• AUTO

    Οδηγούμε το ανανεωμένο VW ID.3

    • Toυ Άγγελου Πάρχα


    Είναι ηλεκτρικό, έχει χώρους, μοναδικό στυλ σχεδίασης και τον δικό του χαρακτήρα.

    Η εξωτερική εμφάνιση του Id3 Pro Performance είναι συνδυασμός μοντέρνου design και λειτουργικότητας που το καθιστά ελκυστικό στο μάτι και πρακτικό στη χρήση. Με κομψές γραμμές, λείες επιφάνειες και αεροδυναμικό προφίλ το οποίο βελτιώνει την απόδοση και την αυτονομία. Στο εμπρός μέρος η εντυπωσιακή γρίλια led προσδίδει ταυτότητα, ενώ οι λεπτές φωτεινές γραμμές στο περίβλημα των φαναριών προσθέτουν στοιχεία μοντέρνας αισθητικής. Ο προφυλακτήρας διαθέτει αεραγωγό μόνο στο κάτω μέρος και δύο εισαγωγές αέρα στα άκρα οι οποίες κατευθύνουν την ροή του αέρα προς τα ελαστικά.

    Το ID3 είναι ψηλό με μεγάλους θόλους και τροχούς 20″, οι ζάντες αλουμινίου «Sanya» μοιάζουν με κλειδιά torx. Εξωτερικοί καθρέπτες σε μαύρο χρώμα και σκούρα θερμομονωτικά κρύσταλλα στα πίσω πλευρικά παράθυρα και το πίσω παρμπρίζ, ενώ μαύρη είναι και η οροφή η οποία καταλήγει σε μια μεγάλη αλλά διακριτική αεροτομή. Το μαύρο χρώμα προεκτείνεται στο πίσω μέρος μέχρι και την πόρτα του χώρου αποσκευών κάνοντας ωραία αντίθεση με το χρώμα λευκό Glacier του αυτοκινήτου δοκιμής μας. Εντυπωσιακά led φώτα και πίσω τα οποία προσθέτουν στοιχεία εκλεπτυσμένης αισθητικής.

    Μεγάλες πόρτες με φωτισμό στην λαβή αλλά και κάτω από τους καθρέπτες καθιστούν την πρόσβαση εύκολη. Τα εμπρός καθίσματα με επένδυση micro fleece “ArtVelours” τεχνολογίας ergoActive, σύρονται προς τα πίσω κατά το άνοιγμα της πόρτας ώστε να υποδεχτούν οδηγό και συνοδηγό και επανέρχονται κατά το κλείσιμο της πόρτας στην τελευταία τους ρύθμιση. Διαθέτουν μνήμες και όλες οι ρυθμίσεις γίνονται ηλεκτρικά, είναι θερμαινόμενα, ενώ υπάρχει και το μαγικό κουμπί για μασάζ.

    Ιδιαίτερα εντυπωσιακό το head up augmented reality display με γραφικά και πολύ χρήσιμες – βοηθητικές ενδείξεις που σε μερικούς θα θυμίσουν παιχνίδι με αυτοκίνητα γνωστής κονσόλας. Φωτεινή led ένδειξη σε όλο το κάτω μέρος του εμπρός παρμπρίζ, μας εφιστά την προσοχή σε περιπτώσεις που αλλάζει το όριο ταχύτητας ή πλησιάζουμε με μεγάλη ταχύτητα το προπορευόμενο όχημα. Πολυλειτουργικό τιμόνι με μερικά από τα κουμπιά να είναι αφής για τα οποία χρειάζεται λίγος χρόνος εξοικείωσης. Πίσω του μια μικρή οθόνη 5,3″ για τον πίνακα οργάνων η οποία διαθέτει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις με εντυπωσιακά γραφικά απεικόνισης των πεζών ή των άλλων οχημάτων που μας περιβάλλουν. Τα πεντάλ γκαζιού και φρένου έχουν επάνω τους τα σύμβολα play ► και pause αντίστοιχα δίνοντας έναν παιχνιδιάρικο χαρακτήρα που μας φτιάχνει την διάθεση.

    Αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι τόσο ανάμεσα στα καθίσματα, όσο στις πόρτες και στο ντουλαπάκι εμπρός από την θέση του συνοδηγού. Ποτηροθήκες, ασύρματη φόρτιση κινητού, 2 θύρες usb εμπρός και 2 στα πίσω καθίσματα. Ο χώρος στα πίσω καθίσματα είναι παραπάνω από αρκετός και εδώ να τονίσουμε πως το ID.3 είναι 4θέσιο καθώς ανάμεσα στα 2 πίσω καθίσματα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος.

    Οθόνη 12″ για το σύστημα ψυχαγωγίας και όλες τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple car play & Android auto για την εύκολη αξιοποίηση των εφαρμογών του κινητού μας. Ο περιστροφικός επιλογέας σχέσεων βρίσκεται πίσω από το τιμόνι εξοικονομώντας χώρο από την κεντρική κονσόλα. Η λειτουργεία «keyless access» σύστημα κλειδώματος / ξεκλειδώματος και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί κάνουν ακόμη πιο ξέγνοιαστη την εμπειρία οδήγησης και είναι αυτό που μας κέρδισε σε επίπεδο εξοπλισμού.

    Ηλεκτροκινητήρας σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 150kW (204PS) / 310 Nm με κίνηση στους πίσω τροχούς. Μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 58kWh και πραγματική αυτονομία κοντά στα 400 km, μια τιμή αξιοπρεπής για το βάρος του (1.951 kg). Κινηθήκαμε εντός πόλης, ταξιδέψαμε σε αυτοκινητόδρομο (Ολυμπία Οδός, Μορέας) και οδηγήσαμε στους επαρχιακούς δρόμους στην ορεινή Αρκαδία γύρω από το Λεβίδι με μέση κατανάλωση 17,9 kWh/100 km. Επιλέξαμε προφίλ οδήγησης «eco» και το «B» στο κιβώτιο σχέσεων ώστε να γίνεται μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας στα κατηφορικά κομμάτια της διαδρομής. Σχετικά γρήγορος είναι και ο ρυθμός φόρτισης 2,3kW ανά ώρα σε οικιακή πρίζα όπου από το 55% στο 100% χρειάστηκε να το αφήσουμε από το βράδυ μέχρι το πρωί (περίπου 10 ώρες). Σπάνια και στο πλαίσιο δοκιμής μόνο, επιλέξαμε τα άλλα 3 προφίλ οδήγησης:

    • Comfort: ομαλή επιτάχυνση και άνετη ρύθμιση στο σύστημα διεύθυνσης,
    • Sport: μέγιστη επιτάχυνση, ταχύτερη απόκριση του πεντάλ γκαζιού,
    • Individual: ο οδηγός κάνει τις ρυθμίσεις που του ταιριάζουν και επιθυμεί.

    Άνετη ανάρτηση με σχεδόν μηδενικές κλίσεις και εντυπωσιακή απόσβεση χωρίς θόρυβο. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό όχημα το οποίο είναι σχεδιασμένο ώστε να κινείται κυρίως εντός αστικού ιστού, άρα έχει προβλεφθεί το γεγονός πως υπάρχουν πολλές κακοτεχνίες στο οδόστρωμα οι οποίες στην περίπτωση του ID.3 δεν γίνονται αντιληπτές από τον χρήστη παρά το γεγονός πως οι τροχοί εφοδιάζονται με ελαστικά 215/45 R20, όπου πολλές φορές το τόσο χαμηλό προφίλ δεν είναι σύμμαχος στο κομμάτι της άνεσης. Δεν μας απογοήτευσε ούτε εντός πόλης αλλά και ούτε στο στενό και «σφιχτό» επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς εναλλαγές πορείας όπου εκεί και το σύστημα διεύθυνσης παρόλο που έχει μαλακή αίσθηση είναι ακριβές, άμεσο και απόλυτο.

    Εντός πόλης αποδεικνύεται πολύ χρήσιμο το «κόψιμο» του τιμονιού με κύκλο στροφής 10,2 m, καθιστώντας το πολύ ευέλικτο στην κίνηση αλλά και στο παρκάρισμα. Το σύστημα πέδησης πιθανόν να χρήζει ενίσχυσης καθώς σε μερικές περιπτώσεις χρειάζεται αρκετή πίεση στο πεντάλ του φρένου ακόμη και με την επιλογή της μέγιστης ανάκτησης ενέργειας που ουσιαστικά το αυτοκίνητο αρχίζει να επιβραδύνει όταν αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού.

    Το ID.3 είναι πολλά περισσότερα από ένα απλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι ένα όχημα που συνδυάζει την ευελιξία της καθημερινής οδήγησης με την απόδοση ενός αυτοκινήτου επόμενης γενιάς. Δημιουργεί μια ολοκληρωμένη, άνετη και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης. Διαθέτει προηγμένα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού. Αναφερόμαστε ειδικότερα στο Progressive Steering – προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης το οποίο «διαβάζει» τον δρόμο μέσω της μπροστινής κάμερας και σε συνδυασμό με το σύστημα GPS μας βοηθά στο στρίψιμο του τιμονιού προς την κατεύθυνση δρόμου ή λωρίδας χωρίς να είναι έντονη η παρέμβαση, αντιθέτως δίνει ευχάριστη αίσθηση και ξεκουράζει τα χέρια μας καθώς μειώνεται η αντίσταση του τιμονιού. Καλό σημάδι το γεγονός πως αυτό το σύστημα δεν το απενεργοποιήσαμε ποτέ.

    Ιδιαίτερα εντυπωσιακός και ο δυναμικός έλεγχος φώτων (Dynamic Light Assist) με προβολείς IQ.LED Matrix όπου στρίβουν σύμφωνα με το τιμόνι και γίνεται ρύθμιση δέσμης απομονώνοντας και σβήνοντας προσωρινά μόνο τα σημεία που ενοχλούν, αναγνωρίζοντας για παράδειγμα το προπορευόμενο ή το αντίθετης κατεύθυνσης κινούμενο όχημα ή κάποιον πεζό. Κάνουν πραγματικά τη νύχτα μέρα και οι ανασφάλειες για ταξίδι τη νύχτα πάνε περίπατο καθώς εξασφαλίζουν την μέγιστη ορατότητα σε μεγάλη απόσταση.

    Άλλα συστήματα είναι: σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου 360 μοιρών (περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας), σύστημα προειδοποίησης οδηγού για ύπαρξη οχήματος στο τυφλό σημείο, Travel Assist – το οποίο περιλαμβάνει Lane Assist το οποίο μας κρατάει εντός της λωρίδας και Emergency Assist όπου σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης παρεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης και πέδησης, σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών για αποφυγή τρακαρίσματος (Pre-Crash), αυτοπροσαρμοζόμενος διατηρητής ταχύτητας κρατώντας σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και άλλα πολλά.

    Το ID3 δέχεται αναβαθμίσεις και ενημερώσεις overtheair ώστε το αυτοκίνητό σας να βελτιώνεται. Με αυτόν τον τρόπο βελτιώνεται διαρκώς ο χειρισμός, οι επιδόσεις και η άνεση, γίνεται ακόμα και «εκμάθηση» νέων λειτουργιών. Συνολικά, η παρεμβατικότητα των συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, είναι πολύ βοηθητική και όχι ενοχλητική, έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στη ρύθμισή τους, λαμβάνοντας υπόψη την γνώμη των οδηγών. Μπορούμε να πούμε πως το ID.3 ανήκει σε μια ιδιαίτερη κατηγορία με αυξημένο ανταγωνισμό ως ηλεκτρικό αλλά με λίγες αντίστοιχες επιλογές σε διαστάσεις και τιμή κυρίως κατηγορίας suv.

    Απέναντί του βρίσκονται τα Peugeot e-2008, Hyundai Kona electric και Volvo EX30. Ο πλούσιος εξοπλισμός και οι αρκετές επιλογές σε εκδόσεις είναι πλεονέκτημα για το ID.3. Έχει εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση και οι χώροι του κερδίζουν τους υποψήφιους αγοραστές, με χώρο αποσκευών στα 385 lt  που φτάνει σε διθέσια διαμόρφωση τα 1.267 lt, επιτρέποντας να φορτώσουμε ογκώδη και μακριά αντικείμενα.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά VW ID.3

    Κινητήρας: ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη

    Χωρητικότητα μπαταρίας: 58 kWh (ιόντων λιθίου)

    Ισχύς: 150kW (204PS)

    Ροπή: 310 Nm

    Κίνηση: Στους πίσω τροχούς

    Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης

    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.264 / 1.809 / 1.564 mm

    Μεταξόνιο: 2.770 mm

    Βάρος: 1.951 kg

    Χώρος αποσκευών: 385 lt (1.267 lt σε διθέσια διαμόρφωση)

    Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,9sec

    Τελική ταχύτητα: 160 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 17,9 kWh/100 km

    Αυτονομία (εργοστασιακή/ δοκιμής): 400 km.

    Εκπομπές CO2: 0

    Τέλη κυκλοφορίας: 0

    Τιμή: 46.200 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)



    ΣΧΟΛΙΑ