επιδόσεων της Volkswagen.

    Το ID.4 GTX, το ολοκαίνουργιο σπορ ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen, που δίνει έμφαση στην οδηγική απόλαυση είναι πλέον διαθέσιμο και στη χώρα μας. Τοποθετημένο στην κορυφή της γκάμας ID, το ID.4 GTX συνεχίζει στην ηλεκτρική εποχή, την παράδοση των GTI, GTD και GTE.

    Διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, οι οποίοι συνδυαστικά παρέχουν μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS), προσδίδοντας στο όχημα χαρακτηριστικά ηλεκτρικής τετρακίνησης. Ο σπορ χαρακτήρας επιβεβαιώνεται από την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180km/h.

    Το μοντέλο είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία, επωφελούμενο πλήρως από την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», με την προτεινόμενη τιμή λιανικής να διαμορφώνεται στα 47.500 €.

    Το ID.4 GTX, με μήκος 4,58 μέτρα ξεχωρίζει στον δρόμο με τον αεροδυναμικό του σχεδιασμό, με ρέουσες γραμμές με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,29 και χρωματικές αντιθέσεις. Οι προβολείς IQ.LIGHT LED Matrix ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, ενώ στο πίσω μέρος, κυριαρχούν τα καινοτόμα τρισδιάστατα φώτα τεχνολογίας LED.

    Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο καθώς η ηλεκτρική πλατφόρμα (MEB) της Volkswagen, εξασφαλίζει μεταξόνιο 2,77m και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό, αντίστοιχο ενός SUV με θερμικό κινητήρα από την επόμενη κατηγορία οχημάτων. Ο χώρος αποσκευών είναι 543lt, αυξάνεται στα 1.575lt με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

    Με διακόπτες πάνω στο τιμόνι, ο οδηγός ελέγχει μια οθόνη 5,3 ιντσών με τις πιο σημαντικές πληροφορίες. Ένας μεγάλος διακόπτης στη δεξιά πλευρά χρησιμοποιείται για την επιλογή των προφίλ οδήγησης.

    Στο μέσο του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη αφής – 10 ή 12 ιντσών – για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, τα πολυμέσα, τα συστήματα υποβοήθησης και τις ρυθμίσεις του οχήματος. Στάνταρ η λειτουργία φωνητικού ελέγχου “Hello ID”, ενώ η σύνδεση στο Διαδίκτυο αξιοποιεί τις δυνατότητες του Cloud.

    Διαθέσιμη και head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία συγχωνεύει τις οθόνες της σε πραγματικό περιβάλλον 3D, με τις εντολές να «αιωρούνται» περίπου δέκα μέτρα μπροστά από το όχημα, στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Διαθέσιμες και ασύρματες συνδέσεις Android Auto και Apple Car Play, καθώς και επαγωγική φόρτιση κινητού τηλεφώνου.

    H συνδυαστική ισχύς των 220 kW (299 PS) του ID.4 GTX παρέχεται από τους δύο ηλεκτροκινητήρες του, ένας στον μπροστινό και ένας στον πίσω άξονα. Ο πίσω κινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη (PSM) και βάρους 90 κιλών, παράγει 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Ο μπροστινός ασύγχρονος κινητήρας βάρους 60kg, παράγει 80 kW (109 PS) και 162 Nm.

    Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα των 6,2 sec είναι εφάμιλλη του Golf GTI. Οι δυο κινητήρες δημιουργούν σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης. Η Volkswagen έχει αναπτύξει το Vehicle Dynamics Manager (VDM), έναν ηλεκτρονικό «διαχειριστή» ο οποίος «διαβάζει» κάθε κίνηση του ID.4 GTX.

    Στο ID.4 GTX υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 5 προφίλ οδήγησης: Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction, που έχουν διαφορετική χαρτογράφηση. Μέσω αυτών αλλάζει αίσθηση το προοδευτικό τιμόνι, απόκριση οι ηλεκτροκινητήρες και διαφοροποιείται το σύστημα ενεργητικής ασφάλειας DCC (διαθέσιμο στο προαιρετικό πακέτο Sports Plus).

    Ως στάνταρ, η ρύθμιση του ID.4 GTX είναι ήδη πιο σπορ από τα μοντέλα ID.4 με κίνηση στους πίσω τροχούς. Τα συστήματα υποβοήθησης για το ID.4 GTX ομαδοποιούνται με τον όρο IQ.Drive.

    Πληθώρα συστημάτων – στον βασικό εξοπλισμό – όπως τα Park Distance, Lane Assist, το αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, συμπεριλαμβανομένου φρεναρίσματος του οχήματος κατά τη επικίνδυνη διασταύρωση πορείας με αντίθετα ερχόμενο, το εξελιγμένο Predictive Adaptive Cruise Control, με λειτουργία stop & go, εξασφαλίζουν κορυφαία ενεργητική ασφάλεια για οδηγό και επιβάτες.

    Η μπαταρία ιόντων λιθίου 77 kWh και 486 κιλών, ανάμεσα στους άξονες κάτω από την καμπίνα επιβατών, κρατάει χαμηλά το κέντρο βάρους και εξασφαλίζει ίση κατανομή των φορτίων στους άξονες.

    Ευνοείται η άνετη και ευέλικτη οδήγηση, με την αυτονομία έως και 481 χλμ. (κατά WLTP). Η μπαταρία είναι υδρόψυκτη, με μεγάλη διάρκεια ζωής – η Volkswagen εγγυάται ότι θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.

    Ο ρυθμός ανάκτησης ενέργειας είναι υψηλός κατά την πέδηση, αυτό καλύπτει πάνω από το 90% των επιβραδύνσεων στην καθημερινή οδήγηση. Το όριο είναι κοντά στα 0,3 g, το οποίο αντιστοιχεί σε ισχύ ανάκτησης άνω των 100 kW. Το σερβοηλεκτρικό φρένο ενεργοποιεί επιπλέον τα υδραυλικά φρένα στους τροχούς μόνο πάνω από αυτήν την τιμή.

    Αυτό δεν γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό και η ανάκτηση παραμένει ενεργή σχεδόν μέχρι το όχημα να ακινητοποιηθεί. Γενικά, ο οδηγός έχει πολλές δυνατότητες να ρυθμίσει την ανάκτηση ενέργειας σύμφωνα με το οδηγικό του στυλ.

    Η φόρτιση μπορεί να γίνει με μονοφασικό ή τριφασικό εναλλασσόμενο (AC) ή συνεχές (DC) ρεύμα. Χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο Mode 3, το ID.4 GTX φορτίζει με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) με ρυθμό φόρτισης έως 11 kwh.

    Σε έναν σταθμό γρήγορης φόρτισης DC, το μοντέλο αποκτά ενέργεια για 300km (σύμφωνα με το WLTP), σε περίπου 30 λεπτά – με ρυθμό φόρτισης έως 125 kwh. Η φόρτιση στο σπίτι ή το γραφείο, γίνεται με πολύ βολικό τρόπο, με το ID. Charger, ένα wallbox που διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, καθεμία από τις οποίες μπορεί να επιτύχει ρυθμό φόρτισης έως 11 kwh.

    To ID.4 GTX, πλούσια εξοπλισμένο, είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα. Το μοντέλο επωφελείται με τη μέγιστη επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Ως εκ τούτου, από 53.500 €, η προτεινόμενη λιανική τιμή του ID.4 GTX με την επιδότηση διαμορφώνεται στα 47.500 €.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ