• AUTO

    Από την πόλη έρχομαι και στο νησί… Κανάλα


    Αλώσαμε την πανέμορφη Κύθνο με το ανανεωμένο, μάχιμο Dacia Duster στην έκδοση 1.3 TCe/150PS με αυτόματο κιβώτιο.

    Για πολλούς, καλοκαίρι θα πει… νησί, θα πει Αιγαίο. Με αυτό κατά νου, βάλαμε πλώρη για τις Δυτικές Κυκλάδες και συγκεκριμένα την Κύθνο. Αν δεν σου αρέσει και τόσο το ταξίδι με καράβι, είναι μία από τις βολικότερες επιλογές αφού απέχει μόλις 25 ναυτικά μίλια (ή 49 χιλιόμετρα) από το λιμάνι του Λαυρίου. Σε λιγότερο από δύο ώρες, αποβιβάζεσαι στο λιμάνι του Μέριχα και κάπου εκεί ξεκινούν οι διακοπές σου.

    Στον όμορφο Μέριχα καταφθάνουν πλοία τόσο από τον Πειραιά όσο κι από το Λαύριο.
    Στον όμορφο Μέριχα καταφθάνουν πλοία τόσο από τον Πειραιά όσο κι από το Λαύριο.

    Για κάθε οικογένεια που σέβεται τον εαυτό της και θέλει για έξι μέρες να κουβαλήσει μαζί της το μισό νοικοκυριό, αλλά θέλει και να γυρίσει όσο γίνεται μεγαλύτερο μέρος από τα 99 τετραγωνικά χιλιόμετρα τόπου και να βουτήξει σε όσο γίνεται περισσότερους από τους 92 όρμους, ορμίσκους και παραλίες του νησιού, η επιλογή αυτοκινήτου μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική. Πετύχαμε διάνα, επιλέγοντας το ανανεωμένο Dacia Duster.

    To Best Seller, οικονομικό και συνάμα πρακτικό compact crossover που έχει κερδίσει (και) το ελληνικό κοινό. Ειδικά με τη νέα του σχεδιαστική εταιρική ταυτότητα, έχει εκσυγχρονιστεί κερδίζοντας πόντους στο αισθητικό κομμάτι.


    Ας ξεκινήσουμε με όσα αντικρίσαμε πριν καν μπούμε στο πλοίο της γραμμής. Κάναμε λόγο για πιο μοντέρνα όψη κι αυτή έρχεται δίχως να τροποποιηθεί το σχεδιαστικό DNA, το γενικότερο σουλούπι του άμεσα αναγνωρίσιμου μοντέλου. Έχει όμως ένα εντυπωσιακό νέο λογότυπο, αποτελούμενο από τα λευκά γράμματα «D» και «C» που παραπέμπουν σε κρίκους αλυσίδας.

    Αυτό δεν είναι απλά κυρίαρχο στο «πρόσωπο» του Dacia, το συναντάμε ακόμα στο καπάκι της πλήμνης των τροχών αλλά και εντός της καμπίνας και συγκεκριμένα, στο τιμόνι. Αντίθετα, στο πίσω μέρος το όνομα της Dacia είναι γραμμένο ολογράφως αν και με νέα γραμματοσειρά.


    Στη λίστα αλλαγών στο πλαίσιο του Ν.Β.Ι. (New Brand Identity) ξεχωρίζουν οι προβολείς ECO LED σε σχήμα που «δένει» με το λογότυπο, ενώ στα LED φώτα ημέρας έχει διατηρηθεί το γνώριμο σχήμα «Y». Παράλληλα, το Duster διαθέτει ανανεωμένη χρωματική παλέτα αμαξώματος.

    Το Monolith Grey του οχήματος δοκιμής είναι όλα τα λεφτά και έχει κι ένα ατού που θα μαρτυρήσουμε πιο μετά. Νέες αποχρώσεις έχουμε ακόμα και τις μπάρες οροφής, τα καπάκια των καθρεφτών αλλά και τις προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω.


    Ωραίο το περιτύλιγμα, πάμε όμως και στην ουσία. Ξεκινώντας φυσικά από τους χώρους, που είναι κάτι παραπάνω από επαρκείς για μία οικογένεια. Στην πίσω σειρά καθισμάτων κάθονται με περίσσια άνεση δύο ενήλικες (αρωγός το μεταξόνιο των 2.76μ. σε αυτό), η πρόσβαση για τους επιβάτες είναι εύκολη χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών ενώ ο ενιαίος χώρος αποσκευών έχει δύο καλά.

    Από τη μία τα 445lt κι από την άλλη το γεγονός πως το ορθογώνιο σχήμα του σου επιτρέπει να εκμεταλλευτείς μέχρι και το τελευταίο λίτρο. Πράγμα που χρειαζόμασταν!


    Αποβίβαση λοιπόν στον Μέριχα και μετά, βουρ για την Κανάλα που αποτέλεσε τη βάση μας όντας το πιο… πράσινο και πιο τουριστικό κομμάτι του νησιού. Η Κύθνος μας υποδέχθηκε με νέα ασφαλτόστρωση στα πρώτα χιλιόμετρα βγαίνοντας από το λιμάνι ενώ γενικότερα το οδικό δίκτυο δεν έκρυβε παγίδες, παρότι σε κάποια σημεία είναι στενό και σε άλλα διόλου φωτισμένο.

    Από νωρίς εξοικειώνεσαι με το άνετο εσωτερικό. Ο οδηγός έχει καλή ορατότητα, με λίγο… ψάξιμο θα βρει την ιδανική θέση οδήγησης και θα εξοικειωθεί με χειριστήρια και πλήκτρα. Θα εκτιμήσει τα άνετα και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη καθίσματα ενώ στη κονσόλα υπάρχουν και αισθητικές αναβαθμίσεις.

    Σας είπαμε για το λογότυπο στο τιμόνι, ενώ μία άλλη τροποποίηση που εντοπίσαμε, είναι η μετατόπιση του χειριστηρίου των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων καθρεφτών που πλέον συναντάται πλησίον των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα, στην πόρτα του οδηγού.

    Το σύστημα πολυμέσων δεν έχει αλλάξει, εξακολουθεί να περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών αλλά έχει πλέον αναβαθμισμένο λογισμικό του συστήματος πολυμέσων. Όλα αυτά σε ένα περιβάλλον που εξακολουθεί να διαθέτει σκληρά πλαστικά, ωστόσο με καλή συναρμογή.

    Αν τα παραπάνω είναι για πολλούς ήσσονος σημασίας, αυτό που κρύβεται κάτω από το καπό δίνει νέο αέρα στο Duster. Σχεδόν ανάλογο των μποφόρ που πνέουν σταθερά στο νησί. Εκεί έχουμε τον Turbo κινητήρα βενζίνης, 1.3 λίτρων, που αποτελεί τέκνο της συνεργασίας της Συμμαχίας Renault-Nissan με τη Daimler.

    H γραμμική του λειτουργία και τα 150PS που προσφέρει επιτρέπουν στη ναυαρχίδα της Dacia να κινείται με περίσσια άνεση και να φορτσάρει όταν πρέπει. Στο οδικό δίκτυο ενός νησιού, οι ευκαιρίες για προσπέρασμα είναι περιορισμένες και η συγκεκριμένη ιπποδύναμη, σε συνδυασμό με τα 250 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.700 rpm, εξασφαλίζουν πως δεν θα πάνε χαμένες.


    Ο 4κύλινδρος κινητήρας συνεργάζεται αρμονικά με 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC με δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας από τον λεβιέ, σε μία συνεργασία που εξασφαλίζει άνετες μετακινήσεις ακόμα και σε διαδρομές που απαιτούν συνεχείς αλλαγές σχέσεων.

    Έχοντας ως γνώμονα την οικονομία, υπάρχει start/stop αλλά και πρόγραμμα λειτουργίας ECO που ενεργοποιείται μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό. Αυτό αλλάζει τη χαρτογράφηση του κινητήρα αλλά και τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου.

    Με αυτά η μέση κατανάλωση πλησιάζει τις εργοστασιακές τιμές, με βαρύ πόδι ο αριθμός αυτός ανεβαίνει, στις μέρες συνύπαρξής μας κινηθήκαμε με κατανάλωση στα 7.7 lt/100 km.

    Το σπήλαιο Καταφύκι είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά αξιοθέατα. Βρίσκεται στο κέντρο του νησιού και τον οικισμό της Δρυοπίδας, στη θέση Φυρές. Πρόκειται για έναν υπόγειο χώρο, σε υψόμετρο 190 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας, ο οποίος συγκροτείται από μεγάλο φυσικό σπήλαιο, αλλά και τεχνητές στοές μεταλλείου.
    Το σπήλαιο Καταφύκι είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά αξιοθέατα. Βρίσκεται στο κέντρο του νησιού και τον οικισμό της Δρυοπίδας, στη θέση Φυρές. Πρόκειται για έναν υπόγειο χώρο, σε υψόμετρο 190 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας, ο οποίος συγκροτείται από μεγάλο φυσικό σπήλαιο, αλλά και τεχνητές στοές μεταλλείου.

    Στο άλλο άκρο, τον τομέα των επιδόσεων, χάρη στο εν λόγω κινητήριο σύνολο το Duster έχει τελική ταχύτητα που φλερτάρει με τα 200 km/h ενώ η επιτάχυνση έχει κατέβει στα 9.7 δευτερόλεπτα για τα 100 km/h από στάση.

    Λόγω των παραπάνω θα περιμέναμε να μην υπήρχαν αεριζόμενες δισκόπλακες μόνο εμπρός (πίσω έχει ταμπούρα) αλλά κινούμενοι πάντα σε λογικά πλαίσια, η απόδοση των φρένων είναι ικανοποιητική.

    Από εκεί και πέρα, κινούμενοι σε νησί, δεν ήταν λίγες η φορές που εκμεταλλευτήκαμε την απόσταση του Duster από το έδαφος (217mm) αλλά και τις γωνίες προσέγγισης/ράμπας/φυγής (30/21/34 μοίρες αντίστοιχα). Πατώντας στις παραπάνω τιμές και παρότι το μοντέλο της δοκιμής μας είχε κίνηση μόνο στον εμπρός άξονα, δοκιμάσαμε να προσεγγίσουμε τη φημισμένη παραλία Κολόνα οδικώς, παρότι ακόμα και ντόπιοι έβαζαν ερωτηματικό σε αυτή την επιλογή.

    Η πρόσβαση στην παραλία Κολώνα είναι δίχως προβλήματα και οδικώς.
    Η πρόσβαση στην παραλία Κολώνα είναι δίχως προβλήματα και οδικώς.

    Όμως από την κοντινή παραλία Απόκρουση, μία ανηφοριά που απαιτεί προσοχή -κυρίως για τις αιχμηρές πέτρες σε κάποια σημεία- δίνει μετά από μερικές εκατοντάδες μέτρα τη θέση της σε ένα στρωμένο, καλό χωματόδρομο, που σε οδηγεί με ευκολία δίπλα στην πιο διάσημη παραλία του νησιού.

    Η Κολώνα είναι επί της ουσίας μια αμμουδιά, μήκους 240 μέτρων, που ενώνει το νησί της Κύθνου με τη μικρή βραχονησίδα του Αγίου Λουκά.
    Η Κολώνα είναι επί της ουσίας μια αμμουδιά, μήκους 240 μέτρων, που ενώνει το νησί της Κύθνου με τη μικρή βραχονησίδα του Αγίου Λουκά.

    Μιας και αναφερθήκαμε στην απόσταση από το έδαφος, ακόμα κι αν κινηθείς σβέλτα σε επαρχιακούς δρόμους, οι κλίσεις παραμένουν σε λογικά επίπεδα και το Duster αντιδρά φιλικά. Ακόμα κι αν το παρακάνεις και πας να ξεπεράσεις τα όρια του, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) θα επέμβει.

    Περνώντας στα τεχνολογικά καλούδια, η έκδοση Journey που προσφέρεται έναντι 29.390 €, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Hill Start Assist, αυτόματο κλιματισμό, Cruise Control με Speed Limiter και χειριστήρια στο τιμόι, Blind Spot Warning (σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου), ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και ρυθμιζόμενους καθρέφτες, σύστημα Multi-view camera με αισθητήρες παρκαρίσματος, πλοηγό στο σύστημα πολυμέσων των 8 ιντσών, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων, κεντρική κονσόλα με συρόμενο υποβραχιόνιο και 2 USB και για τους πίσω επιβάτες, φιμέ πίσω τζάμια και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

    Κάναμε 1500 χιλιόμετρα στο νησί. Από το νότιο άκρο και την όμορφη παραλία του Αγίου Δημητρίου, μέχρι το βόρειο κομμάτι και τα Λουτρά που είναι το πιο όμορφο παραλιακό μέρος για νυχτερινές βόλτες.

    Τα Λουτρά είναι διάσημα για τις ιαματικές πηγές τους, γνωστές από την αρχαιότητα.
    Τα Λουτρά είναι διάσημα για τις ιαματικές πηγές τους, γνωστές από την αρχαιότητα.

    Το Καλό Λιβάδι, τις Λεύκες, τον Άγιο Στέφανο, την Επισκοπή και φυσικά τα δύο μεσόγεια χωριά: τη Χώρα (γνωστή και ως Μεσαριά) και τη Δρυοπίδα. Τόσο ίδια και τόσο διαφορετικά, συνδυάζουν την παράδοση με τις παροχές για τους τουρίστες. Τα όμορφα μαγαζιά, το καλό φαγητό.

    Η Δρυοπίδα είναι το μοναδικό χωριό στο νησί που δεν έχει θέα στη θάλασσα.
    Η Δρυοπίδα είναι το μοναδικό χωριό στο νησί που δεν έχει θέα στη θάλασσα.

    Δεν πρέπει να χάσετε την ευκαιρία να δοκιμάσετε τα σφουγγάτα (τηγανητά μπαλάκια με ξινότυρο) ενώ παρότι τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί τα beach bars, η Κύθνος αποτελούσε πρόσφορο έδαφος για το κίνημα της πετσέτας, πριν καν αυτό γίνει κίνημα.

    Όμως σε κάθε παραλία υπάρχουν δέντρα, που ειδικά αν πας σχετικά νωρίς, θα μπορέσεις να απολαύσεις καθαρές θάλασσες με το καρεκλάκι σου υπό σκιά.


    Αντί επιλόγου και παρότι το χρώμα του μοντέλου δοκιμής το κρύβει, αυτές τις ημέρες αποδείχθηκε… Duster όνομα και πράγμα. Μη περιμένεις να πλένεις το αυτοκίνητό σου κατά τη διαμονή σου στο νησί.

    Η ατάκα που μας είπε ιδιοκτήτης βενζινάδικου όταν ρωτήσαμε αν λειτουργεί και το πλυντήριο, ήταν ενδεικτική: «Εδώ δεν έχουμε νερό να πιούμε, θα το ρίχνουμε στα αυτοκίνητα αγόρι μου»;.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Dacia Duster 1.3 TCe 150hp EDC 4×2
    Κινητήρας: 1.332 cc

    Ισχύς: 150 PS/5.250-6.000 rpm

    Ροπή: 250 Nm/1.700-3.250 rpm

    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

    Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη EDC

    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec

    Τελική ταχύτητα: 199 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,7 lt/100 km

    Εκπομπές CO2: 141 gr/km

    Βάρος: 1.263 kg

    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.361/1.804/1.693 mm

    Μεταξόνιο: 2.673 mm

    Χώρος αποσκευών: 445 lt

    Τιμή: 29.390 € (Journey)

    Διαβάστε επίσης:

    Rolls-Royce: Συνάντηση τέχνης – τεχνολογίας!

    Θωρακισμένη ΒMW σειρά 7

    Mustang: Με 800PS, η ισχυρότερη όλων των εποχών!



    ΣΧΟΛΙΑ