• AUTO

    O Χάμιλτον δεν δουλεύει στον προσομοιωτή!

    2021 Bahrain Grand Prix, Saturday – Steve Etherington


    Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αποκάλυψε πως δεν δουλεύει καθόλου στον προσομοιωτή. Ο Χάμιλτον δεν πρόλαβε ως οδηγός F1, την εποχή των ατελείωτων γύρων δοκιμών εξέλιξης. Όταν ο ίδιος έκανε ντεμπούτο στη F1, το 2007, είχαν επιβληθεί αυστηροί περιορισμοί, οι οποίοι εν τέλει οδήγησαν στην ελαχιστοποίηση των δοκιμών σε πίστα.

    Δεδομένου ότι κάθε km με μονοθέσιο F1, κοστίζει περίπου 1000 ευρώ και τα αγωνιστικά km φέτος είναι 7.000 εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι το να γίνονται άλλα περίπου 20.000km σε δοκιμές εξέλιξης μπροστά  σε άδειες κερκίδες και χωρίς κάλυψη δεν έβγαζε πουθενά. Ειδικά για να κερδίσεις 2-3 δέκατα που δεν γίνονταν καν αντιληπτά στα μάτια των τηλεθεατών.

    Αν συνυπολογίσει κανείς και το ενεργειακό αποτύπωμα εύκολα αντιλαμβάνεται γιατί οι ομάδες της F1, επένδυσαν πολλά εκατομμύρια στην τεχνολογία των προσομοιωτών. Μάλιστα αυτό δεν αφορά μόνο τη F1, όπου οι προσομοιωτές είναι ολόκληρα δωμάτια και θυμίζουν παρόμοιους κατασκευαστών αεροπλάνων αλλά όλες τις μικρότερες κατηγορίες μονοθεσίων.

    Οι νεαροί οδηγοί εξασκούνται και μαθαίνουν τις πίστες και εξοικειώνονται μ’ αυτές στον προσομοιωτή προτού βρεθούν για πρώτη φορά δια ζώσης στη διαδρομή. Αυτό έχει επιφέρει τεράστια εξοικονόμηση πόρων, όχι μόνο από τα km δοκιμών αλλά και τις ζημιές που δεν γίνονται καθώς πλέον υπάρχει η βασική εξοικείωση με τη διαδρομή. O Χάμιλτον και στο παρελθόν είχε αμφισβητήσει την χρησιμότητα των προσομοιωτών.

    Mercedes-AMG F1 W12 E Performance Launch – Lewis Hamilton

    Τις προηγούμενες μέρες ο Βρετανός πρωταθλητής μιλώντας στον συμπατριώτη του και παλιό οδηγό F1, Μάρτιν Μπραντλ στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε για το Sky Sports F1, τόνισε πως δεν του χρειάζεται ο προσομοιωτής, δε βρίσκει κανένα ενδιαφέρον και κάνει μόνο 20 γύρους το χρόνο, στον προσομοιωτή της ομάδας, απλά για να φτιάξει το βασικό σετάρισμα στα μέτρα του. Όταν το λέει αυτό ο ρέκορντμαν με 100 pole στο ενεργητικό του σίγουρα γεννά ερωτηματικά. Ο Χάμιλτον δε βρίσκει χρήσιμο ούτε το περπάτημα στην πίστα πριν τις ελεύθερες δοκιμές: «Νεότερος το έκανα, αλλά δεν έχει καμία χρησιμότητα. Αντιμετωπίζω το γρήγορο γύρο σαν ένα παζλ όπου πρέπει να συνθέσω πολλά κομμάτια. Τα μαζεύω την Παρασκευή και το Σάββατο πρωί. Κοιτάω τους γύρους προηγούμενων ετών, τους γύρους των ανταγωνιστών μου και σιγουρεύομαι ότι δεν έχω αφήσει κάτι ανεκμετάλλευτο». Ο Χάμιλτον υπολείπεται δυο νίκες για να φτάσει και εκεί τις 100.



    ΣΧΟΛΙΑ