• AUTO

    Οδηγούμε τo ανανεωμένο Dacia Duster 4×4


    Στα χέρια μας είχαμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 BLUE dCi 115hp 4×4 του Dacia Duster που προσφέρεται για χρήση σε μεικτές διαδρομές.

    Η Dacia, κατασκευάζει προσιτά σε τιμή αυτοκίνητα χωρίς να θυσιάζει την ποιότητα.

    Το Duster αποτελεί εκφραστή αυτής της φιλοσοφίας στον χώρο των SUV, ξεχωρίζει ως ένα όχημα που ενθουσιάζει τους λάτρεις της περιπέτειας και της αξιοπιστίας.

    Επανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, μοντέρνο στυλ στα εμπρός led φώτα σε σχήμα «Υ» τα οποία αποτελούν αρμονική συνέχεια του νέου σήματος της εταιρίας στο κέντρο του και 3D σχεδιαστικές πινελιές της μάσκας οι οποίες ενισχύουν την εικόνα στιβαρότητας.

    Μικρές αλλαγές στο πίσω μέρος, με μια ανασχεδιασμένη αεροτομή και led φώτα.

    Καθαρές γραμμές, μυστηριώδεις γωνίες που προσδίδουν μια σύγχρονη αισθητική και μεγάλη απόσταση (21.7cm) από το έδαφος που αναδεικνύει την ικανότητά του να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες εντός και κυρίως εκτός δρόμου.

    Οι σχεδιαστές της Dacia έχουν δώσει έμφαση στη λειτουργικότητα και στην εργονομία, δημιουργώντας παράλληλα έναν ευρύχωρο και άνετο χώρο επιβατών.

    Υψηλής ποιότητας επενδύσεις στα πολύ μαλακά καθίσματα, δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι, στον λεβιέ ταχυτήτων και στο κεντρικό υποβραχιόνιο το οποίο διαθέτει χώρο αποθήκευσης και δύο θήρες USB, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του εσωτερικού που δίνουν μια ψευδαίσθηση πολυτέλειας.

    Οθόνη αφής 8’’ με όλες τις σύγχρονες λειτουργίες navigation και ασύρματου mirroring (Apple Car play – Android Auto).

    Στα πίσω καθίσματα υπάρχει άπλετος χώρος για κάθε ύψους ενήλικο ενώ τα μεγάλα τζάμια στα παράθυρα προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα σε όλους τους επιβάτες για ένα απολαυστικό ταξίδι.

    Ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1.5lt/115PS διαθέτει 260 Nm ροπής που επιτρέπουν στον οδηγό να κινείται χωρίς ν’ αλλάζει συχνά ταχύτητες στο ασαφές χειροκίνητο κιβώτιο.

    Είτε βρίσκεστε στην άσφαλτο είτε στο χώμα, αν έχετε τα κατάλληλα λάστιχα, το σύστημα τετρακίνησης 4×4 συνεπικουρεί στον καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου. Μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, μπορούμε να επιλέξουμε:

    1)Κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς (2WD) για ασφάλτινες επιφάνειες, 2) Auto (κίνηση και στους 2 άξονες, η κατανομή ρυθμίζεται αυτόματα) και 3) LOCK (κλείδωμα τετρακίνησης).

    Με αυτόν τον τρόπο δεν θα δυσκολευτεί να ανταπεξέλθει σε οποιεσδήποτε συνθήκες οδοστρώματος και καιρού, πρόκειται για ένα από τα πιο ικανά αυτοκίνητα εκτός δρόμου.

    Η κατανάλωση καυσίμου παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα (5,7lt/100km) στο πλαίσιο της δοκιμής μας, όπου κατά κύριο λόγο κινηθήκαμε εντός αστικού ιστού.

    Προφανώς στο ταξίδι υπάρχουν περιθώρια για ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση.

    Το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είναι σχεδιασμένο και προσαρμοσμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και της εκτός δρόμου οδήγησης, όπου εκεί χρειαζόμαστε «κοντές» σχέσεις ώστε να μπορούμε να κατέβουμε με ασφάλεια και σταθερή ταχύτητα σε λασπωμένο και σαθρό έδαφος.

    Στο κομμάτι της ανάρτησης η τετρακίνητη έκδοση εφοδιάζεται με γόνατα ΜcPherson εμπρός αλλά και πίσω (σε σχέση με τις δικίνητες εκδόσεις όπου πίσω διαθέτουν ημιάκαμπτο άξονα).

    Η ρύθμιση της ανάρτησης, είναι ενδοτική, μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι, καθώς εντός πόλης εξαφανίζει πραγματικά όλες τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες της ασφάλτου ενώ εκτός δρόμου παραμένει ακλόνητο και στιβαρό, χωρίς να φέρνει θόρυβο και τριγμούς εντός της καμπίνας.

    Παρόλο που υπάρχουν κλίσεις όταν στρίβουμε, δεν είναι σε τέτοιο βαθμό ώστε να στερούν την πληροφορία στον οδηγό και ούτε δημιουργούν κανενός είδους ανασφάλεια, αντιθέτως το τιμόνι είναι ακριβές.

    Έτσι οι επιβάτες απολαμβάνουν την διαδρομή ανεξάρτητα την διάρκεια αλλά και τις συνθήκες.

    Το επίπεδο ηχομόνωσης είναι σε πολύ καλό επίπεδο, το Duster διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, η οδήγηση είναι ασφαλής και ξεκούραστη.

    Υπάρχει σύστημα προειδοποίησης τυφλής γωνίας, κάμερες και στις τέσσερις πλευρές, σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης (Hill descent control) για να αντιμετωπίζουμε άφοβα διαδρομές μεγάλης κλίσης και ολισθηρού οδοστρώματος, αυτόματα φώτα, υπολογιστή ταξιδιού, υποβοήθηση εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση κλπ.

    Εντυπωσιακό είναι επίσης πως παρόλο που πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 1.415 kg δεν γίνεται αντιληπτό το βάρος του, όσον αφορά την ευκολία κίνησης και το τράβηγμα του κινητήρα που παραμένει ικανοποιητικό από τις 1800 -3500rpm.

    Το Duster αποτελεί επιλογή για οδηγούς που αναζητούν ένα αξιόπιστο, ευέλικτο και ικανό εκτός δρόμου SUV. Οφείλουμε μάλιστα να επισημάνουμε πως έχει κανονική ρεζέρβα, πράγμα πολύ σπάνιο πλέον, το οποίο ταιριάζει απόλυτα με τον οff road χαρακτήρα του ώστε να μην βρεθούμε ποτέ σε δύσκολη κατάσταση.

    Με την προσιτή τιμή, τις επιδόσεις, τους χώρους, την άνεση, τις εκτός δρόμου δυνατότητες, τον πλούσιο εξοπλισμό και την αξιοπιστία αποτελεί μια μοναδική επιλογή.

    Στην δικίνητη έκδοση, απέναντί του υπάρχουν περισσότερες επιλογές όπως Toyota Corolla Cross, Peugeot 3008, Nissan Qashqai. Αν σου αρέσει να κινείσαι εκτός δρόμου τότε σας προτείνουμε να αξιολογήσετε το Duster.

     

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Dacia Duster 1.5 BLUE dCi 115hp 4×4

    Κυβισμός: 1.461 cc

    Ισχύς: 115 PS

    Ροπή: 260 Nm

    Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

    Κιβώτιο: Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4341 / 1804 / 1682 mm

    Μεταξόνιο: 2676 mm

    Χώρος αποσκευών: 414 lt, 1.623 lt σε διθέσια διαμόρφωση

    Βάρος: 1415 kg

    Επιτάχυνση 0-100km/h: 10.2 sec

    Τελική ταχύτητα: 175 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5,7 lt/100km

    Εκπομπές CO2: 139 gr/km

    Τέλη κυκλοφορίας: 89 ευρώ

    Τιμή: 31.950 ευρώ

    Διαβάστε επίσης:

    Από την πόλη έρχομαι και στο νησί… Κανάλα

    Dacia: Άλμα 24,2% για τις πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2023

    Ιδού το νέο Hyundai i20!



    ΣΧΟΛΙΑ