• AUTO

    Ηλεκτρικό σκούτερ με κρατική επιδότηση ποδηλάτου χωρίς πινακίδες, δίπλωμα, ασφάλεια!


    Ψάχνοντας το δυσανάλογο ενδιαφέρον για ηλεκτρικά ποδήλατα, καθότι έχουν γίνει κοντά 4.000 αιτήσεις επιδότησης, βρήκα μαργαριτάρι.

    O ορισμός του ηλεκτρικού ποδηλάτου στο kinoumeilektrika.gov.gr κάνει λόγο για βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος έως 250W. Μια μεγάλη λάμπα δηλαδή…

    Στις προδιαγραφές αναφέρεται ότι η ισχύς του κινητήρα πρέπει αν διακόπτεται όταν σταματά η ποδηλάτηση και όταν η ταχύτητα υπερβαίνει τα 25km/h. Επίσης ότι δε διαθέτει εγκατεστημένο μηχανισμό που τα θέτει σε καθεστώς αυτόνομης κίνησης μέσω του ηλεκτροκινητήρα κι αν διαθέτει να απενεργοποιείται μετά τα 6km/h. Επίσης ισχύει για τα ηλεκτρικά ποδήλατα στον ΚΟΚ ότι και για τα ποδήλατα. Τέλος πρέπει να διαθέτουν Δήλωση Συμμόρφωσης από τον κατασκευαστή για τις προδιαγραφές τους (Declaration of Conformity).

    Κάποιοι επιτήδειοι λοιπόν εισάγουν ηλεκτρικά μηχανάκια με «προδιαγραφές» ποδηλάτου και τα πωλούν διαφημίζοντας ότι δεν χρειάζεται δίπλωμα οδήγησης, ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας και τονίζουν ότι ανήκουν στην κατηγορία του ηλεκτρικού ποδηλάτου.

    Αμέσως μετά την αγορά γίνεται μια μετατροπή ώστε να είναι μόνιμο το χειρόγκαζο και η τελική ταχύτητα ανεβαίνει στα 35km/h ενώ η ισχύς στα 500w. Το κόστος αγοράς φτάνει τα 1000 – 1.500 ευρώ, το κράτος επιδοτεί το 40% αυτού του ποσού και δεν έχεις υποχρέωση ούτε να το ασφαλίσεις, δεν έχεις πινακίδες, δίπλωμα και ούτε ο καθεξής. Η Δήλωση Συμμόρφωσης λέει αυτά που προβλέπονται και άντε τώρα ο αστυνομικός να ελέγξει αν έχεις αλλάξει πυκνωτή και λογισμικό.

    Το βάρος αυτών των οχημάτων είναι 60-80kg και προφανώς θα μπορούν να τα οδηγήσουν και ανήλικοι και όσοι τους έχει αφαιρεθεί το δίπλωμα λόγω εμπλοκής του σε σοβαρό τροχαίο ή έντονα παραβατική συμπεριφορά.

    Κοινώς μπλέξαμε, επιδοτούνται κιόλας από το κράτος και να δω πως θα βγει άκρη…

    Ενδεικτικό του τι γίνεται στην Τροχαία επ’ αυτών, η απάντηση φίλου διοικητή: «Πόσα κυβικά είναι;». Όταν του εξήγησα ότι δε φέρουν θερμικό κινητήρα, δεν έχουν κυβισμό και ο ηλεκτροκινητήρας τους είναι αντίστοιχος της καφετιέρας που χρησιμοποιούν στο γραφείο, συνειδητοποίησε τι συμβαίνει!

    Εδώ αν θέλετε μπορείτε ν’ ακούσετε όσα είπαμε χτες σχετικά στην ραδιοφωνική μου εκπομπή A Speed στον Α989 (καθημερινά 18:00 – 19:00) με το Δημήτρη Σκιάννη, που ειδικεύεται σε θέματα μικροκινητικότητας.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ